widelec88 Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Witam, z 3ds maxem ostatni raz mialem do czynienia ok roku temu. Od tego czasu zapomnialem praktycznie juz wszystko :D Odswiezylem stare tutoriale co nieco pchnalem do przodu jednak teraz znow stoje w miejscu. Jest to jeden z "zamków do zabawy" na ktorym to dzieci bawily by sie w przedszkolu. Ten dziwny kolor tekstury to sklejka brzozowa (w rzeczywistosci po lakierowaniu wyglada nieco inaczej). Niestety tylko cos takiego udalo mi sie znalezc w góóglu. Wykorzystalem do rendera vray + vraylights w zalaczniku 2 takie same zdjecia z wlaczonym i wylaczonym sRGB + modek w 3ds Mozecie cos podpowiedziec gdzie i jakie popelnilem bledy, co trzeba poprawic? Pozdrawiam
stratuss Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Tak prześwietlone, że ledwo co widać. Będziesz musiał wprowadzić poważne zmiany w oświetleniu, odbiciach fotonów itp.
jacekszy0 Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Obstawiam, że balans bieli w kamerze nie ustawiony :)
widelec88 Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 powazne zmiany w oswietleniu, odbiciach fontow, balans bieli.... mozecie bardziej szczgolowo okreslic gdzie i jakie wartosci parametrow najlepiej zmienic? :/
Mortom Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Po primo zróżnicuj materiały. Bo to jak robienie zdjęć mleka na białej kartce. Nie bój się pobawić kolorami. No i zmień studio bo tu to tylko wali po oczach jasność :) Nie wiem jak długo zajmujesz się grafiką 3D ale jeszcze trochę pracy przed tobą. Ogólnie polecam wujka google :) ma sporo do zaoferowania w dzisiejszych czasach. Pozdrawiam.
widelec88 Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Wujek google pewnie jest nie zastapiony. W moim przypadku nagli mnie czas, a gdzie tu probne rendery i kombinowanie z ustawieniami :/ Co do zroznicowania matrialow przeszukalem google, ale nie znalazlem zadnej tekstury sklejki brzozowej. Mozecie cos polecic gdzie najlepiej szukac?
Dynamico Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Może na początek nałóż na wszystkie obiekty albo "wrzuć" do Render setup -> V-ray -> Global switches -> Override mtl. jasno szary materiał. Ustawisz sobie wtedy jak należy światło (nic nie będzie tak na pomarańczowo zabarwiało całego renderu). Przy standardowym ustawieniu multiplier świateł na 30 ustaw w kamerze shuter speed na ok 20 (1/20 sek.) Powinieneś mieć w miarę przyzwoity stopień naświetlenia.
MariushO Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 @widelec88 co do tekstur to niezastapiona jest ta stronka: http://www.cgtextures.com/
widelec88 Napisano 11 Luty 2014 Autor Napisano 11 Luty 2014 @Dynamico zrobilem jak mowiles. Jak to wyglada wg was co jeszcze nalezaloby zmienic w oswietleniu? Niezaleznie czy uzyje hdri czy vray lights do pomieszczenia przez okno na podloge pada zolte swiatlo sloneczne. Chialbym aby w calym pomieszczeniu bylo jednolite swiatlo.
skalpel3d Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Nie widzę ustawień kamery ale podejrzewam ze masz white balance ustawiony na D65, dwa pokaż wszystkie ustawienia vraya a szczególnie color mapping, przyszłosc zaanjom sie z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm
widelec88 Napisano 11 Luty 2014 Autor Napisano 11 Luty 2014 zmienilem scene, ale ustawienia zostawilem te same. Sciany powinny byc biale a sa jakie sa...:/ w niektorych miejscach widac ciemna kreske na elementach, skad to sie bierze?
Dynamico Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Wiesz co, wrzuć gdzieś tę scenę do pobrania bo na razie to chyba wszyscy zgadujemy o co tu chodzi.
widelec88 Napisano 11 Luty 2014 Autor Napisano 11 Luty 2014 scena do pobrania: http://przeklej.org/file/wTuEYq/zamek.rar
Dynamico Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]93854[/ATTACH] Jeżeli ustawiasz materiał override dla sceny to jeszcze musisz zaznaczyć tego "ptaszka" obok. Oczywiście trzeba za pomocą exclude wyłączyć spod jego działania szyby, bo muszą być przeźroczyste. Słońce odsuń trochę dalej. Tak jak pisał @Skalpel w kamerze włącz na początek filtr neutral bo był włączony filtr, który wycinał niebieskie kolory i wszystko robiło się żółte. Dla tego renderu powyżej ustawiłem color mapping linear a w kamerze shuter speed zwiększyłem do 40. Obrazek jest pomniejszony i w rzeczywistości render jest bardziej kontrastowy. Miałeś zo duże wartości subdivs w light cache. [ATTACH=CONFIG]93857[/ATTACH] Tu z materiałami. Edytowane 12 Luty 2014 przez Dynamico
skalpel3d Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 (edytowane) zrobiłem troszkę inne poprawki i taki masz ich efekt na dysk wrzuciłem scenkę z poprawkami i tekstury brzozy jej poprawne mapowanie to 3m x 0.33m , nie wiem czy podłoga miała być zielona ale takie mapki mi podczytał max http://www.gg.pl/dysk/Vkq1FPYsq4AnV0q1FPYuZ18/zamek.zip Edytowane 12 Luty 2014 przez skalpel3d
widelec88 Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 Dynamico i skalpel3d WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!! @skalpel3d niestety moj 3ds max wywala blad "File Open Failed" :/ Zapisywales scene moze w innej wersji maxa? Osobiscie uzywam 2012. Moglbys jeszcze raz wrzucic ta scene?
