madejowy Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 Witam mam następujący problem - Robię sobie render - gdy się skończy są znaczące różnice między tym co zobacze w oknie VFB a później w pliku który zapisze. I tak robiąc wizkę wnętrza zmniejszałem jasność większości elementów bo wychodziły strasznie ciemne - gdy już efekt końcowy był zadawalający, bo zapisaniu pliku do formatu TIF okazuje się że wszystko jest dużo jaśniejsze. Co zrobić, żeby VFB nie oszukiwał?
skalpel3d Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 jak masz ustawiona gammę w gamma /lut setup
Dynamico Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 Musisz kontrolować gammę z jaką zapisujesz obrazek. W oknie Save image masz do wyboru automatic, czyli taka jaka jest ustawiona w systemie lub override, a tu możesz ustawić ją sam. Jeżeli obrazki zapisują się jaśniejsze niż widzisz w VFB to wciśnij przycisk sRGB w VFB i wtedy prawdopodobnie to co będzie na renderze zobaczysz w zapisanym obrazku. Rożne wersje maxa mają różne możliwości ustawiania gammy do zapisu. Do wersji 2013 można było ją ustawić w preferencjach. Od 2014 ta możliwość została zlikwidowana i rendery zapisywane są z predefiniowaną gammą zależną od typu pliku. Co oczywiście można poprawić (patrz wyżej) samemu lub przy pomocy skryptu, który usuwa tę niedogodność.
madejowy Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 Witam. Faktycznie problem był z gammą przy zapisie. przy zapisie obrazka z opcją automatic, zapisany obraz wychodził dużo jaśniejszy. Wystarczyło że zaznaczyłem - overdrive gamma = 2,2 Zapisany plik wyglądał identycznie jak w VFB
3d_operator Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 Witam. Mam problem z Gamma w 3ds 2014. Znalazłem tutka gdzie trzeba podmienić w pliku outputgamma.ini wartość 2,2 na 1 i ma być ok. Ale po zapisie, systemowa output gamma jest czasami na 2,2 a czasami na 1. Ktoś może wie od czego to zależy i jak to naprawić?
madejowy Napisano 22 Styczeń 2014 Autor Napisano 22 Styczeń 2014 Witaj. Ja rozwiązałem ten problem w ten sposób, że każdorazowo przy zapisywaniu rendera, nie stosuje automatycznej gammy, tylko z palca wbijam gammę taką, jaką mam w ustawieniach renderu. Wtedy to co pokaże mi w VFB i zapisany plik są identyczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się