Skocz do zawartości

Modelowanie geometrycznej bryły


ItsAgainMe

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam taki mały problem... Otóż w tym roku robię w szkole pracę dyplomową z reklamy wizualnej i postanowiłem zrobić sobie wyzwanie i w ramach dyplomu zrobić wizualizację bryły nowoczesnego budynku (np biblioteki multimedialnej). Problem w tym że nigdy nie miałem styczności z modelowaniem w 3d, a wstępne projekty muszę mieć na tą środę lub czwartek. Bryła nie ma być jakaś skomplikowana, kilka geometrycznych ścian, trochę przeszklonych powierzchni itp. Ma wyglądać jakoś tak, chociaż pewnie będę jeszcze trochę zmieniać.

smwb.jpgeidr.jpgki6u.jpg

Obejrzałem już przynajmniej 5 godzin tutoriali, ale szczerze powiedziawszy wciąż się gubię w tych setkach opcji i nie potrafię nawet zrobić wielokąta z punktów... Po długim czasie, udało mi się zrobić jedynie coś takiego

ap11.png

ale metoda jaką to zrobiłem, zdecydowanie mocno odbiega od tego jak zapewne powinno się to robić. Otóż każda ściana jest oddzielnie, wycięta z piramidy z podstawowych kształtów. Nie dość że modyfikowanie tak zrobionego obiektu jest nieco utrudnione, to jeszcze przy renderowaniu widać jedynie jedną stronę każdej ściany, drugiej nie ma. Czy mogę liczyć na jakąś pomoc? Nie mogłem nigdzie znaleźć jak połączyć vertexy (poza opcją bridge i czymś podobnym do grupowania w corelu draw). Na pewno będę się dalej zagłębiać w 3ds maxa, chcę się go nauczyć. Problemem w tym przypadku jest czas :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie zawsze konieczna i najodpowiedniejsza jest próba, stworzenia skomplikowanego kształtu z jednej bryły. Jeżeli to budynek, a chyba tak, to uważam, że można go złożyć z kilku mniej skomplikowanych obiektów. Tym bardzie, że większość programów posiada "snap'a" i dokładne poskładanie nie powinno być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przydzielaj każedej ze ścianek osobnej smooth grupy. Zaznacz wszystkie ścianki danej bryły (wszystkie płaszczyzny) i zlikwiduj wszystkie aktywne smooth grupy ( Taki sam efekt, a dużo szybciej. Przy mniej słożonych obiektach można się bawić w osobne smoth grpy, ale gdyby obiekt miał 2000 poly... byłaby masakra. Zaznacz wszystkie poligony i w menu "smoothing groups" kliknij "Clear all".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wskazówki, naprawdę bardzo pomogły ;) aktualnie jestem na takim etapie

6vu1.pngy4ar.png

 

Wydaje mi się, że te przykładowe światła wewnątrz budynku nie zmieniają oświetlenia wewnętrznych ścian, wyglądają jakby miały jasność tych na zewnątrz. Da się to jakoś ustawić? Czytałem, że to jak z usunięciem jednej ściany sześcianu, te od wewnątrz nie będą widoczne, jeśli nie użyje się extrude. Nie wiem jak miałbym użyć tej opcji na takim obiekcie? Jeśli chodzi i materiały i światła to na razie nie przywiązuję do nich większej uwagi, ściągnę sobie 30 dniową wersję v-raya, ale dopiero jak będę mieć całą bryłę jakoś w miarę zrobioną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności