Drathir Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Witam, na banalnym modelu próbuję poradzić sobie z nachodzącymi vertexami/edges (chcę połączyć 2 objekty) http://imageshack.com/a/img202/7066/jl8l.jpg po prawej stronie 2 obiekt po lewej wynik końcowy jaki chcę uzyskać. Na zielono nachodzące vertexy (2 na każdym rogu) Niby spawa banalna ale weld vertex czy edges (przy duuuzym threshold), żadne proboolean nawet extrude z krawędzi powoduje powstanie 2ch krawędzi i/lub vertexow. Znacie jakiś sposób na to?
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Ściągnij blendera wyexportuj to do obj. otwierasz blendera importujesz prawym klawiszem klikasz na obiekt następnie klikasz tab następnie klikasz A z menu po lewej szukasz opcji remove doubles.. i gotowe.. teraz tylko export i gitara :D Blender jest darmowy i zajmuje pare mega więc zrobisz to w minutkę.. i dalej będziesz pracować.. a potem ktoś napisze jakk to w maxie zrobić..
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Nie rozumiem co chcesz zrobić. Połączyć cylinder z tym plane z wyciętym otworem? Jeśli tak,a ten plane nie ma grubości to w życiu nie zrobisz tego w ten sposób w maxie na editable poly. Efekt takiego połączenia da non manifold geometry. http://doc.spatial.com/index.php/Manifold_and_Non-manifold_Objects
GreenScreen Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Ściągnij blendera dla jednego obiektu, rada roku! Nie połączysz plane'a z cylinder'em, ale możesz dodać minimalną grubość planowi(czyli zrobić box) i usunąć ścianki środkowe z box'a, a potem zweldować to z cylinder'em.
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Ściągnij blendera dla jednego obiektu, rada roku! Nie połączysz plane'a z cylinder'em, ale możesz dodać minimalną grubość planowi(czyli zrobić box) i usunąć ścianki środkowe z box'a, a potem zweldować to z cylinder'em. Tak ? napisałem mu krok po korku jak może to zrobić zamiast czekać 5 dni aż ktoś tutaj napisze rozwiązanie.. co ciekawe z tego co piszesz nie da się tak zrobić ;x
2013 Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Jedyny sposób aby połączyc na płaszczyźnie bez grubości to połowa cylindra musi miec odwrócone "Faces" Inaczej się nie da. Tak ? napisałem mu krok po korku jak może to zrobić zamiast czekać 5 dni aż ktoś tutaj napisze rozwiązanie.. co ciekawe z tego co piszesz nie da się tak zrobić ;x No nie da się, bo odwrócone "Faces" to uniemożliwią.
Dynamico Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 (edytowane) Ewentualnie na odwrót. Usuń połowę cylindra, bez problemu połączysz to z płaszczyzną, a potem to już zależy jaki ma być efekt końcowy. Np. symmetry i bridge. Ale tak jak napisali poprzednicy nie połączysz płaszczyzny z bryłą. edit. Z tym odwróceniem normalnych , jak napisał 2013 niezły patent. Nie wpadł bym na to. Edytowane 30 Styczeń 2014 przez Dynamico
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Da się połączyć ale na editable mesh, bez problemu. Editable poly nie dopuszcza non manifold meshy, i bardzo dobrze zresztą.
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 hahahahahha [video=youtube_share;GqOt3NNZAtA]
Drathir Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Napisano 30 Styczeń 2014 (edytowane) Nie rozumiem co chcesz zrobić. Połączyć cylinder z tym plane z wyciętym otworem? http://doc.spatial.com/index.php/Manifold_and_Non-manifold_Objects doladnie to. niestety nie mogę nadać obiektowi grubości (myślałem już o tym), jako ze będzie exportowany do UDK a tam nałożony odpowiednio transparent material. Próbowałem również wcześniej z połową modelu i symetrią. Czyli editable poly nie da rady, zaraz spróbuje z editable mesh i zobaczymy czy się da i jak wygląda exportowany model. Dzięki za rady :) EDIT: Blendera nigdy nie używałem ale widzę ze warto mieć go w zanadrzu - dzięki za zobrazowanie na filmiku. Edytowane 30 Styczeń 2014 przez Drathir
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Czego ten filmik ma niby dowodzić? Nie ma nic dobrego w non manifold geometry. Taka topologia to bezsens. Potem importujesz plik z takimi wynalazkami do innego softu i się zaczynają problemy. Poza tym można to zrobić w maxie w edit mesh, tylko po co? Prosze bardzo - non manifold w maxie w załączniku. Wydajesz się nie pojmować o co chodzi...
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Jest beee bo maksik za 25 tyś nie potrafi sobię z nimi radzić xD? Fanboyizm w tobie silny, na spoczynek powienieneś się udać. Mrok i zło w tobię widzę.
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Jakoś sobie poradził jak widać na załączniku. Jest beee bo jest non manifold. Jak ustawisz wygładzanie (smooth groups) na takim meshu? Masz odwrócone normale na plane. To że jest zweldowane nic nie zmienia.
2013 Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Jakoś sobie poradził jak widać na załączniku. Jest beee bo jest non manifold. Jak ustawisz wygładzanie (smooth groups) na takim meshu? Masz odwrócone normale na plane. To że jest zweldowane nic nie zmienia. Zbugowany model, nic z tym nie zrobi :)
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Od spodu.....NIe chodzi o pół cylinder tylko o cały.
Dynamico Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 @Kramon A jak to wygląda z drugiej strony?
MariushO Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Hhehehe... chłopaki druga strona to jest to o czym zapomnial "Kramon Wspanialy". No coz...cymbalistów było wielu...
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Hhehehe... chłopaki druga strona to jest to o czym zapomnial "Kramon Wspanialy". No coz...cymbalistów było wielu... Odezwalo sie dziecko :) odrazu jedynie co umie to obrazac no wysoki poziom. Druga strona ma odwrocone normale ale co z tego? Smooth downiesz dziala. Obiekt bedzie widoczny od frontu a nie od tylu wiec druga strona cie nie interesuje. Kolejna sprawa jest ze w cycles mozesz renderowac to bez najmniejszej roznicy ktorym facem normal jest.. Jedynie co daja normale w cycku to to se mozesz jeden shader na normale ustawic a na przeciwna strone inny i tyle.
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Połącz CAŁY cylinder z jednostronnym PLANE. Tak jak w moim załączniku - wtedy masz non manifold geometry. W załączniku widać od tyłu z włączonym backface cull. Oczywiście się da - zrobiłem to w maxie. Ale to jest BŁĘDNA geometria - tylko o to tu chodzi. Przeczytaj ze zrozumieniem zamiast się palić do pokazywania że się da w blenderze;)
MariushO Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 @Kramon poczytaj do czego i gdzie będzie wykorzystany model kolegi. W silniku UDK!!! A nie w BLENDERZE!!! Czytaj ze zrozumieniem, bo masz chyba z tym problem! A nie pajacuj we wszystkie strony.
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Wroce do domu wieczorem to zrobie z calym cylindrem. Juz tak kiedys robilem. Trzymson :) Ja nie promuje blendera koles zadal pytanie jak wymodelowac. Wiec pokazalem co i jak. Blender warzy nic wiec moze sobie sciagnac i to zrobic i pracowac dalej... A to ze normale to juz problem tego w czym to bedzie renderowane. W cycku taki problem nie wystepuje moge miec wywalone na normale. - - - Połączono posty - - - @Kramon poczytaj do czego i gdzie będzie wykorzystany model kolegi. W silniku UDK!!! A nie w BLENDERZE!!! Czytaj ze zrozumieniem, bo masz chyba z tym problem! A nie pajacuj we wszystkie strony. Oj poloz sie spac bo ci zylka peknie zaraz :) Problem byl jak wymodelowac. A export do udk to inna bajka.
MariushO Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 @Kramon nic nie pojmujesz i kompromitujesz się do granic możliwości. A pomyslalez, ze może ten model będzie wykorzystany do jakiejś tam gry i budowany(modelowany) jest na RealTime pod silnik 3d.
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Ale w maxie już dawno zrobiłem z całym cylindrem i wrzuciłem w załączniku. Więc o co chodzi? Myślałeś że nie da się w maxie wymodelować połówki cylindra połączonej z plane, daj spokój. Wywalone na normale to można już było mieć w czasach scanline 20 lat temu. NIe jestem pewny jak UDK łyka takie non manifold meshe, trzebaby wyeksportować z blendera i sprawdzić. PS. NIe emocjonuj się tak;)
Drathir Napisano 30 Styczeń 2014 Autor Napisano 30 Styczeń 2014 ok, dzięki za rady - zrobię to z 2ch oddzielnych obiektów/nadam shell do plane.
MariushO Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Oj @Kramon, no nie pokazales jak to zrobić w Blenderze. No dawaj chlopie...przecież już to kiedyś robiles...
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 To się da zrobić w blenderze, w maxie też się da na edit mesh. Wyeksportować z maxa trzeba do FBX. Pytanie czy UDK to przyjmie. Musiałby się wypowiedzieć jakiś fachowiec od UDK. Czy zadziała pod subdivision surf w blenderze to już nie wiem, ale nie o to chodziło.
Kramon Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Oj @Kramon, no nie pokazales jak to zrobić w Blenderze. No dawaj chlopie...przecież już to kiedyś robiles... ehh boże człowieku napisałęmpo pierwsze że wrzuce jak będę wieczorem po zatym jeśli dobrze znasz 3D to wiesz że normale w renderingu to żaden problem w modelowaniu blender akurat wypada lepiej w takim przypadku niż max bo max genralnie unika jak może tego typu sytuacji kiedy blender po prostu na to leje.. bo uznaje że wiesz z czym to się je.. podczas renderingu masz na to wywalone natomiast podczas eksportu do UDK czy jakiego kolwiek innego silnika 3D live... sytuacja może się mieć inaczej... ten temat był na temat modelowania,....
diabelt Napisano 30 Styczeń 2014 Napisano 30 Styczeń 2014 Co nie zmienia faktu że źle zrozumiałeś i narobiłeś niepotrzebnie szumu;)
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Co nie zmienia faktu że źle zrozumiałeś i narobiłeś niepotrzebnie szumu;) ja szum? Ja tylko pokazałem jak ja bym wymodelował ą że ból dupy za 25 tyś jest spory to już nie moja wina :D odworowałem to co on wkleił na obrazku :D
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Nie. Zamiast pełnego cylindra zrobiłeś połówkę. Jeszcze dodałeś "hahaha" - bo przecież twoim zdaniem nie da się w maxie wymodelować połówki cylindra połączonej z płaskim plane. A teraz znowu wyjeżdżasz z " bólami za 25 tysięcy", chociaż nie miałeś racji.
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 zrobiłem połówkę bo stwierdziłem że ten obiekt nie ma być z 2 stron użyteczny... bo w takim wypadku totalnie nie opyla się łączyć tych 2 obiektów i tylko robić nowe bezsensowne polygony... ale skoro koleś chciał to połączyć to pewnie chciał to zrobić pod turbo smootha żeby ładne bevele sobię wypalić..
MariushO Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 @Kramon czy chociaż raz przyznasz się do bledu? Nazywasz innych dziecmi, a Twoje zachowanie jest rodem z przedszkola. Zadufany w sobie ośmiolatek forsujący na sile swoje zdanie. Krzykiem i żalami nie przekonasz nikogo. A jeśli uważasz się za dorosłego, to choć raz powiedz: sorry chłopaki, pomyliłem się.
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Ale jak mogłeś założyć że w maxie nie da się wymodelować połówki cylindra połączonej z plane, przecież to by było bez sensu:D. Przecież pisałem o non manifold meshach, potem wrzuciłem załącznik z takim non manifold meshem z maxa a ty dalej to samo. Czytaj inne posty zanim coś napiszesz, zamiast się niepotrzebne zacietrzewiać;)
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 hahahaha to nie twoje słowa :D? Nie rozumiem co chcesz zrobić. Połączyć cylinder z tym plane z wyciętym otworem? Jeśli tak,a ten plane nie ma grubości to w życiu nie zrobisz tego w ten sposób w maxie na editable poly Potem jak zrobiłem to w blenderze. To kombinowaliście jakieś chore akcje jak tutaj oszukać maxa żeby coś takiego zrobić beka.. Po za tym ja napisałem tylko jak ja bym to zrobił a wy na mnie z jadem że co whut blender nie no niemoże być :D trzeba napisać że takie coś beeee bo beee bo non manifold bo max tego nie ogarnia to be :> każdy dobrze wie że max ma z takimi sprawami problemy co sam pisałeś w paru postach wcześniej. to ja nie wiem kto tu spina poślady :D ja mam z was beke jak zawsze a wy się produkujecie w sumie nie wiem why. To że export do UDK to jest już inna bajka i zupełnie inaczej.. tu chodziło o wymodelowanie modelu więc to też zostało uczynione. Zamiast kłapać byścieten czas poświęcili na zrobienie filmiku jak do tego doszedłeś :D - - - Połączono posty - - - @Kramon czy chociaż raz przyznasz się do bledu. Jakiego błędu takiego że używam blendera a nie maxa? Rasizm programowy!
MariushO Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 @Kramon dla ciebie nie ma już ratunku, beke to my mamy z Ciebie, ale klapki na oczach nie pozwalają Ci tego zauważyć! @diabelt najlepszy sposób to zignorować gościa, wszelka dyskusja to strata czasu. Zreszta autor zakonczyl już chyba temat.
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 niechce nic mówić ale to tobie żyłka staneła zaczołeś pisać caps lockiem z miliardem wykrzykników :D więc kto tu z kogo ma bekę hahhaha Druga sprawa po co zaczynasz coś a potem się wycofujesz. Nie umiesz grać. Wszedł zrobił zamieszanie i wyszedł :D trzecia sprawa masz zero dystansu z tego co widzę, zero poczucia humoru i ironi. z chrupkiem chyba na tym forum można jedynie sobie popisać ;/ czwarta sprawa. diabelt potrafi sam za siebie decydować, ma swoje zdanie. i w przeciwieństwie do ciebie wnosi coś ciekawego, popartego argumentami i przykładami. Ty machasz cepem.
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 (edytowane) Nieee, ty zrobiłeś połówkę cylindra w blenderze z dodatkiem "hahahaha" bo myślałeś że w maxie się nie da. Teraz po fakcie znowu odwracasz kota ogonem zamiast po prostu napisać że źle zrozumiałeś i się pośmiać. Editable poly zostało celowo tak napisane żeby unikać non manifoldów. Non manifoldy to potem problemy. Nie kombinowałem żadnych chorych akcji - editable mesh jest w maxie od zawsze - to starsza wersja editable poly - dlatego pozwala na non manifoldy. Później powstał edtable poly z nowymi funkcjami i zabezpieczeniem przed takimi meshami. Nie dopuszczanie do non manifoldów ma swoje wady i zalety. Wymodelujesz wszystko to co w blenderze, nie martw się. Po prostu niektóre sprawy są inaczej rozwiązane. Edytowane 31 Styczeń 2014 przez diabelt
MariushO Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 ...Druga sprawa po co zaczynasz coś a potem się wycofujesz. Nie umiesz grać. Wszedł zrobił zamieszanie i wyszedł :D Nie karmie trolla!
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Nieee, ty zrobiłeś połówkę cylindra w blenderze z dodatkiem "hahahaha" bo myślałeś że w maxie się nie da. Teraz po fakcie znowu odwracasz kota ogonem zamiast po prostu napisać że źle zrozumiałeś i się pośmiać. Editable poly zostało celowo tak napisane żeby unikać non manifoldów. Non manifoldy to potem problemy. Nie kombinowałem żadnych chorych akcji - editable mesh jest w maxie od zawsze - to starsza wersja editable poly - dlatego pozwala na non manifoldy. Później powstał edtable poly z nowymi funkcjami i zabezpieczeniem przed takimi meshami. sam napisałeś że się nie da. nie napisałeś nic o starszej wersji editable poly. Jako iż nie znam aż tak dobrze maxa. A pamiętałem że w maxie non manifoldy to jest problem. Wyciągnołem wniosek że w maxie tego zrobić nie można, jako iż że wiem iż takie coś można zrobić w blenderze a jest on za free i ściąga się w sekunde to pokazałem jak ja to robię koleś sę mógł odtworzyć kroki zaimportować i lecieć dalej z robotą. A to że przyokazji pośmiałem się z 3d maxa to już tradycja. - - - Połączono posty - - - Nie karmie trolla! ale odpisać to musiiii hahahaha po za tym ty chyba nie widziałeś trollingu skoro mnie uznajesz za takowego. druga kwestia skoro uznałeś mnie za trrolla uznajesz tym samym i wszech obbecnym że mam bekę z ciebie. to w końcu sięzdecyduj kto tu z kogo ma bekę :)
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Napisałem że się nie da na editable poly a nie że się nie da w żaden sposób. Po drugie CAŁY cylinder a nie połówkę. Przecież już pisałem że źle zrozumiałeś. Jak by wogóle można cokolwiek wymodelować jak by się nie dało głupiej połówki cylindra z plane połączyć, hehehe:D. Żle zrozumiałeś - no problem, po co te kłótnie potem.
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Napisałem że się nie da na editable poly a nie że się nie da w żaden sposób. Po drugie CAŁY cylinder a nie połówkę. Przecież już pisałem że źle zrozumiałeś. Jak by wogóle można cokolwiek wymodelować jak by się nie dało głupiej połówki cylindra z plane połączyć, hehehe:D. Żle zrozumiałeś - no problem, po co te kłótnie potem. a kto tu się kłuci :D Trochę się pośmiać niemożna noo :D po za tym z takich dyskusji wychodzą właśnie ciekawe sprawy których można się nauczyć gdyby nie to to np nie wiedziałbym że w maksie jest tryb modelowania stary który pozwala na non m. co jest de facto przydatne w wielu przypadkach.. i nie chodzi o fakt że można renderować takie obiekty bez problemu tylko o sam fakt przez modelowanie można iść na skróty apotem na koniec wszystko połączyć już w volume... ;]
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Można iść na skróty ale można też namieszać i potem szukać na końcu baboli bo się gdzieś zostawiło jakiś niepotrzebny poly w środku mesha. Oba podejścia mają swoje plusy i minusy. Kto się kłóci, a kto mnie zwyzywał od fanbojów panie niewiniątko;)
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Można iść na skróty ale można też namieszać i potem szukać na końcu baboli bo się gdzieś zostawiło jakiś niepotrzebny poly w środku mesha. Oba podejścia mają swoje plusy i minusy. Kto się kłóci, a kto mnie zwyzywał od fanbojów panie niewiniątko;) No ja np wole mieć wybór, bo wiem co robię... zresztą w blenderze jest nawet specialna opcja szukania non man... która ci zaznacza takie potem sprawy... Musiałem ci dać trochy motywacji xD
diabelt Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 W maxie jest xview, podświetla co tam chcesz na zielono w viewporcie, świetne rozwiązanie do szukania baboli.
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Generalnie wszystkie dyskusje mają taki charakter na maxie :DDD od 0:00 do 1:00 http://www.youtube.com/watch?v=g6uVEApywSs - - - Połączono posty - - - W maxie jest xview, podświetla co tam chcesz na zielono w viewporcie, świetne rozwiązanie do szukania baboli. Zawsze można wyexportować jeszcze do zbrusha :D ten to musi mieć wszystko idealnie :D
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 hahahhha spoko jestem użytkownikiem windowsa :D hehe
Rekomendowane odpowiedzi