Napisano 13 Styczeń 201411 l Cześć. Jestem uczniem liceum i chciałbym zajmować się grafiką 3D. Kiedyś miałem styczność z Mayą, ale szczerzę mówiąc nie umiałem dużo zrboić. Nie mogłem znaleźć dobrego objaśnienia co i jak, nie miałem żadnej ksiązki ani nic. Teraz w ręce wpadła mi książka "Autodesk 3ds Max 2013 Bible". Czy to jest dobre źródło, żeby zacząć naukę? I czy lepiej uczyć się w Maxie czy Mayi?
Napisano 13 Styczeń 201411 l Z mojego doświadczenia wynika że Biblie są najpaskudniejszym sposobem nauki. Osobiście polecam PEŁNE kursy typu Basical / Essential Training na takich serwisach jak Lynda.com, lub DigitalTutors. Owszem, płatne ale 140 pln na miesiąc nie jest aż takie straszne biorąc pod uwagę profity (wiedza)
Napisano 13 Styczeń 201411 l Autor Niestety, nie posiadam żadnych funduszy na ten cel, 140zł na tym etapie to niestety spory wydatek
Napisano 13 Styczeń 201411 l Co do Biblii to jest to dobre źródło wiedzy tak dla osoby która już coś wie jak i dla początkującego, dwa znajdziesz masę tutoriali w necie. Co do softu to sam musisz zdecydować w którym z nich się czujesz lepiej, który ma dla ciebie bardziej przystępny interfejs. Oczywiście świat 3d to nie tylko te dwa softy masz także Cinema4D, Rhin3D, Blender,Z-brush, Hudini, Modo.....itp Tak naprawdę musisz się zdecydować co chcesz robić w 3d niektóre z tych programów są leprze w jednej dziedzinie 3d a w innej słabsze. Ogólnie podałeś dwa kombajny 3d ale jeśli się będziesz rozwijał to na pewno w przyszłosci nie będziesz się posługiwał tylko jednym programem tylko będziesz się posiłkował na pewno minimum jeszcze dwoma :)
Napisano 13 Styczeń 201411 l Autor A czy ktoś mógłby mi poradzić - tak z własnego doświadczenia - który jest łatwiejszy w nauce? I czy trudno się "przesiada" z jednego do drugiego? Czytałem też na necie opinie i porównania Maxa i Mayi, ale szczerzę mówiąc mam mętlik w głowie od tego. Czy ktoś mógłby mi podać jakis artykuł lub coś w tym rodzaju, gdzie oba programy są ze sobą zestawione tak dla laika?
Napisano 13 Styczeń 201411 l W takim razie radziłbym Tobie rzecz nastepującą: biblię traktuj jako spis treści i ucz się po kolei. Nie skacz z tematu na temat. Najpierw interface, co gdzie leży, do czego służy. Dodatkowo powinieneś skompletować sobie na jutubie tutoriale odnośnie danych rozdziałów z biblii. Czyli uczysz się/czytasz o interfejsie, to robisz sobie na jutubie kolekcję/folder z tutorialami odnośnie intrfejsu. Uczysz się podstaw modelowania - dziabiesz folder z tutkami o modelowaniu. Zrobisz sobie własną Lynde.com. W necie jest wszystko :) Skoro masz już biblię 3ds maksa to ucz się maksa.
Napisano 13 Styczeń 201411 l Autor Aha, i czy to prawda, że Maya jest lepsza do animacji postaci, a Max do statycznych modeli? Czy w obu da się zrobić niemal to samo, zależne jest to tylko od umiejętności?
Napisano 13 Styczeń 201411 l Takie zestawiania są trochę bezsensowne to jest w stylu " wyższości świat Wielkiej nocy nad Bożego narodzenia" zaraz się zacznie bezsensowna kłótnia miedzy zwolennikami jednego a drugiego softu :) Tak jak napisał Strzyg masz już książkę zacznij się uczyć maxa, na pewno ci jego znajomość nie zaszkodzi. Jeśli poznasz dobrze jeden program w przyszłości zasadniczo nie powinieneś mieć problemu z nauka innego. Metoda Strzyga jest jak najbardziej dobrym pomysłem na naukę przy dzisiejszej dostępności wiedzy w necie dwa polecam jak zrobisz prace pokazywać je na forum czy nawet w trakcie tworzenia masz dział wip ( work in progress) nie bój się nikt cienie zamorduje ani nie zjedzie jak ci się coś na początek nie uda a na pewno równocześnie wiele osób ci podpowie jak coś zrobić poprawić W obu zrobisz zasadniczo to samo, ale równopcześnie prawda jest to ze duże wytwórnie filmowe jak pixar, dreamworks pracują na mayce
Napisano 13 Styczeń 201411 l Tak jak napisał skalpel - to w czym się będziesz uczył nie ma w tym momencie absolutnie żadnego znaczenia. To czego masz zamiar się uczyć, to tak naprawdę nie obłsuga programu, a świat 3D. Świat 3D możesz okiełznać/poznawać za pomoca wielu narzedzi, 3Ds Maks jest jednym z nich. Zasady działania świata 3D są prawie takie same dla każdego softu, różnią się tylko narzędzia (nie dotyczy to tego bękarta - Zbrush'a). Pytanie od którego softu rozpocząć swoja przygodę ze światem 3D to jest tak jak byś chciał się nauczyć jeździć samochodem a zastanawiałbyś się czy zacząć naukę od Forda Escorta czy od Skody Fabii. Skoro masz już podręcznik do obsługi Forda Escorta....to chyba odpowiedź nasuwa się sama;)
Napisano 13 Styczeń 201411 l Nie zaczynaj rozmyślań o przesiadkach na inny soft stojąc przed wyborem głównego programu 3D, gdy zaczniesz naukę i zobaczysz ile wymaga czasu aby coś osiągnąc zapomnisz o reszcie softów i skoncentrujesz się na jednym. Nie ma takiego zestawienia/porównania o które pytasz! Jedni lubią Maya inni 3ds Max, a zazwyczaj zależy to od tego co wybrali na początku :) Ja wybrałem 3ds Max i jestem generalnie zadowolony, są rzeczy których nie lubię w działaniu tego programu, ale tym się nie sugeruj. 3ds Max ma świetne narzędzia do modelowania, i fajnie się w nim modeluje. Proponuję Ci zainstalowac Maya i 3ds Max, zobacz jak wygląda interface, każdego z nich, zobacz jakieś proste tutoriale wprowadzające do pracy z nimi (znajdziesz ich pełno na YouTube) I wtedy zadecyduj.
Napisano 13 Styczeń 201411 l Pamiętaj ze oprócz programu 3D dobrze abyś się równocześnie uczył także programu do postprodukcji, dzisiejsze piękne śliczne prace postprodukcją stoją :) Czyli ucz się na pewno Photoshopa lub After Effect
Napisano 13 Styczeń 201411 l Aha i jeszcze jedno, nie nauczysz się 3ds Max z tej książki, zmęczysz się tylko albo zrezygnujesz z nauki. Filmy filmy i jeszcze raz filmy, a książka jako wsparcie! Zatem podstawy 3ds Max znajdziesz na YouTube, jak tworzyc, przemieszczac, grupowac, skalowac itp. Interface to podstawa! Jak to ogarniesz przerób ten tutorial, dowiesz się z niego jak panowac nad liniami kontrolnymi, czyli jak robic ostre i gładkie (zaokrąglone) krawędzie. Bez zrozumienia jak to działa będzie Ci ciężko cokolwiek zbudowac. A jak już go przerobisz, to możesz leciec dalej, na poniższej stronie znajdziesz pełno fajnych darmowych tutoriali, bankowo coś wybierzesz! http://cg.tutsplus.com/category/tutorials/autodesk-3d-studio-max/ Piszę jakbyś już zdecydował się na 3ds Max :D
Napisano 14 Styczeń 201411 l Autor Wielkie dzięki za rady. Wybrałem już Maxa i zaczynam się uczyć. Jak tylko coś zrobię to wrzucę.
Napisano 14 Styczeń 201411 l No i elegancko, zerknij jeszcze na ten post, umieściłem w nim listę stron z płatnymi tutorialami. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92249&p=1190316&viewfull=1#post1190316
Napisano 14 Styczeń 201411 l jak nauczysz sie Maxa, to inne programy nie będą dla Ciebie żadną przeszkoda... w sumie maja to samo, tylko w innych miejscach :-) Wez tez pod uwage czynnik ekonomiczny... jesli bedziesz chcial pracowac na wlasna reke, trzeba bedzie Maxa kupic, a to moze zabolec. Ludzie nie uzywaja Blendera, dlatego ze go lubia, ale dlatego, ze ich na niego stac. Zobacz Cineme, Lighwave i Modo, byc moze bedziesz musial sie ich nauczyc, ze wzgledow finansowych. No i jeszcze Maya LT do gamedevu.
Napisano 14 Styczeń 201411 l poszukaj w necie, jest tego sporo Edytowane 14 Styczeń 201411 l przez RickDeckard
Napisano 14 Styczeń 201411 l Ja wybrałem 3ds Max i jestem generalnie zadowolony, są rzeczy których nie lubię w działaniu tego programu, ale tym się nie sugeruj. . W KAŻDYM programie są rzeczy, których byś nie lubił, tyle, że w każdym inne. Nie ma programu idealnego. Każdy ma swoje "zady i walety". Najlepiej na początek uczyć się jednego i nie myśleć o innych. Byle poznać zasady tworzenia obiektów. Co do nauki. Do autora wątku: nie napiszę nic nowego, a jedynie coś, co wiele razy już tu było napisane: pierwszym i podstawowym źródłem wiedzy są tutoriale dołączone do samego maxa. W menu Help masz Tutorials i od nich powinieneś zacząć. Są pisane po angielsku, więc znajomość angielskiego jest potrzebna, no, ale powiedzmy sobie szczerze. Bez znajomości angielskiego wchodzenie w grafikę jest bardzo trudne. Przerób te tutoriale po kolei tak, jak są poukładane, a będziesz miał podstawy do dalszej nauki. Później proponuję przekopać Youtube i Vimeo (szukaj haseł w stylu "3ds max beginner"). Przykład: - - - Updated - - - HEJ Jak szukasz fajnych tutoriali na 3ds maxa, mam dla Ciebie fajne zródło, http://chomikuj.pl/SinGin/Tutoriale/Digital+Tutors/3ds+Max, jest tu masa tutków do 3dsmaxa, wszystkie z digitaltutors, za darmo, wystarczy sciagnac z serwera, wszystko jest w sieci, wystarczy tylko dobrze poszukać :) Pozd. Jeśli mam być szczery, to chomik jest kiepskim źródłem. Masa dzieciaków wrzuca tam fejki. A po za tym za ściąganie większych plików jednak trzeba tam płacić. O tym, że policja na bieżąco obserwuje chomika nawet nie wspominam :) Są lepsze źródła takich rzeczy, ale raczej ich tu nie będę podawał. Bo to piractwo jest. A ja nie pochwalam piractwa. Edytowane 14 Styczeń 201411 l przez Ajgor
Napisano 14 Styczeń 201411 l ............................... Edytowane 14 Styczeń 201411 l przez RickDeckard
Napisano 14 Styczeń 201411 l Co do chomika, tylko powiedziałem, że to najgorsze z możliwych źródeł. Są o wiele lepsze. Co do angielskiego - 99% tutoriali jest po angielsku. Po za tym mówisz, że nie potrzeba angielskiego, a podajesz chłopakowi źródło angielskich tutków. Nie widzisz w tym sprzeczności? Zresztą nie ważne. Dzisiejsi licealiści lepiej znają angielski, niż większość "starych" polski. Co widać po Twoim poście :)
Napisano 14 Styczeń 201411 l .......................... Edytowane 14 Styczeń 201411 l przez RickDeckard
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto