Napisano 9 Październik 201311 l Witam, potrzebuję animację tej oto księgi. Animacja otwierania książki została już zrobiona, jednak potrzebuję jeszcze, aby po otwarciu przewracały się kartki na których byłyby zdjęcia. 1. Jak zrobić, żeby przerwracane kartki były dośc realistyczne i nie były sztywne jak drewno ? 2. W jak najprostszy sposób otexturować księge dodając zdjęcia ?
Napisano 10 Październik 201311 l Autor Ze stworzeniem dodatkowej kartki jakoś się uporałem, jednak nałożone textury podczas animacji pływają po obiekcie, jak można to zobaczyć od 6 sekundy na przewracanej kartce, jak zrobić aby textura była przyczepiona do obiektu i się nie deformowała podczas animowania? texturowałem za pomocą Multi/Sub-Object i UWV Map Edytowane 10 Październik 201311 l przez Lubasz
Napisano 10 Październik 201311 l Nie wiem ogolnie jak oglnie mapowales (jak wyglad twoj stos modyfikatorow), ale musisz zmapowac karteke przed deformacja, czyli jesli twoja karta to plane to nastepnie mapujesz to przez nadanie UVW map, nastepnie mozesz scalic stos(ale nie musisz) i pozniej dopiero na to nadajesz modyfikatory deformujace kartke
Napisano 10 Październik 201311 l Autor Stworzyłem kartkę na nowo (Stworzyłem LINE, dodałem modyfikator extrude, nadałem texture, dodałem modyfikator UVW Map i zacząłem deformować LINE) jednak nadal jest ten sam problem, textura dalej się psuję
Napisano 10 Październik 201311 l Ja bym jednak dał unwrap uvw, zmapował za pomocą pelt mapingu, mimo tego że tak prosty obiekt i by było po sprawie. :)
Napisano 12 Październik 201311 l Autor Nie bardzo potrafiłem się obsługiwać Unwrap UVW, ale troche się tym pobawiłem i jakoś się udało, textura ładnie leży podczas deformacji. Jednak mam kolejne pytanie, kartke stworzyłem za pomocą LINE, w jaki sposób mam zrobić aby na jednej i drugiej stronie było całkowicie coś innego aniżeli ta sama textura?
Napisano 12 Październik 201311 l Fajnie że się udało. Co do drugiej strony - albo możesz użyć materiału 2sided mat, zobacz tutaj: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-2EA132CE-B506-4840-920F-33D220E898A7.htm,topicNumber=d30e387519 albo też pokombinować z modyfikatorem "shell", który doda Ci rzeczywistą "grubość" kartki, dzięki czemu będziesz miał oddzielnie obie strony kartki. Wtedy albo możesz pobawić się znów unwrap UVW, albo też przypisać teksturę za pomocą oddzielnych ID dla polygonów każdej ze stron. Pozdrawiam!
Napisano 12 Październik 201311 l Autor Z Double Sided troche pokombinowałem ale coś mi nie wychodziło, wiec spróbowałem z shell + unwrap i wyszlo tak jak chciałem. Wielkie dzięki za pomoc, przede mną jeszcze długa droga do skończenia tej animacji więc jeśli będę potrzebował pomocy to na pewno napiszę w tym poście, jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam!