Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chciałem się spytać czy jest jakiś sposób aby połączyć elementy w modelu? Chciałem zrobić animację dla mojego modelu, a kiedy chciałem obrócić ramię to się zrobiło tak:

r6c2.jpg

 

Proszę o pomoc

Pozdrowienia :)

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Przełącz ikonę na prawo od listy rozwijanej z "view" na Use selection center.

Albo połącz w grupy elementy, których wzajemne położenie chcesz zachować i ustaw Pivoty w osiach wokół których mają sie one obracać. Idąc dalej zastosuj system "kości" i Linkowanie a będziesz mógł poruszać "nogą" zachowując hierarchię naturalnych połączeń oraz interakcje za pomocą "stawów" łączących poszczególne elementy.

Edytowane przez Dynamico
Napisano (edytowane)

A możesz to drugie wyjaśnić tak bardziej szczegółowo? Jak połączyć w grupy? I to dalsze też proszę bo niestety jestem amatorem w 3ds maxie. Z góry przepraszam za kłopot.

 

Albo powiedzcie mi proszę jak połączyć w jeden element? Bo u mnie ile poligonów tyle elementów, a chcę mieć jeden element i wtedy bym mógł go i skręcać i wydłużać i wsio by było OK. :)

Edytowane przez Mkbewe
Napisano

Jest dobrze, model jest zgrupowany!! Ale mam inne pytanie, czy jest możliwość aby poligony "nie odrywały się" od modelu?

 

74fy.jpg

Napisano

Nie chcę tak

1) nauczenie się tego zajmie mi czasu

2) spójrz na budowę modelu nie ma rąk a do tego zęby odgrywają znaczącą rolę.

Napisano

Ale on ma rację. I wbrew temu, co sądzisz, dał Ci idealną radę co do Twojego pytania. Animacja to nie jest coś, co można zrobić jednym kliknięciem, albo opisać w jednym zdaniu. Do tego trzeb MASĘ nauki. Bez nauki daruj sobie Maxa. Max to nie jest holodek w Star Treku, że powiesz "komputer zrób animację" i wszystko się samo zrobi. Chcesz animować postać, to skinning i rigging to jest podstawa. I od razu odpowiadam na niezadane pytanie. Nie. W żadnym innym programie nie będzie łatwiej. Te zagadnienia są identyczne we wszystkich.

Model nie musi mieć rąk. Bipeda można tak zrobić, że będzie miał dowolną liczbę dowolnych kończyn. Dodatkowo stozując kości możesz animować każdy ząb osobno. Ale... tak. Do tego też potrzebna jest wiedza, której trzeba się nauczyć.

Napisano

Po pierwsze: gdybym potrzebował pomocy dotyczącej animacji, napisałbym w dziale animacji.

 

Po drugie chciałem tylko się dowiedzieć co zrobić żeby model sie nie odrywał (zapewne chodzi o to żeby był cały model jako jeden element, ten składa się z liczby poligonów.

 

Po trzecie nie jestem profesjonalistą, modeluję wyłącznie na potrzeby do gry.

 

Po czwarte dlaczego zakryto mój post, pomimo że to właśnie mnie strolowano?

 

Po piąte od razu uprzedzam, nie jestem nastoletnim dzieciakiem, jak to się teraz mówi? Gimbą. Więc proszę o wzajemny szacunek.

Napisano

Wybacz, ale po tym zakrytym poście wygląda, że raczej prosisz o JEDNOKIERUNKOWY szacunek.

Po za tym prosisz o poradę odnośnie połączenia elementów do ANIMACJI. Chodzi właśnie o to, że nie trzeba ich łączyć, żeby wyanimować. Trzeba je zriggować. Dlatego Riko podał Ci linki do riggowania.

Napisano

Bo tak przestawiając i obracając ręcznie poly to raczej trudno zanimować jakąkolwiek postać. Serio łatwiej się nauczyć obsługi CAT,Biped czy nawet zwykłych kości.

Napisano

Ajgor może i tak by wyglądało gdyby nie odpowiedź ciacha (idź kopać, czy wkręcać żarówki). Ja wszystkich szanuję, ale za takie odzywki to wybacz ale od razu sie wkurzyłem.

 

Diabelt ten model jest wyssany z pliku i tak wygląda. Co do ręcznej animacji to wcale nie jest trudne. Zrobienie animacji typu chodzenie zajmuje mi dosłownie 10 minut.

Napisano

No tak. Ale jak oprócz chodzenia chciał byś zrobić animację bardziej rozbudowaną, to każdy ruch to będzie kolejne 10 minut itd.. A z riggowaniem jest tak, że samo wstawianie kości (bipeda, CAT-a) do postaci zajmie dłużej. Zriggowanie też. Ale za to mając tak przygotowany obiekt, chodzenie robisz kilkoma kliknięciami (dosłownie) - kilka sekund, i później każda animacja będzie bardzo prosta (no.. powiedzmy bez "bardzo").

Napisano

A teraz pytanie takie.. Gdzie jest opcja weld?

 

Ok jeżeli zajmuje to kilka sekund spróbuje jeden model tak zrobić. A czy mogę mieć pewność że mój model się nie "rozerwie"?

Napisano

A więc tak, nie wiem czemu ale gdy użyję Weld, to część poligonów znika.

 

Spróbowałem z bone i powiem że jest to dobry pomysł i za to ode mnie przeprosiny. Ale mam pewien problem:

Jak zrobić żeby kości sięgały tylko jednej nogi?

ewqa.png

Napisano

Noo.. właśnie ustalanie zasięgu działania kości to jest najtrudniejsza część riggowania. W tutorialach podanych wyżej jest to dokładnie pokazane. W modyfikatorze Skin powinieneś mieć taki przycisk, jak Edit Envelopes. Nim ustawia się zakres działania dla każdej kości. Podam jeszcze raz linka. Tu jest to pokazane:

 

 

Co do znikających polygonów - może mają odwrócone normalne. Spróbuj zajrzeć od drugiej strony. Jeśli będzie je widać, , to po prostu zaznacz takiego odwróconego poly i w trybie edycji poly kliknij Flip.

Napisano

A czy są jakieś podobne sposoby do bones? Pomysł bardzo fajny ale brakuje mi jak gdyby stawów (nie mogę obracać bones nie wiem czemu).

Napisano

A to mało? Wystarczy do wszystkiego. Są jeszcze inne rzeczy, jak na przyklad morphing, czy MassFX, ale służą do innych rzeczy.

Napisano
A więc tak, nie wiem czemu ale gdy użyję Weld, to część poligonów znika.

 

Ustawiłeś niski weld treshold? Przy zbyt wysokim ustawieniu poly mogą "znikać".




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności