Jump to content

Szatnia : problem z poświatą


filo7

Recommended Posts

Witam !

 

Renderuje pewną scenę i ciągle mam problem z zieloną poświatą , która spowodowana jest przez zieloną ścianę z lewej strony, można jakoś tego uniknąć , strasznie to razi . POza tym czy ktoś ma jakieś pojęcie dlaczego na ludziku , (oznaczonym na czerwono) pojawiają się jakby takie przebłyski ? w niektórych miejscach jakby się świecił, pamiętam , że kiedyś wpadłem na to dlaczego , ale to było dawno i juz nie mam pomysłu jak to naprawić . proszę o pomoc!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak by to mi wyskoczyło w cycles (oba problemy) to bym podejrzewał, że materiały mają za duże albedo, czyli po polsku są za jasne. Nawet biała ściana odbija tylko ok 80% padającego światła, reszta zostaje pochłonięta, ale gdyby odbijała 100%, to światło odbijało by się tam i z powrotem w naturze w nieskończoność, a w silniku tyle razy ile jest ustawione bounce. Ściana jak ma zielony ustawiony (R-0% ,G100%, B-0%) To właśnie takiego bleedingu na wszystko należy się spodziewać. Coś takiego stało się za pewne u ciebie. Może spróbuj ściemnić materiały i jasność skompensować siłą światła albo "czułością kamery". Także jeśli masz tam jakiś ambient, to powinieneś go stłumić za pomocą ambient occlusion, ale efekt nie będzie naturalny jak GI i "prawdziwe" lampy/okna.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie scena jest w 3ds max plus vray, materialy to vray material , takze odpada opcja ze standard material , moze cos w opcjach materialu jesli chodzi o swiecenia sie czlowieczka... hmm , jeszcze jakies pomysly? dzieki za odp

Link to comment
Share on other sites

Im więcej pokażesz (screeny ustawień, materiałów i opis w czym pracujesz) tym łatwiej będzie Ci pomóc.

 

Co do zielonej poświaty - poprawne ustawienie gammy (2.2) i fizycznie poprawne oświetlenie powinno wyprostować. Ewentualnie użyj materiału vray mtlerial override.

 

Co do modelu postacie to daj mu jakikolwiek materiał vray, bo tak jak pisze skalpel3d to najczęściej wina standardowego materiału. Może to też być jakieś następstwo wcześniejszych transformacji obiektu. Z panelu utilities wybierz reset xform i dodaj modyfikator edit poly.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy