kandp Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Witam, Nie dawno dopiero zacząłem używać 3dmax więc wciąż jestem laikiem w większości tematów. mam pytanie dotyczące płynności pracy w maxie (używam wersji 2013, wcześniej 2010). Przy pliku wielkości kilkunastu Mb, niewielu prostych obiektach, włączonych krawędziach obiektów w widoku 3dmax muli na maxa! Nie da się nic przyzoomować, obrócić itd. Wina sprzętu, karty graficznej? karta: Nvidia Gforce GTX650Ti Boost procek: Intel Xeon 3,3GHz pamięć: 16Gb Czy jest jakaś opcja w maxie do zwiększenia jego wydajności? Czy ktoś miałby jakiekolwiek sugestie? Cokolwiek co by mogło choć trochę uleczyć sytuację? Z góry dziękuję
Kramon Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 a ten xeon ile ma rdzeni wątków i jaki to model? Na pewno masz wszystkie sterowniki zainstalowane? Zainstaluj inny soft, np Blendera bo jest za darmo i mało warzy... i zobacz czy w nim też ci tak muli.
kandp Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 Intel Xeon CPU E3-1230 V2@3,3Ghz 8 rdzeni. nowy plik w maxie otwiera mi się minutę, jak się już otworzy to chodzi dobrze (bo nic nie ma w tym pliku). W miarę budowania wnętrza zamula. Ale od samego początku zoom nie jest precyzyjny (jeden skroll na myszy i prawie przeskakuję przez ścianę zamiast się do niej zbliżyć), jak używam snap to chcę złapać punkt a jego podświetlenie znika i łapie mi inny wogóle obiekt. Na tutorialach ludziom max śmiga że hej i jest bardzo precyzyjny. Nie wiem w czym wina. Czasem mi nawet zamknie maxa bez zadnego ostrzeżenia
MariushO Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Jeśli viewport zamula, to wina grafiki. Masz najnowsze sterowniki? Mam nadzieje, ze nie instalowales sterownikow proponowanych przez Nvidie dla gier.Bo te potrafią zamulić maxa.
Dynamico Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Sprawdź ustawienia jednostek. Display Unit i System Unit powinny być takie same. I najlepiej "rozsądne". Jak robisz wnętrza to np. centymetry.
kandp Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 jednostki się zgadzają Dynamico. Jakieś nowe sterowniki Nvidii ciągnąłem jakiś czas temu. Ale czy to były do gier czy nie? Hmm.. Spróbuje coś z tymi sterownikami pogrzebać
kandp Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 zainstalowałem jakiś czas temu taki sterownik? Zły? Gdzie znajdę lepszy?
MariushO Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Nie wiem jak to będzie u ciebie, ja ostatnia aktualizacje sterownikow mam 327.23 pod windows 8 Pro. Pracuje tez w Houdini i każda nastepna aktualizacja sprawiala problemy.I w houdinim i w maxie. Nie pracuje często w maxie, wiec nie wiem jak do końca jest z tymi sterownikami, wiem tylko, ze na wersji, która Ci podalem u mnie smiga wszystko swietnie.
kandp Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 Plik jest mały ale skopiowałem kilkanaście razy krzesło które miało smooth modify. Może to zamuliło? A są rzeczy które trzeba w maxie unikać? Np. nie kopiować a robić bloki? Jest jeszcze coś o czym trzeba pamiętać żeby nie zarżnąć programu?
skalpel3d Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Tak Kramon wszyscy wiemy ze niema lepszego softu niż Blender :)))) 1. jeśli coś kopiujesz rób to przez instance a nie copy 2. jeśli masz duże obiekty o masie detali np drzewa warto je przerobić na proxy, ogólnie warto tak postąpić z modelami które na dzień dobry dużo ważą w mb 3. jeśli nie potrzebujesz nie pracuj na trybie wyświetlania realistic, tylko shaded 4 wyświetlanie wszystkich tekstur może też skutecznie zatkać viewport maxa szczególnie jeśli texy są słusznych rozmiarów :)
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 xD ale czy ja napisałęm nawet słowo Blender, po za tym jeśli chodzi o wydajność viewporta to blender tutaj wypada jeszcze gorzej... Patologia a nie wydajność na moim laptopie z i5 i GT620M przy 3 milionach poly mi już muli viewport xD dobry shit. Ale mam dobre patenty na optymalizacje więc lux
skalpel3d Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) a ten xeon ile ma rdzeni wątków i jaki to model? Na pewno masz wszystkie sterowniki zainstalowane? Zainstaluj inny soft, np Blendera bo jest za darmo i mało warzy... i zobacz czy w nim też ci tak muli. no cóz chyba jak zawsze nie wiesz co piszesz :)) viewporta to blender tutaj wypada jeszcze gorzej... Patologia a nie wydajność na moim laptopie z i5 i GT620M przy 3 milionach poly mi już muli viewport xD dobry shit. Ale mam dobre patenty na optymalizacje więc lux a ta wypowiedz jak się ma do sprawdzania na blenderze czy muli viewport do maxa :) skoro sam piszesz ze przy zaledwie 3 milionach jest padaczka :) Edytowane 1 Luty 2014 przez skalpel3d
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) no cóz chyba jak zawsze nie wiesz co piszesz :)) Ej no ja was błagam używajcie mózgu :> Tak więc tłumacze ci. Dlaczego proponuje mu ściągnięcie blendera albo jakiegoś innego softu. a żeby sprawdzić czy to coś nie tak z komputerem czy z maxem. Tak wiem trudne nie wpadłeś na to :* a ta wypowiedz jak się ma do sprawdzania na blenderze czy muli viewport do maxa :) skoro sam piszesz ze przy zaledwie 3 milionach jest padaczka :) on ma 8 rdzeni ja mam 2 laptopowe.... think! Edytowane 1 Luty 2014 przez Kramon
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 skalpel ja cię lubie ale na dziś flameuuuu starczy :)
skalpel3d Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) nie wpadłbym na to aby testować kompa na czymś co się zapcha jeszcze szybciej niż pod maxem :)))) wiesz ilość rdzeni nie ma nic do rzeczy takiej jaka jest viewport Pytanie do autora wątku zainstalowałeś up do maxa czy pracujesz na czystej wersji? Edytowane 1 Luty 2014 przez skalpel3d
kandp Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 pracuję na czystej. nawet nie wiem co to ten up (?) w viewporcie mam zawsze włączony podgląd wszystkich tekstur, włączona jest opcja shaded i jak włączę dodatkowo pokazywanie krawędzi to zipie
skalpel3d Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=20652715&linkID=9241178 tu masz upgrade do maxa jesli uzywaśz design to znajdziesz tez na stronie u nich Jak kopiowałes obiektu to robiłes to recznie czy tez przez array Edytowane 1 Luty 2014 przez skalpel3d
kandp Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 kopiowałem przesuwając z wciśniętym shiftem. Jest inna metoda? Ma to znaczenie? Dzięki za link! !
diabelt Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Co mu da blender? Blender jeśli dobrze kojarze ma viewport na starym OGL, max na direct 3d. NA tych samych sterownikach jeden program może działać prawidłowo a drugi nie. Zainstaluj poprawki jak już ktoś pisał . Z całą pewnością coś jest nie tak, max 2013 normalnie działa płynnie na takiej karcie graficznej przy milionach poly i setkach obiektów. Wyłącz tekstury i sprawdź co się stanie. Odinstaluj sterowniki i zainstaluj starszą wersje. Powody mogą być różne.
Dynamico Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Przy kopiowaniu z shift otwiera się dialog z pytaniem czym ma być kopia: klonem, instancją czy referencją. Jeżeli kopia zawsze będzie identyczna z pierwowzorem (nie będziesz wprowadzał zmian w modelu) wybierz instancję.
Traitor Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Sprawdz ile masz wolnego miejsca na C: , to tez moze miec wplyw na mielenie. Sprawdz czy karta graficzna sie nie przegrzewa, czy wiatrak w niej dziala.
kandp Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 Windows 7 home premium 64bit. Co to jest Aero? Jak to włączyć? Muszę wygooglować chyba. Traitor, miejsca jest sporo, karta się nie grzeje. Ale dzięki za sugestie. Wcześniej pisałem że max włącza się dosyć długo i wywala zawsze komunikat jak niżej. Może to ma jakiś związek?
diabelt Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Aero to styl windowsa. Jak wyskakuje error to warto go wpisać w google i znaleźć rozwiązanie. "Just an update to this thread: thanks to an Area discussion, this worked for me - delete the C:\Users\***\AppData\Local\Autodesk\3dsMax C:\Users\***\AppData\Roamingl\Autodesk\3dsMax you may have to enable "show hidden folders" in explorer to find this" Sprawdź czy to usunie błąd przy uruchamianiu.
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 Dzięki wielkie skalpel3d za link z upgradem! Jest zdecydowana różnica! Teraz muszę trochę popracować w maxie i potestować co i jak się zmieniło. Diabelt, dzięki za pomoc z tym wyskakującym komunikatem - pomogło!
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 chodzi teraz ładnie. Zostaje jeszcze kwestia zooma. Jak przybliżam to albo dwa obroty scrolla i już wyskoczyłem poza obiekt albo czasem się muszę porządnie nakręcić zanim się przybliże do jakiegos obiektu. Raczej zaznaczam obiekt i klikam Z. Może to kwestia myszki? Ale z inną też tak działa. Nie jest to jakieś ustawienie w maxie ktore trzeba zmienić ?
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 możesz płynnie zmieniać zoom wystarczy przy włączonym zoomie przytrzymać klawisz lewy myszki i ruszać myszą masz wtedy płynna zmianę przybliżenia / oddalania
Traitor Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 A nie lepiej przyblizyc dany obiekt jednym kliknieciem z klawiatury? Szybciej, wygodniej, i precyzyjniej.
diabelt Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Jak przy włączonym zoomie lewy myszy? Z ikonki? Płynny zoom jest pod CTRL+ALT+MMB. Skok zooma na scrollu można zmniejszyć w opcjach myszy w maxie.
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 (edytowane) Jak przy włączonym zoomie lewy myszy? Z ikonki? Płynny zoom jest pod CTRL+ALT+MMB. Skok zooma na scrollu można zmniejszyć w opcjach myszy w maxie. Na grzyba mam 3 klawisze wciskać jak wystarczy mysz przytrzymać :) A nie lepiej przyblizyc dany obiekt jednym kliknięciem z klawiatury? Szybciej, wygodniej, i precyzyjniej. oczywiście ze lepiej ale ja mu opisałem płynny zoom a nie wypośrodkowanie na danym obiekcie co my byśmy się nie rozpisywali tu znajdziesz wszytko : mysz http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-75E03BAB-0D94-43E0-B281-3AE3299BD2B9.htm,topicNumber=d30e580747 a tu wszytko o zoomie http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-CCD2C70B-52B4-4BF0-A5C0-74ECC591ACDD.htm,topicNumber=d30e570769 Edytowane 2 Luty 2014 przez skalpel3d ten sam link
diabelt Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Na grzyba mam 3 klawisze wciskać jak wystarczy mysz przytrzymać :) Ale najpierw musisz włączyć zoom mode ikonką albo skrótem, chyba że czegoś nie rozumiem.
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 (edytowane) no tego etapu nie przeskoczysz zawsze musisz coś wcisnąć nawet jak masz programowalna mysz to muszą być przypisane funkcje czy tez skróty klawiszowe pod dany guzik :) Autorowi wątku jako ze zaczynasz przygodę z maxem może ci się przydadzą skróty co z czym się je:) http://www.gg.pl/dysk/3uSYYvYOGggn3-SYYvYM1tc/skroty_klawiaturowe_program_3ds_max.pdf Edytowane 2 Luty 2014 przez skalpel3d
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 alt+ctrl+MMB pasuje mi idealnie. sam bym nigdy nie wpadł że tak można i męczył się dalej. Kurcze otrzymałem tutaj porządną pomoc! Dzięki wielkie wszystkim za wszystkie sugestie i rady! Dzięki za listę skrótów!
Szosz Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Mmb. Co to u licha? Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
diabelt Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 no tego etapu nie przeskoczysz zawsze musisz coś wcisnąć nawet jak masz programowalna mysz to muszą być przypisane funkcje czy tez skróty klawiszowe pod dany guzik :) Dlatego wolę alt+ctrl+mmb. Przy twojej metodzie musisz wykonać 2 czynności zamiast jednej. Tym bardziej że i tak cały czas mam palec na alt (rotate). Zamiast dodatkowego skrótu sensowniej by było chyba podpiąć zoom pod ALT+prawy myszy a zmienić skrót do quad menu.
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 no ja mam programowalna mysz i mam popodpinane rożne rzeczy pod nią także jak co komu pasuje :)
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 Jeszcze jedna sprawa dzisiaj wyskoczyła. Jak chciałem renderować model wywaliło komunikat jak niżej. Jakieś pomysły co to za dziadostwo? Inny model renderuje mi bez problemu, tylko przy tym jednym zaczęło wywalać error. Jakiekolwiek sugestie co to jest? Dzięki! - - - Połączono posty - - - Jeszcze jedna sprawa dzisiaj wyskoczyła. Jak chciałem renderować model wywaliło komunikat jak niżej. Jakieś pomysły co to za dziadostwo? Inny model renderuje mi bez problemu, tylko przy tym jednym zaczęło wywalać error. Jakiekolwiek sugestie co to jest? Dzięki!
Traitor Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Duzy ten model? Zwykle taka kaplica zdarza sie gdy braknie ramu, lub gdy przesadzone sa jakies ustawienia.
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 plik jest mały (8mb) a model wnętrza nieskomplikowany. Nie umiem jeszcze wyczuć jak ustawiać subdivs i w materiałach podbiłem wszystkie na min 30, w światłach 50, w ustawieniach ogólnych też podbiłem, bo wyłaziły mi szumy. Może to jest winą? Dodam że mam 16gig ramu. Czy to wystarczająco na maxa?
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 16gb to dla maxa dużo jeśli się nie bawisz w exteriory z dużą ilością roślinności. Bez sensownie podbijasz subdividy w materiałach nie robi się tego jak leci we wszystkich tylko tam gdzie to jest potrzebne,tak to niepotrzebnie obciążasz render, co do świateł to 50 to jest totalna przesada w słońcu daje się do finalnych renderów 24, ogólnie nie opieraj się o ustawienia z rożnych programów typu solidrocka, na wiele rzeczy znajdziesz odpowiedzi w heplie od vraya zresztą do wielu tematów są dołączone example. W tej scenie nie masz przypadkiem vraydisplacement mod gdzieś zastosowane ?
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 zmniejszyłem spowrotem na 8 we wszystkich materiałach żeby zobaczyć czy ma to wpływ na ten komunikat. Ale nie pomogło
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 zauważyłem coś tym razem jak chciałem renderować. Że problem powoduje chyba dywan! Zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Wywaliłem go i render poszedł. Dziwna sprawa bo przecież dywan w modelu był od zawsze i nigdy nie powodował problemu. Teraz go już nie mam :/ Dziwny jest ten max ale się nie poddaję :) - - - Połączono posty - - -
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 czym jest dywan zrobiony? dwa jak masz ustawione w vray render setup w zakładce settings dynamic memory limit?
kandp Napisano 2 Luty 2014 Autor Napisano 2 Luty 2014 dywan zrobiłem używając particie flow. Słyszałem że szybciej się renderuje niż hair and fur. Memory limit 16000mb
skalpel3d Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 możesz dywan równie dobrze zrobić przy pomocy scattera, co do memory limit nie ustawiaj tam całej posiadanej pamięci bo tyle wcale nie możesz wykorzystać ogólnie przyjęte jest jeśli scena tego potrzebuje ze ustawiasz sobie ilość na zasadzie cała pamięć i minus to co pochłania system zawsze warto zostawić jakąś nadwyżkę dla systemu.
kandp Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 a ile w takim razie zostawić dla systemu? Nie w temacie ale wiesz może skalpel3d jak zrobić taką krowią skórę na podłodze? Radzono mi displacement. Muszę się za niedługo za to zabrać
skalpel3d Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 1 Spokojnie przy 16 gb można wpisywać 12-13 dla maxa ale nie jest to konieczne przy każdej scenie z czasem sam wyłapiesz kiedy i ile max zjada pamięci. Zerknij do menadżera zadań to się dowiesz ile winda pochłania pamięci z tymi programami które ci się odpalają automatycznie przy starcie 2. jeśli nie masz doświadczenia z vrayfur to na pewno displacementem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się