Skocz do zawartości

Prosty model - weld


Drathir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na banalnym modelu próbuję poradzić sobie z nachodzącymi vertexami/edges (chcę połączyć 2 objekty)

 

http://imageshack.com/a/img202/7066/jl8l.jpg

po prawej stronie 2 obiekt po lewej wynik końcowy jaki chcę uzyskać. Na zielono nachodzące vertexy (2 na każdym rogu)

 

Niby spawa banalna ale weld vertex czy edges (przy duuuzym threshold), żadne proboolean nawet extrude z krawędzi powoduje powstanie 2ch krawędzi i/lub vertexow. Znacie jakiś sposób na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ściągnij blendera wyexportuj to do obj. otwierasz blendera importujesz prawym klawiszem klikasz na obiekt następnie klikasz tab następnie klikasz A z menu po lewej szukasz opcji remove doubles.. i gotowe.. teraz tylko export i gitara :D

 

Blender jest darmowy i zajmuje pare mega więc zrobisz to w minutkę.. i dalej będziesz pracować.. a potem ktoś napisze jakk to w maxie zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij blendera dla jednego obiektu, rada roku! Nie połączysz plane'a z cylinder'em, ale możesz dodać minimalną grubość planowi(czyli zrobić box) i usunąć ścianki środkowe z box'a, a potem zweldować to z cylinder'em.

 

Tak ? napisałem mu krok po korku jak może to zrobić zamiast czekać 5 dni aż ktoś tutaj napisze rozwiązanie.. co ciekawe z tego co piszesz nie da się tak zrobić ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposób aby połączyc na płaszczyźnie bez grubości to połowa cylindra musi miec odwrócone "Faces"

Inaczej się nie da.

 

Tak ? napisałem mu krok po korku jak może to zrobić zamiast czekać 5 dni aż ktoś tutaj napisze rozwiązanie.. co ciekawe z tego co piszesz nie da się tak zrobić ;x

 

 

No nie da się, bo odwrócone "Faces" to uniemożliwią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie na odwrót. Usuń połowę cylindra, bez problemu połączysz to z płaszczyzną, a potem to już zależy jaki ma być efekt końcowy. Np. symmetry i bridge. Ale tak jak napisali poprzednicy nie połączysz płaszczyzny z bryłą.

 

edit.

Z tym odwróceniem normalnych , jak napisał 2013 niezły patent. Nie wpadł bym na to.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co chcesz zrobić. Połączyć cylinder z tym plane z wyciętym otworem?

http://doc.spatial.com/index.php/Manifold_and_Non-manifold_Objects

doladnie to.

 

niestety nie mogę nadać obiektowi grubości (myślałem już o tym), jako ze będzie exportowany do UDK a tam nałożony odpowiednio transparent material. Próbowałem również wcześniej z połową modelu i symetrią.

 

Czyli editable poly nie da rady, zaraz spróbuje z editable mesh i zobaczymy czy się da i jak wygląda exportowany model.

 

Dzięki za rady :)

 

EDIT:

Blendera nigdy nie używałem ale widzę ze warto mieć go w zanadrzu - dzięki za zobrazowanie na filmiku.

Edytowane przez Drathir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego ten filmik ma niby dowodzić? Nie ma nic dobrego w non manifold geometry. Taka topologia to bezsens. Potem importujesz plik z takimi wynalazkami do innego softu i się zaczynają problemy.

 

Poza tym można to zrobić w maxie w edit mesh, tylko po co? Prosze bardzo - non manifold w maxie w załączniku. Wydajesz się nie pojmować o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś sobie poradził jak widać na załączniku. Jest beee bo jest non manifold. Jak ustawisz wygładzanie (smooth groups) na takim meshu? Masz odwrócone normale na plane. To że jest zweldowane nic nie zmienia.

 

Zbugowany model, nic z tym nie zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hhehehe... chłopaki druga strona to jest to o czym zapomnial "Kramon Wspanialy".

No coz...cymbalistów było wielu...

 

Odezwalo sie dziecko :) odrazu jedynie co umie to obrazac no wysoki poziom.

 

 

Druga strona ma odwrocone normale ale co z tego? Smooth downiesz dziala. Obiekt bedzie widoczny od frontu a nie od tylu wiec druga strona cie nie interesuje. Kolejna sprawa jest ze w cycles mozesz renderowac to bez najmniejszej roznicy ktorym facem normal jest.. Jedynie co daja normale w cycku to to se mozesz jeden shader na normale ustawic a na przeciwna strone inny i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącz CAŁY cylinder z jednostronnym PLANE. Tak jak w moim załączniku - wtedy masz non manifold geometry. W załączniku widać od tyłu z włączonym backface cull. Oczywiście się da - zrobiłem to w maxie. Ale to jest BŁĘDNA geometria - tylko o to tu chodzi. Przeczytaj ze zrozumieniem zamiast się palić do pokazywania że się da w blenderze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wroce do domu wieczorem to zrobie z calym cylindrem. Juz tak kiedys robilem. Trzymson :)

 

Ja nie promuje blendera koles zadal pytanie jak wymodelowac. Wiec pokazalem co i jak. Blender warzy nic wiec moze sobie sciagnac i to zrobic i pracowac dalej... A to ze normale to juz problem tego w czym to bedzie renderowane. W cycku taki problem nie wystepuje moge miec wywalone na normale.

 

- - - Połączono posty - - -

 

@Kramon poczytaj do czego i gdzie będzie wykorzystany model kolegi. W silniku UDK!!! A nie w BLENDERZE!!!

Czytaj ze zrozumieniem, bo masz chyba z tym problem! A nie pajacuj we wszystkie strony.

 

Oj poloz sie spac bo ci zylka peknie zaraz :)

 

Problem byl jak wymodelowac. A export do udk to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w maxie już dawno zrobiłem z całym cylindrem i wrzuciłem w załączniku. Więc o co chodzi? Myślałeś że nie da się w maxie wymodelować połówki cylindra połączonej z plane, daj spokój. Wywalone na normale to można już było mieć w czasach scanline 20 lat temu.

 

NIe jestem pewny jak UDK łyka takie non manifold meshe, trzebaby wyeksportować z blendera i sprawdzić.

 

PS. NIe emocjonuj się tak;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się da zrobić w blenderze, w maxie też się da na edit mesh. Wyeksportować z maxa trzeba do FBX. Pytanie czy UDK to przyjmie. Musiałby się wypowiedzieć jakiś fachowiec od UDK. Czy zadziała pod subdivision surf w blenderze to już nie wiem, ale nie o to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj @Kramon, no nie pokazales jak to zrobić w Blenderze. No dawaj chlopie...przecież już to kiedyś robiles...

 

ehh boże człowieku napisałęmpo pierwsze że wrzuce jak będę wieczorem po zatym jeśli dobrze znasz 3D to wiesz że normale w renderingu to żaden problem w modelowaniu blender akurat wypada lepiej w takim przypadku niż max bo max genralnie unika jak może tego typu sytuacji kiedy blender po prostu na to leje.. bo uznaje że wiesz z czym to się je.. podczas renderingu masz na to wywalone natomiast podczas eksportu do UDK czy jakiego kolwiek innego silnika 3D live... sytuacja może się mieć inaczej... ten temat był na temat modelowania,....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu że źle zrozumiałeś i narobiłeś niepotrzebnie szumu;)

 

ja szum? Ja tylko pokazałem jak ja bym wymodelował ą że ból dupy za 25 tyś jest spory to już nie moja wina :D

 

odworowałem to co on wkleił na obrazku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Zamiast pełnego cylindra zrobiłeś połówkę. Jeszcze dodałeś "hahaha" - bo przecież twoim zdaniem nie da się w maxie wymodelować połówki cylindra połączonej z płaskim plane. A teraz znowu wyjeżdżasz z " bólami za 25 tysięcy", chociaż nie miałeś racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem połówkę bo stwierdziłem że ten obiekt nie ma być z 2 stron użyteczny... bo w takim wypadku totalnie nie opyla się łączyć tych 2 obiektów i tylko robić nowe bezsensowne polygony... ale skoro koleś chciał to połączyć to pewnie chciał to zrobić pod turbo smootha żeby ładne bevele sobię wypalić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon czy chociaż raz przyznasz się do bledu? Nazywasz innych dziecmi, a Twoje zachowanie jest rodem z przedszkola. Zadufany w sobie ośmiolatek forsujący na sile swoje zdanie. Krzykiem i żalami nie przekonasz nikogo. A jeśli uważasz się za dorosłego, to choć raz powiedz: sorry chłopaki, pomyliłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mogłeś założyć że w maxie nie da się wymodelować połówki cylindra połączonej z plane, przecież to by było bez sensu:D. Przecież pisałem o non manifold meshach, potem wrzuciłem załącznik z takim non manifold meshem z maxa a ty dalej to samo. Czytaj inne posty zanim coś napiszesz, zamiast się niepotrzebne zacietrzewiać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahahaha to nie twoje słowa :D?

 

Nie rozumiem co chcesz zrobić. Połączyć cylinder z tym plane z wyciętym otworem? Jeśli tak,a ten plane nie ma grubości to w życiu nie zrobisz tego w ten sposób w maxie na editable poly

 

Potem jak zrobiłem to w blenderze. To kombinowaliście jakieś chore akcje jak tutaj oszukać maxa żeby coś takiego zrobić beka.. Po za tym ja napisałem tylko jak ja bym to zrobił a wy na mnie z jadem że co whut blender nie no niemoże być :D trzeba napisać że takie coś beeee bo beee bo non manifold bo max tego nie ogarnia to be :> każdy dobrze wie że max ma z takimi sprawami problemy co sam pisałeś w paru postach wcześniej.

 

to ja nie wiem kto tu spina poślady :D ja mam z was beke jak zawsze a wy się produkujecie w sumie nie wiem why.

To że export do UDK to jest już inna bajka i zupełnie inaczej.. tu chodziło o wymodelowanie modelu więc to też zostało uczynione.

 

Zamiast kłapać byścieten czas poświęcili na zrobienie filmiku jak do tego doszedłeś :D

 

- - - Połączono posty - - -

 

@Kramon czy chociaż raz przyznasz się do bledu.

 

Jakiego błędu takiego że używam blendera a nie maxa? Rasizm programowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niechce nic mówić ale to tobie żyłka staneła zaczołeś pisać caps lockiem z miliardem wykrzykników :D więc kto tu z kogo ma bekę hahhaha

Druga sprawa po co zaczynasz coś a potem się wycofujesz. Nie umiesz grać. Wszedł zrobił zamieszanie i wyszedł :D

 

trzecia sprawa masz zero dystansu z tego co widzę, zero poczucia humoru i ironi. z chrupkiem chyba na tym forum można jedynie sobie popisać ;/

 

czwarta sprawa. diabelt potrafi sam za siebie decydować, ma swoje zdanie. i w przeciwieństwie do ciebie wnosi coś ciekawego, popartego argumentami i przykładami. Ty machasz cepem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, ty zrobiłeś połówkę cylindra w blenderze z dodatkiem "hahahaha" bo myślałeś że w maxie się nie da. Teraz po fakcie znowu odwracasz kota ogonem zamiast po prostu napisać że źle zrozumiałeś i się pośmiać. Editable poly zostało celowo tak napisane żeby unikać non manifoldów. Non manifoldy to potem problemy. Nie kombinowałem żadnych chorych akcji - editable mesh jest w maxie od zawsze - to starsza wersja editable poly - dlatego pozwala na non manifoldy. Później powstał edtable poly z nowymi funkcjami i zabezpieczeniem przed takimi meshami. Nie dopuszczanie do non manifoldów ma swoje wady i zalety. Wymodelujesz wszystko to co w blenderze, nie martw się. Po prostu niektóre sprawy są inaczej rozwiązane.

Edytowane przez diabelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, ty zrobiłeś połówkę cylindra w blenderze z dodatkiem "hahahaha" bo myślałeś że w maxie się nie da. Teraz po fakcie znowu odwracasz kota ogonem zamiast po prostu napisać że źle zrozumiałeś i się pośmiać. Editable poly zostało celowo tak napisane żeby unikać non manifoldów. Non manifoldy to potem problemy. Nie kombinowałem żadnych chorych akcji - editable mesh jest w maxie od zawsze - to starsza wersja editable poly - dlatego pozwala na non manifoldy. Później powstał edtable poly z nowymi funkcjami i zabezpieczeniem przed takimi meshami.

 

 

sam napisałeś że się nie da. nie napisałeś nic o starszej wersji editable poly. Jako iż nie znam aż tak dobrze maxa. A pamiętałem że w maxie non manifoldy to jest problem. Wyciągnołem wniosek że w maxie tego zrobić nie można, jako iż że wiem iż takie coś można zrobić w blenderze a jest on za free i ściąga się w sekunde to pokazałem jak ja to robię koleś sę mógł odtworzyć kroki zaimportować i lecieć dalej z robotą. A to że przyokazji pośmiałem się z 3d maxa to już tradycja.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Nie karmie trolla!

 

ale odpisać to musiiii hahahaha

 

po za tym ty chyba nie widziałeś trollingu skoro mnie uznajesz za takowego.

 

druga kwestia skoro uznałeś mnie za trrolla uznajesz tym samym i wszech obbecnym że mam bekę z ciebie. to w końcu sięzdecyduj kto tu z kogo ma bekę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że się nie da na editable poly a nie że się nie da w żaden sposób. Po drugie CAŁY cylinder a nie połówkę. Przecież już pisałem że źle zrozumiałeś. Jak by wogóle można cokolwiek wymodelować jak by się nie dało głupiej połówki cylindra z plane połączyć, hehehe:D. Żle zrozumiałeś - no problem, po co te kłótnie potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że się nie da na editable poly a nie że się nie da w żaden sposób. Po drugie CAŁY cylinder a nie połówkę. Przecież już pisałem że źle zrozumiałeś. Jak by wogóle można cokolwiek wymodelować jak by się nie dało głupiej połówki cylindra z plane połączyć, hehehe:D. Żle zrozumiałeś - no problem, po co te kłótnie potem.

 

a kto tu się kłuci :D Trochę się pośmiać niemożna noo :D po za tym z takich dyskusji wychodzą właśnie ciekawe sprawy których można się nauczyć gdyby nie to to np nie wiedziałbym że w maksie jest tryb modelowania stary który pozwala na non m. co jest de facto przydatne w wielu przypadkach.. i nie chodzi o fakt że można renderować takie obiekty bez problemu tylko o sam fakt przez modelowanie można iść na skróty apotem na koniec wszystko połączyć już w volume... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można iść na skróty ale można też namieszać i potem szukać na końcu baboli bo się gdzieś zostawiło jakiś niepotrzebny poly w środku mesha. Oba podejścia mają swoje plusy i minusy.

 

Kto się kłóci, a kto mnie zwyzywał od fanbojów panie niewiniątko;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można iść na skróty ale można też namieszać i potem szukać na końcu baboli bo się gdzieś zostawiło jakiś niepotrzebny poly w środku mesha. Oba podejścia mają swoje plusy i minusy.

 

Kto się kłóci, a kto mnie zwyzywał od fanbojów panie niewiniątko;)

 

No ja np wole mieć wybór, bo wiem co robię... zresztą w blenderze jest nawet specialna opcja szukania non man... która ci zaznacza takie potem sprawy...

 

Musiałem ci dać trochy motywacji xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystkie dyskusje mają taki charakter na maxie :DDD

 

od 0:00 do 1:00

 

http://www.youtube.com/watch?v=g6uVEApywSs

 

- - - Połączono posty - - -

 

W maxie jest xview, podświetla co tam chcesz na zielono w viewporcie, świetne rozwiązanie do szukania baboli.

 

Zawsze można wyexportować jeszcze do zbrusha :D ten to musi mieć wszystko idealnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności