Gość hubert1602 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Witam piszę z prośbą o pomoc w sprawie dziwnych problemów w viewport ponieważ przy ustawieniu widoku w tryb perspektywy plaszczyzny i linie w zależności od kąta patrzenia pojawiają się i znikają lub nachodzą na siebie, w widoku ortogonalnym problem nie wystepuje. Problem przy modelowaniu jest bardzo irytujący bo wprowadza w błąd a modelowanie w widoku ortogonalnym nie jest wygodne dlatego zwracam się o pomoc
Zernat Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Nie mam pewności czy to o to akurat tym razem chodzi, ale raczej widoku perspektywicznego nie używa się do modelowania właśnie przez występowanie zniekształceń perspektywicznych. Ale nie mam pewności czy to właśnie tego wina w twoim przypadku. Powiem Ci jednak jeszcze, że ja również używałem tylko widoku persp dopóki ktoś mi nie powiedział tego, i jakoś szybko się przyzwyczaiłem do orto :P
Gość hubert1602 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Mnie by jednak zalerzało zeby się dowiedzieć w czym tkwi problem ze linie i płaszczyzny znikają oraz że nakładają się na siebie
Gość hubert1602 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Niestety dalej jest ten sam problem a co mam zrobić z tym clipping czy włączony czy nie w perspektywie dalej są problemy
2013 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Jak uruchomisz "Viewport Clipping", to pojawią się dwa suwaki po prawej stronie okna, i nimi regulujesz to co widzi kamera.
Gość hubert1602 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Jednak problem nie leży w viewport clipping, w widoku ortogonalnym wszystko jest w pożadku lecz gdy właczam perspektywe to płaszczyny szaleją znikając,krzywiąc sie i nachodząc na siebie
skalpel3d Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 co masz ustawione w viewport configuration w okienku Perspective user view?
Gość hubert1602 Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Załączam printscreen z tego okienka
skalpel3d Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Jaką masz kartę graficzna i na jakim silniku pracujesz na tym obrazku wygląda jak by karta miał problemy z wyświetlaniem
Gość hubert1602 Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Posiadam kartę NVIDIA GeForce GTX 560 Ti i pracuje na silniku V-ray 2.40
Gość hubert1602 Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Tylko że nigdy wcześniej nie miałem takich problemów
arturprx2 Napisano 27 Styczeń 2014 Napisano 27 Styczeń 2014 Problem może powodować skala obiektów a konkretnie oddalenie od punku 0,0,0. Przenieś model z 28000m osi X do środka sceny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się