Skocz do zawartości

Jak wielkie znaczenie ma Postprodukcja?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, otóż zadam wam pewne pytanie. Jakiego zdania jesteście i jaką macie opinię na temat post produkcji ? Czy jeżeli zrobię scenę w 3D i dodam do niej 50% efektów i obiektów zewnętrznych 2D to można to nazwać pracą 3D? Czy postprodukcja przypadkiem nie wyszła z pod kontroli ? Czy postprodukcja to nie powinna być korekcja świateł poprawa drobnych szczegółów ? Dużą rolę odgrywa postprodukcja przy CG ? Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Praca 3d jest od 51% elementów 3d, ponieżej to już się nazywa 2d z elementami 3d ;)

 

A tak poważnie liczy się tylko efekt końcowy, nikt nie będzie sie rozwodził co zrobiłeś w 2d a co w 3d o ile dobrze to wygląda. Robisz jak lubisz, jak jest szybciej i w jaki sposób osiągasz lepsze rezultaty. I każdy robi inaczej, po swojemu.

 

Masz tutaj przykład, z archi bo akurat tym się zajmuje:

1) wszystko w 3d, post pro jak napisałeś tylko kolory, kontrasty, zero elementów 2d: http://www.flickr.com/photos/bbb3viz/

2)mega proste 3d a reszta to montaż zdj w photoshopie: http://mir.no

 

Obydwa świetne, także technika jaką robisz nie ma znaczenia. Pracujesz jak Ci wygodnie.

 

Pzdr

Napisano

Czyli jak obiekt będzie w 3D czy 2D ma taką samą wartość jeżeli pokazujemy to z jednego ujęcia ? Kiedyś czytałem że przerabianie renderów 3D to oszukiwanie potencjalnego klienta.

Napisano

Korekcja swiatel i drobnych szczegolow?...hmmm....

Poogladaj na stronach internetowych co "potrafią" obecnie programy do montażu, czy kompozycji. To raczej hybryda 2d z 3d i ta granice ciężko wyczuć. After Effects, Nuke, Photoshop, Fusion...itd. to programy z zalozenia 2d... tak było wcześniej. Teraz ciężko powiedzieć, co jest 2d a co 3d.

Ale to chyba na plus.

Napisano
Czyli jak obiekt będzie w 3D czy 2D ma taką samą wartość jeżeli pokazujemy to z jednego ujęcia ? Kiedyś czytałem że przerabianie renderów 3D to oszukiwanie potencjalnego klienta.

 

To pomyśl jakim dopiero oszustwem jest pracowanie w open sourceowym sofcie...

Napisano
Czyli jak obiekt będzie w 3D czy 2D ma taką samą wartość jeżeli pokazujemy to z jednego ujęcia ? Kiedyś czytałem że przerabianie renderów 3D to oszukiwanie potencjalnego klienta.

 

Cholera te wszystkie Vety, Pixart, DreamWorksy, Digital Domainy i inne cholerstwa oszukują klienta tak bardzo... A co dopiero deep pixel compositing przecież musisz wysymulować chmury żeby wkleić w nie samolot...

Napisano

dobry skill w poscie pozwoli Ci zaoszczędzić wiele godzin dłubania w 3d, a jak wiemy czas to pieniądz ;]

 

Nie wiem jak w vfx'ach ale w archwizie da się dużo nadrobić postem - nie będę się tu rozwodził nad detalami, rodzajami render pass'ów i tym co warto podbijać a co nie bo to każdego już indywidualna sprawa, ale jeśli będziesz dobrze ogarniał ps'a lub inny soft do postu to z prostego clay rendera jesteś w stanie wydłubać naprawdę świetne prace.

Ostatnio na cg architect sie pojawiło np takie cudo - http://www.cgarchitect.com/2013/12/making-of-white-form . Box na jakimś słabym setupie plus kilka masek w ps i voila ;] W 2-3 godziny masz to co gość dłubiący tylko w 3d wycisnąłby po 2 dniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności