Tazio Napisano 13 Styczeń 2014 Napisano 13 Styczeń 2014 (edytowane) Witam, Wrzucam tutaj animacje, ktora chce skonczyc. Jest to projekt prywatny, majacy na celu poglebienie moich umiejetnosci w Houdinim. Jest to taki moj eksperyment :) Projekt bede raczej dosc mocno cisnal, aby skonczyc go w jak najkrotszym czasie. Licze na Wasza pomoc, ja takze bede staral sie dzielil wiadomosciami. Krotki opis: Pojazd laduje, nastepuja dwa strzaly (to te dwie kulki z tylu), trzeci trafia w silnik, pojazd sie zatacza i uderza o ziemie. To na razie tyle bede staral sie bardzo regularnie wrzucac update. http://vimeo.com/83998260 Edytowane 10 Maj 2014 przez Tazio ikonka
Tazio Napisano 13 Styczeń 2014 Autor Napisano 13 Styczeń 2014 Dobra, teraz zalozeie jest takie, poniewaz on uderza ogonem troche o ziemie, chce zrobic aby te male skrzydelko tam si epolamalo, a silnik tylni wgniotl. Zastanawiam sie czy zrobic to zupelnie innym dopie czy w tym samym co pierwszy silnik. Potestuje teraz troche sposob ktory pokazal mi Bareja.
tmdag Napisano 13 Styczeń 2014 Napisano 13 Styczeń 2014 (edytowane) Wyglada jak by jakis ogromny wiatr (tornado?) z tylu wywial to smiglo (zrobione z porcelany) ale i nawet wyrwanie tego smigla nie wplynelo na lot pojazdu. W takim przypadku to pokusil bym sie o Finite Element (DMM) z H13 co da ci fajne znieksztalcenia/rozerwania materialow (bo to jest metal wiec powinno go rozerwac, powyginac z jakimis elementami latajacymi. Rozumiem, ze tam jest smiglo, ktore sie kreci i ktore powoduje ciag w gore tego pojazdu wiec spodziewal bym sie, ze to smiglo wypadnie, powygina sie, mozesz wyrezyserowac ze jakos poleci ciekawie i wbije sie niedaleko kamery. Jak juz zrobisz ta pierwsza symulacje rozwalania sie elementow, to nad to zrobil bym osobno: - symulacje sparkow z tych elementow (np pop/dop pop) - symulacje mikro elementow (mniejszych elementow ktorych nie ma sensu symulowac w rbd) - ja tez do tego uzywam pop, ale mozesz np uzyc bullet. - symulacje dymu projekt jest ciekawy, troche roboty moze przy nim byc :) Edytowane 13 Styczeń 2014 przez tmdag
Tazio Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Sorki ze dopiero teraz odpowiadam. Nie pokazywalo mi na mailu sledzenia tego watku. Dzieki za sugestie. Generalnie mialo byc tak: Pojazd podchodzi do ladowania, nastepuja dwa wystrzaly (wybuchy) w ziemie i ostani trafia w gorna czesc silnika bez uszkodzenia go jeszcze wizualnie, po czym nastepuje uderzenie o ziemie. Generalnie projekt chcialem zrobic w maxie wczesniej, potem w mayce, ale ze od 6 miesiecy mam kompa stacionarnego (bo jestem dluzej w jednym miejscu) to jakos po zakupie komputera od razu wsiadlem na hudego :P I tak 6 miechow dlubie. No to jak juz sobie zalozylem sobie co zrobie, to... zeby ruszyc wogole z miejsca od 4 dni ucze sie jak zrobic sama podstawe, jak przytwierdznie objektow rbd, clotha lub Finite Element. Postaram sie zastosowac do Twoich uwag. Projekt z pewnoscia ukoncze.
Tazio Napisano 19 Luty 2014 Autor Napisano 19 Luty 2014 Witam po przerwie. Ok niestety moje umiejetnosci w Houdinim sa jeszcze za slabe, aby zrobic to w przyzwoitym czasie. Poza tym postanowilem przerobic jeszcze raz podstawy Hudego jak i matmy, aby lepiej rozumiec swoje czyny :). Moja krotka animke przerzucilem na razie do maxa. Mialem dylemat czy robic w mayi czy maxie, ale postawilem postawic jednak na thinking particles. Ciagle mam nadzieje ze uda mi sie choc jeden wybuch lub wode w tej animce zrobic w Houdinim. Co do filmiku: Silnik nie jest jeszcze rozwalny do konca, smigla nie ruszone. Musze dodac tez iskry i takie tam. Teraz produkuje tlo w zeby cos sensownego tam wstawic. Wybuchy i dym bez weaveleta na razie. Mam nadzieje ze moj szczatkowy compositing nie psuje odbioru. Sugestie i feedback mile widziane.
blinq Napisano 19 Luty 2014 Napisano 19 Luty 2014 (edytowane) Fajnie zaczyna to wyglądać. Popracuj koniecznie nad compositingiem kurzu bo wygląda jak doklejony. No i dym się dziwnie zachowuje. Ale walcz dalej - powodzenia! Edytowane 20 Luty 2014 przez blinq
Juzwa Napisano 20 Luty 2014 Napisano 20 Luty 2014 Moja krotka animke przerzucilem na razie do maxa Hehe rozumiem jak to jest :) Tez hudego staram sie do 2 lat nauczyc, ale prawda jest taka ze poki nie wyladuje przy produkcji przy tym sofcie to nauka bedzie szla jak krew z nosa Co do animki to wyglada juz fajnie. Brakuje mi tylko energii rozniesionej po obiekcie. Złam moze silnik w pol, jakos go zdeformuj, musi gdzies ta energia sie pchnac. Zrobil bym tez juz na tym etapie sobie shake w kamerce, nie czekalbym na postpro. Co do compositingu to do prawdziwych zdjec chyba warto pokombinowac z RGB passem. http://www.deko.lt/lab/fumefx-rgb-lighting/ Powodzenia dalej!
Riko Napisano 20 Luty 2014 Napisano 20 Luty 2014 Coraz lepiej! Jak byś potrzebował pomocy w animacji samego pojazdu to pisz :) Dawaj dalej
Tazio Napisano 20 Luty 2014 Autor Napisano 20 Luty 2014 Dzieki za porady. Co do Houdiniego, to naprawde ucze sie go codziennie. Gdyby nie to, to pewnie bym w maxie byl dalej z tym projektem. Ale z poczatku rzucilem sie na dynamike, pyro, flipy itd a to nie tedy droga moim zdaniem. Wrocilem do podstaw, czyli proceduralne modelowanie, vex. Postanowilem zrobic to na razie w tym co umiem najlepiej. Poza tym caly czas powtarzam dynamike w mayce bo to wszystko tez ucieka jak sie nie robi. Wiem ze powinienem wybrac jeden soft i sie go pozadnie nauczyc, ale ja mam frajde w kazdym z nich. Co do projektu, to silnik ma byc rozwalony jeszcze. Nie mozliwe zeby smigla i srodek przy takim uderzeniu nie oberwaly. RGB pass bedzie, ale nie teraz. Dzieki za stronke, fajnie to opisane i na pewno ulatwi mi zycie. Musze sie przyznac ze shake mial byc ale zapomialem o nim :P Riko, dzieki za propozycje, ale raczej nie bede sie juz bawil w animacje tego statku. Jak chcesz mozemy pogadac, bo bede bral udzial w nastepnych FXWarsach na cgcosiety. Ma byc rozwalka samochodu podczas poscigu. Chcialem sie za to zabrac sam, ale jakby mi animacja pojazdow odeszla to bym jakos nie plakal :)
Riko Napisano 20 Luty 2014 Napisano 20 Luty 2014 Juzwa chyba pisał o tym, że nauka idzie dopiero jak zaczniesz pracować w jakimś studiu gdzie będziesz miał kogoś obok, kto Ci pokaże jak Hudego ogarnąć. Przynajmniej takie jest moje zdanie :P A Twój dylemat odnośnie miotania się między softami rozumiem, sam tak miałem, ale się opanowałem. Spoko loko, jak będziesz startował w bitwie to dawaj znać :)
Juzwa Napisano 20 Luty 2014 Napisano 20 Luty 2014 (edytowane) Juzwa chyba pisał o tym, że nauka idzie dopiero jak zaczniesz pracować w jakimś studiu gdzie będziesz miał kogoś obok, kto Ci pokaże jak Hudego ogarnąć hehe no tak w skrocie. Ale bron boze nie mialem zlych intencji :) Jak masz czas to jak najbardziej, swietny soft, z najwyzszej polki. Ale jak ja dostaje projekt komercyjny do zrobienia to pierwsze co to odpalam maxa, bo znam na wylot, a jesli czegos nie wiem to wiem jak znalezc :) Ale gdyby ktos chcial mnie zatrudnic w studiu jakims i powiedzial ze mam uzywac hudego to bez zastanowienia rzucilbym ten caly freelance :D O FXWarsach na cgsociety nie mialem pojecia ze cos takiego istnieje, fajnie musze sprawdzic i dolaczyc do najblizszego :) Edytowane 20 Luty 2014 przez Juzwa
Tazio Napisano 20 Luty 2014 Autor Napisano 20 Luty 2014 Ciesze sie ze cie poinformowalem o FXWarsach. Co do ogarniecia softu to wiadomo. Ale jak dostac prace przy sofcie ktorego sie nie umie. Ja poprostu cisne codziennie przez co pamietam co robilem dnia poprzedniego. A kanal vimeo SideFX jest naprawde obfity w informacje. Co do czasu to roznie, ale kto by tam spal... albo jadl :P
Tazio Napisano 10 Maj 2014 Autor Napisano 10 Maj 2014 Witam Troche czasu mnie tu nie bylo. Malo czasu, ale byl weekend majowy wiec troche przy tym posiedzialem. To raczej nie jest jeszcze final, ale ostanio skupiam sie glownie na programowaniu i hudzincu wiec nie wiem kiedy do tego znowu siade. Feedback bardzo mile widziany.
Pawlito Napisano 11 Maj 2014 Napisano 11 Maj 2014 Więcej bezwładności bo teraz nie czuć masy pojazdu. Spowolnij cały przelot o 15% i jeszcze ruch schodzenia ciut bardziej. Powinno pomóc. Może jakieś migające światła pozycyjne?
Tazio Napisano 11 Maj 2014 Autor Napisano 11 Maj 2014 Dzieki za feedback. Zgadzam sie z nim, jednak animacja juz nie bedzie zmieniana. Za duzo by trzeba przemieniac wybuchow, dymu itd i za duzo czasu to zajmie na moim biednym zmeczonym kompie. Wole ten czas wykorzystac na jakies efekty :P Swiatla pozycyjne to dobry pomysl. Moze je dorenderuje na jakims osobnym pasie. Zobacze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się