Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam. Chciałbym wymodelować butelkę vódki, jednak napotkałem problem. Otóż gdy narzędziem loft wyznaczam kolejne odcinki i wybieram odpowiedni get shape to między ostatnim prostokątem a szyjką butelki pojawia mi się niechciany 'splot'(??). Jak pozbyć się tego czegoś?

 

screen: http://oi42.tinypic.com/28vwxfc.jpg

  • Replies 4
  • Views 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie wiem jaki to program, pewnie max,

ale zasada tworzenia lofta jest taka, że program szuka odpowiadających sobie wierzchołków na punktach odpowiednich krzywych.

W Twoim przypadku okręgi tworzące szyjkę butelki mają początek krzywej po innej stronie niż prostokąty.

Najprostszym rozwiązaniem będzie więc obrócenie tych okręgów o 90 stopni.

 

Pozdr.

Spróbuj może zaznaczyć ten shape, który tam tworzy ten "babol" i go obrócić przez Rotate u mnie czasem poprawiało takie niechciane problemy.

 

Edit: oo widze, że ktoś wyżej już podsunął podobny pomysł.

Możesz tez zaznaczyć krawędzie okręgów i wybrać divide w editable spline, (2 segmenty) będziesz miał okręgi o 12 równo rozłożonych wertexach.

Następnie podobny trick z prostokątami, podziel najdłuższe krawędzie na dwa.

 

Mając teraz obiekty o tej samej ilości werteksów w każdym wybierz w każdym środkowy dolny i wcisnij "make first". (Pod warunkiem ze wszytkie maja tak samo pivot względem sceny).

 

To powinno zaowoacowac loftem bez dodatkowych modyfikacji.

  • Author

Zrobiłem jak podpowiedzieli ca mel i jacekszy0 i działa! :) Tylko musiałem eksperymentować z rotate i za 4 razem się udało ;) Dzięki! :)

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy