Skocz do zawartości

Jak soft graficzny 3d wybrać, głównie do modelingu postaci.


RickDeckard

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :) Od jakiegoś czasu nosze się z zamiarem rozpoczęcia przygody z grafiką 3d. Mam jednak świadomość że jest to bardzo rozległy temat, i szczerze mówiąc nie wiem jakiego softu graficznego zaczac sie uczyc. Kupiłem sobie podstawy kursu 3ds max8, ale mam zamiar najwięcej przeznaczyc nauki na modeling postaci, nie wiem czy 3ds max jest do tego najlepszy choć z drugiej strony, słyszałem że to największe i profesjonalne narzędzie do grafiki 3d i warto zaczac sie go uczyć. Czy w 3ds max mozna z podobna swobodą modelować postacie jak w zbrushu ? a może na poczatek zacząc uczyc się zbrusha ?

 

Bardzo proszę zaawansowanych o sugestię jaki soft graficzny wybrać :) Jestem grafikiem 2d i chce troche poszerzyć swoje choryzonty o grafikę 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Max to może i jest największy objętościowo, ale o jego mocy to nie świadczy, a tym bardziej profesjonalności(nie zrozum mnie źle to profesjonalny program do grafiki 3d podobnie jak i darmowy Blender czy Maya o profesjonalności stanowi użytkownik, nie program). Do postaci używa się głównie Zbrusha(samego lub łączonego z Maxem/Maya i czasem np. z Mari do malowania tesktur czy Photoshopem). Choć niektórzy preferują Mudboxa albo 3dCoata, pewne możliwości w sculptingu ma Modo lub Blender. Sporo zależy też od tego czy to postacie do gier czy filmów, bo workflow nieco się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz ziom robić charactersy to najlepiej będzie zacząć od Zbrusha ewentualnie Mudboxa, jak tam chcesz, kwestia wyłącznie gustu, programy różnią się interfejsem i kilkoma funkcjami, ale generalnie sculpt jest taki sam. Ściągnij sobie triale obydwu i zobacz, który bardziej Ci podpasuje.