RobertFilip Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Witajcie. Zwracam się z kolejnym problemem. Ślęczę nad tym cały dzień. Mianowicie dachówki robione bumpem to jednak nie to. Postanowiłem spróbować przy pomocy normal mapy, ale wynik też jest kiepski. Gdy wymodelowałem dachówkę i dodałem ją do Vrmesh Exporter później wrzucając do klonera wynik był zadowalający, ale szybko zdałem sobie sprawę, że to zły pomysł kiedy to komp zamulił przy obłożonym w połowie dachu. Dlatego kieruję do Was pytanie, jaki macie sposób na dobrze wyglądające dachówki? Może mam nie do końca dobrze ustawione materiały? Proszę o pomoc. Poniżej dodaję rendery dachówek modelowanych w porównaniu do tych wykonanych przy użyciu normal mapy. Nie jest dobrze. Pozdrawiam. Filip.
skalpel3d Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Tak naprawdę odpowiedzią na twoje pytanie jest plugin Batzal Roof Designer, przy ręcznym robieniu dachówek zasadniczo zawsze komputer w pewnym momencie ledwo zipał zasadniczo zanim się przesiadłem na plugin robiłem to także dopiero po zbudowaniu całego dachu i połączeniu wszystkich dachówek w jeden obiekt zmieniałem go na proxy, ale i tak jest to zmarnowany czas szczególnie ze plugin nie kosztuje jakiś strasznych pieniędzy około 170 pln
RobertFilip Napisano 5 Luty 2014 Autor Napisano 5 Luty 2014 Z tego co widzę nie jest dostępny na Cineme niestety. Przesiadam sie powoli ma 3dsa i to jest kolejny argument za. Może spróbuję jeszcze raz, tylko tym razem zrobię dachówkę z mniejszą ilością poly bo chyba przesadziłem. Mam kompa z 8 gb ramu i niestety czasami brakuje. Może jakoś się uda. Dzięki. Wiesz może jak zrobić dobrą mapkę do dispa pod dachówki? Bo u mnei dzieją się jakieś komedie.
skalpel3d Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Do robienia mapek kupiłem jakiś czas temu taki malutki sofcik nazywa się to shadermap pro http://shadermap.com/home/ bardzo przydatne narzędzie
RobertFilip Napisano 5 Luty 2014 Autor Napisano 5 Luty 2014 Spoko, bo zastanawiałem się nad crazy bumpem, ale ten chyba wypada lepiej. Dzięki za info.
Kramon Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 no ale to zrób sobię low poly wersję dachówki... która tylko będzie widoczna w viewporcie a do renderu taką high poly na instancjach co za problem.
Szosz Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Panowie, zaimportowałem dach z archicada i nadałem mu Batzala (czy ktoś już tak próbował?), ale wychodzą takie krzaczki, że nie da się ogarnąć kompa (w dachu są oczywiście okna) - powyginał dach na różne sposoby i padłem na twarz. Macie może jakieś pomysły lub precedens?
Nezumi Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Tu jest przyklad z Blendera, przypuszczam ze inne programy maja podobne opcje, moze ci to cos pomoze.
skalpel3d Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Ja tak robie :) i nie mam żadnych krzaczków na pewno dobrze wyeksportowałeś obiekty z archicada do 3ds czy może ci je rozwaliło na udzielne płaszczyzny :). Ogólnie po wrzuceniu całego dachu wyciągam z niego tylko polygony wierzchnie i na nich stosuje roof designer :) tylko tyle ze wybieram modyfikator Batzal sidings
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się