skalpel3d Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 sorry zapisałem z rozpędu w 2013 tu jest sam scena zapisana w twojej wersji http://www.gg.pl/dysk/a7aPhCGInn4naraPhCGKUqE/zamek.max
widelec88 Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 @Dynamico i skalpel3d mozecie mi powiedziec dlaczego jak ja uzylem swojej tekstury to wyszly ciemne kreski (o ktorych wspominalem wyzej) na laczeniach elementow i ich krawiedziac? Jak sie tego pozbyc?
skalpel3d Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 a masz w color mapping zaznaczony sub pixel mapping?
widelec88 Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 wrzucilem Twoja scene, dodalem dla porownania moja teksture. "Sub-pixel mapping" jest zaznaczony. Powinien byc odznaczony?
skalpel3d Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Powinien być zaznaczony, najlepiej wrzuć link z tą twoja teksturą będzie łatwiej wtedy wyłapać przyczynę
widelec88 Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 tekstura.... http://przeklej.org/file/mQFOzV/brzoza.459x280.jpg Jeszcze jedno pytanie warto podkrecac procesor w laptopie, aby przyspieszyc rendering,czy to w ogole cos da? Niestety przy moim Core2Duo 2.1Ghz i 3GB Ram wyrenderowanie sceny z Twoimi ustawieniami trwa prawie 3h... :D
skalpel3d Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 co do pasków to winna jest tekstura ma obwódkę czarna dokoła albo to poprawisz w photoshopie albo możesz w samym edytorze materiałów przypisać jaki fragment tekstury ma być uwzględniany zaznaczasz na view image tekstury obszar jaki chcesz aby był używany a potem tylko musisz zaznaczyć apply crop w ustawianiach bitmapy. Podkręcanie laptopa nie wiele ci da co najwyżej szybciej go ugotuje :) tu pozmieniałem ustawienia tak żeby to bardziej pasowało do twojego sprzętu http://www.gg.pl/dysk/K1YaMq8159InKlYaMq83Kw0/zamek1.max dwa na przyszłość nie wpisuj w settings maksymalnej ilości ramu posiadanego tylko do wykorzystania masz ilość całkowita minus to co system pochłania
widelec88 Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 (edytowane) moja przegladarka zdjec ma czarne tlo, dlatego nie zauwazylem ze zdjecie ma czarna obwodke. DZIEKI!!! Co do ilosci ramu ktora podalem w ustawieniach. Podalem max ilosc i podczas renderu wykorzystuje zaledwie 1,88GB. Czasem zostawialem kompa na noc z wlaczonymi dwoma 3ds max zeby wyrenderowac dwa ujecia i zuzycie pamieci jest na poziomie 2,5GB. Mimo to lepiej jest dostosowac sie do tego co mowisz? Wg Was scena jest w "miare" realistyczna? Co mozna by jeszcze dodac? To co mi sie nie podoba to zlewanie sie scian z podloga. Dodam jakas listwe przypodlogowa. Odezwe sie jak pchne cos do przodu... jeszcze raz dzieki!!! Edytowane 13 Luty 2014 przez widelec88
jacekszy0 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 2x 3ds max odpalone na raz to nei jest dobry pomysł. Nie mów jeszcze, że oba renderowały :D ?
skalpel3d Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 renderowanie równoczesne to jest zasadniczo kiepski pomysł lepiej ustawić rendery w kolejce, co do tego co jeszcze zrobić to np warto sobie wyrenderować pass ambient occlusion albo już w renderze albo jako oddzielny pass do postprodukcji w photoshopie
widelec88 Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 Pewnie, ze oba renderowaly rownoczesnie, robilem tak juz kilka razy i program jeszcze nigdy sie nie wysypal, zawszse dokonczal rendery :D W takim razie poczytam o kolejkowaniu i ustawie next time jak mowisz.
widelec88 Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 Pytanie co do tekstur. Wczesniej @Mariusho podal link do strony z teksturami, niestety nie moge tam znalezc wykladzin PCV (uzywanych w szpitalach, przedszkolach etc) i wykladzin dywanowych :/ Macie moze jakies inne strony, na ktorych moglbym cos takiego znalezc?
Dynamico Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 Wykałdziny PCV http://www.armstrong.com/commflreu/pl-pl/item.asp?productLineId=2143&itemId=87923 Jak wejdziesz w szczegóły konkretnej próbki na zdjęciu masz przycisk do ściągnięcia jpg. Dosyć duża rozdzielczość i łatwo skleić większy fragment bez "tilingu".
skalpel3d Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 (edytowane) warta polecenia strona co prawda wykładziny nie pcv ale tez nie tylko wykładziny http://shawfloors.com/carpet/texture Edytowane 14 Luty 2014 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się