Skocz do zawartości

Vray - oswietlenie sceny przez obiekt


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Chce uzyskac taki efekt oswietlenia pomieszczenia przez obiekty ktore swieca same z siebie. Nie zarówki tylko akurat w moim przypadku jest to jaskinia oswietlona przez "glow" kryształów.

 

Wiec sobie pomyslalem ze zduplikuje kryształy, narzuce VrayLightMat na nie, a same obiekty odznacze "visible to camera". Efekt okej, ale niestety sam obiekt dziwnie sie renderuje, chyba z racji przenikajacej sie geometrii. Tylko ze jak jest odznaczone "visible to camera" to nie powinien sie przenikac.

 

jusc.png

Edytowane przez Juzwa
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tutaj dokladnie widac artefakty ktore powstaja:

 

7tpu.png

 

Te obiekty gdzie jest taki efekt mrówkowy to wlasnie obiekty emitujące. Dla jasnosci powtorze: sa to te same 2 obiekty, roznia sie matrialami. Jeden jest jako emiter, drugi jako zwykly obiekt. Emiter ma VrayLightMtl i wylaczone "visible to camera". Chodzi o to ze nie chcialem by te krysztaly na renderze wypalaly mi biale dziury, w tylko mialy swoja texturke.

 

Tutaj ustawienia rendera i materiału:

 

tq1t.png

 

Przychodzi mi do glowy jeszcze compositing, ale to troche lipa bo trzeba bedzie 2 razy wszystko przerenderowac, a jest to animacja 900 klatek, wiec troche to moze bolec

Napisano

A czy probowales wylaczyc GI refractive? Moze cos z tym jest nie tak przez przenikanie. Druga rzecz- piszesz o texturce krysztalow, moze sprobuj ja wylaczyc, zmienic..

ewentualnie mozesz zobaczyc jak by dzialala self illuminacja dla zwyklego vray mat, albo blend mat zwyklego z vray light ( z te tura swiecenia jako maska)

Nie wiem do konca jaki efekt chxesz osiagnac poza ambient lightem bijacym od krysztalow, czy maja byc bardziej szklane czy nieprzezroczyste ? Masz jakas referencje?

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Ja zacząłbym od ustawienia secondary rays bias w global switches na 0,02, odpowiedzialny za artefakty współpłaszczyznowych poligonów.

Ewentualnie zamiast podwójnej geometrii użył vrayovveridemtl.

Napisano

@stormwind - dzieki wielkie :) VrayOverrideMtl jes dla mnie idealnym rozwiazaniem. Efekt podobny do odwrotnej ambient occl

 

2ccm.png

 

 

 

@skalpel3d - co do VrayLightMesh to sprobowlaem raz i mi obiekt wyp.... gdzies na drugi koniec sceny :P

 

@zawsze - referencji nie mam, mialem cos tamw glowie, ale zadnego konkretnego efektu do uzyskania. Raczej "co moge zrobic z tego co mam teraz". Przyjrzalem sie takim krysztalom na google (w 99% to tez fejki :P) i musialbym jakies swiatelko w srodku umiescic z geometria zeby isc na "fotorealizm". A tak jak wspomnialem nie chcialem sobie dodawac dodatkowej roboty w modellingu

Napisano

[ATTACH=CONFIG]92102[/ATTACH]

 

a tak jest ok? Kryształy sa 'szkłem' z fog, każda kępka ma swoje omni z zanikaniem, jaskinia ma swoje omni (czerwonawe).

Napisano

Strasznie nienaturalnie to wygląda. Ja bym chyba zrobił tak: najpierw render z nałożonym na kryształy vraylightmtrl. Później drugi render z nałożonym materiałem szkła i odpowiednie nałożenie tego na siebie w photoshopie czy tam w czym innym w czym robisz kompozycje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności