Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

Renderuje pewną scenę i ciągle mam problem z zieloną poświatą , która spowodowana jest przez zieloną ścianę z lewej strony, można jakoś tego uniknąć , strasznie to razi . POza tym czy ktoś ma jakieś pojęcie dlaczego na ludziku , (oznaczonym na czerwono) pojawiają się jakby takie przebłyski ? w niektórych miejscach jakby się świecił, pamiętam , że kiedyś wpadłem na to dlaczego , ale to było dawno i juz nie mam pomysłu jak to naprawić . proszę o pomoc!!

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak by to mi wyskoczyło w cycles (oba problemy) to bym podejrzewał, że materiały mają za duże albedo, czyli po polsku są za jasne. Nawet biała ściana odbija tylko ok 80% padającego światła, reszta zostaje pochłonięta, ale gdyby odbijała 100%, to światło odbijało by się tam i z powrotem w naturze w nieskończoność, a w silniku tyle razy ile jest ustawione bounce. Ściana jak ma zielony ustawiony (R-0% ,G100%, B-0%) To właśnie takiego bleedingu na wszystko należy się spodziewać. Coś takiego stało się za pewne u ciebie. Może spróbuj ściemnić materiały i jasność skompensować siłą światła albo "czułością kamery". Także jeśli masz tam jakiś ambient, to powinieneś go stłumić za pomocą ambient occlusion, ale efekt nie będzie naturalny jak GI i "prawdziwe" lampy/okna.

Napisano

w pierwszej kolejności jeśli to jest w vrayu renderowane wywal materiał standard który zapewne znajduje się na obiekcie człowieka najczystszy objaw świecenie materiałów standard przy silniku vray :)

Napisano

no wlasnie scena jest w 3ds max plus vray, materialy to vray material , takze odpada opcja ze standard material , moze cos w opcjach materialu jesli chodzi o swiecenia sie czlowieczka... hmm , jeszcze jakies pomysly? dzieki za odp

Napisano

Im więcej pokażesz (screeny ustawień, materiałów i opis w czym pracujesz) tym łatwiej będzie Ci pomóc.

 

Co do zielonej poświaty - poprawne ustawienie gammy (2.2) i fizycznie poprawne oświetlenie powinno wyprostować. Ewentualnie użyj materiału vray mtlerial override.

 

Co do modelu postacie to daj mu jakikolwiek materiał vray, bo tak jak pisze skalpel3d to najczęściej wina standardowego materiału. Może to też być jakieś następstwo wcześniejszych transformacji obiektu. Z panelu utilities wybierz reset xform i dodaj modyfikator edit poly.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności