Guest hubert1602 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Witam piszę z prośbą o pomoc w sprawie dziwnych problemów w viewport ponieważ przy ustawieniu widoku w tryb perspektywy plaszczyzny i linie w zależności od kąta patrzenia pojawiają się i znikają lub nachodzą na siebie, w widoku ortogonalnym problem nie wystepuje. Problem przy modelowaniu jest bardzo irytujący bo wprowadza w błąd a modelowanie w widoku ortogonalnym nie jest wygodne dlatego zwracam się o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Nie mam pewności czy to o to akurat tym razem chodzi, ale raczej widoku perspektywicznego nie używa się do modelowania właśnie przez występowanie zniekształceń perspektywicznych. Ale nie mam pewności czy to właśnie tego wina w twoim przypadku. Powiem Ci jednak jeszcze, że ja również używałem tylko widoku persp dopóki ktoś mi nie powiedział tego, i jakoś szybko się przyzwyczaiłem do orto :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Mnie by jednak zalerzało zeby się dowiedzieć w czym tkwi problem ze linie i płaszczyzny znikają oraz że nakładają się na siebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 clipping kamery viewportu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Niestety dalej jest ten sam problem a co mam zrobić z tym clipping czy włączony czy nie w perspektywie dalej są problemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
2013 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Jak uruchomisz "Viewport Clipping", to pojawią się dwa suwaki po prawej stronie okna, i nimi regulujesz to co widzi kamera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Jednak problem nie leży w viewport clipping, w widoku ortogonalnym wszystko jest w pożadku lecz gdy właczam perspektywe to płaszczyny szaleją znikając,krzywiąc sie i nachodząc na siebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 co masz ustawione w viewport configuration w okienku Perspective user view? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Załączam printscreen z tego okienka Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Jaką masz kartę graficzna i na jakim silniku pracujesz na tym obrazku wygląda jak by karta miał problemy z wyświetlaniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Posiadam kartę NVIDIA GeForce GTX 560 Ti i pracuje na silniku V-ray 2.40 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hubert1602 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Tylko że nigdy wcześniej nie miałem takich problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Problem może powodować skala obiektów a konkretnie oddalenie od punku 0,0,0. Przenieś model z 28000m osi X do środka sceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now