Skocz do zawartości

Zamek dla dzieci do zabawy


widelec88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

z 3ds maxem ostatni raz mialem do czynienia ok roku temu. Od tego czasu zapomnialem praktycznie juz wszystko :D Odswiezylem stare tutoriale co nieco pchnalem do przodu jednak teraz znow stoje w miejscu.

 

Jest to jeden z "zamków do zabawy" na ktorym to dzieci bawily by sie w przedszkolu. Ten dziwny kolor tekstury to sklejka brzozowa (w rzeczywistosci po lakierowaniu wyglada nieco inaczej). Niestety tylko cos takiego udalo mi sie znalezc w góóglu.

 

Wykorzystalem do rendera vray + vraylights

 

w zalaczniku 2 takie same zdjecia z wlaczonym i wylaczonym sRGB + modek w 3ds

 

 

 

Mozecie cos podpowiedziec gdzie i jakie popelnilem bledy, co trzeba poprawic?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po primo zróżnicuj materiały. Bo to jak robienie zdjęć mleka na białej kartce. Nie bój się pobawić kolorami.

No i zmień studio bo tu to tylko wali po oczach jasność :) Nie wiem jak długo zajmujesz się grafiką 3D ale jeszcze trochę pracy przed tobą. Ogólnie polecam wujka google :) ma sporo do zaoferowania w dzisiejszych czasach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek google pewnie jest nie zastapiony. W moim przypadku nagli mnie czas, a gdzie tu probne rendery i kombinowanie z ustawieniami :/ Co do zroznicowania matrialow przeszukalem google, ale nie znalazlem zadnej tekstury sklejki brzozowej. Mozecie cos polecic gdzie najlepiej szukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na początek nałóż na wszystkie obiekty albo "wrzuć" do Render setup -> V-ray -> Global switches -> Override mtl. jasno szary materiał. Ustawisz sobie wtedy jak należy światło (nic nie będzie tak na pomarańczowo zabarwiało całego renderu). Przy standardowym ustawieniu multiplier świateł na 30 ustaw w kamerze shuter speed na ok 20 (1/20 sek.) Powinieneś mieć w miarę przyzwoity stopień naświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dynamico zrobilem jak mowiles. Jak to wyglada wg was co jeszcze nalezaloby zmienic w oswietleniu? Niezaleznie czy uzyje hdri czy vray lights do pomieszczenia przez okno na podloge pada zolte swiatlo sloneczne. Chialbym aby w calym pomieszczeniu bylo jednolite swiatlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]93854[/ATTACH]

 

Jeżeli ustawiasz materiał override dla sceny to jeszcze musisz zaznaczyć tego "ptaszka" obok. Oczywiście trzeba za pomocą exclude wyłączyć spod jego działania szyby, bo muszą być przeźroczyste.

Słońce odsuń trochę dalej.

Tak jak pisał @Skalpel w kamerze włącz na początek filtr neutral bo był włączony filtr, który wycinał niebieskie kolory i wszystko robiło się żółte.

Dla tego renderu powyżej ustawiłem color mapping linear a w kamerze shuter speed zwiększyłem do 40.

Obrazek jest pomniejszony i w rzeczywistości render jest bardziej kontrastowy.

Miałeś zo duże wartości subdivs w light cache.

[ATTACH=CONFIG]93857[/ATTACH]

Tu z materiałami.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamico i skalpel3d WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!!

 

@skalpel3d niestety moj 3ds max wywala blad "File Open Failed" :/ Zapisywales scene moze w innej wersji maxa? Osobiscie uzywam 2012. Moglbys jeszcze raz wrzucic ta scene?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pasków to winna jest tekstura ma obwódkę czarna dokoła albo to poprawisz w photoshopie albo możesz w samym edytorze materiałów przypisać jaki fragment tekstury ma być uwzględniany zaznaczasz na view image tekstury obszar jaki chcesz aby był używany a potem tylko musisz zaznaczyć apply crop w ustawianiach bitmapy. Podkręcanie laptopa nie wiele ci da co najwyżej szybciej go ugotuje :) tu pozmieniałem ustawienia tak żeby to bardziej pasowało do twojego sprzętu http://www.gg.pl/dysk/K1YaMq8159InKlYaMq83Kw0/zamek1.max dwa na przyszłość nie wpisuj w settings maksymalnej ilości ramu posiadanego tylko do wykorzystania masz ilość całkowita minus to co system pochłania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

moja przegladarka zdjec ma czarne tlo, dlatego nie zauwazylem ze zdjecie ma czarna obwodke. DZIEKI!!! Co do ilosci ramu ktora podalem w ustawieniach. Podalem max ilosc i podczas renderu wykorzystuje zaledwie 1,88GB. Czasem zostawialem kompa na noc z wlaczonymi dwoma 3ds max zeby wyrenderowac dwa ujecia i zuzycie pamieci jest na poziomie 2,5GB. Mimo to lepiej jest dostosowac sie do tego co mowisz?

 

Wg Was scena jest w "miare" realistyczna? Co mozna by jeszcze dodac? To co mi sie nie podoba to zlewanie sie scian z podloga. Dodam jakas listwe przypodlogowa. Odezwe sie jak pchne cos do przodu...

 

jeszcze raz dzieki!!!

Edytowane przez widelec88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

renderowanie równoczesne to jest zasadniczo kiepski pomysł lepiej ustawić rendery w kolejce, co do tego co jeszcze zrobić to np warto sobie wyrenderować pass ambient occlusion albo już w renderze albo jako oddzielny pass do postprodukcji w photoshopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co do tekstur. Wczesniej @Mariusho podal link do strony z teksturami, niestety nie moge tam znalezc wykladzin PCV (uzywanych w szpitalach, przedszkolach etc) i wykladzin dywanowych :/ Macie moze jakies inne strony, na ktorych moglbym cos takiego znalezc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności