Napisano 10 Luty 201411 l Witam, 聽 z 3ds maxem ostatni raz mialem do czynienia ok roku temu. Od tego czasu zapomnialem praktycznie juz wszystko :D Odswiezylem stare tutoriale co nieco pchnalem do przodu jednak teraz znow stoje w miejscu. 聽 Jest to jeden z "zamk贸w do zabawy" na ktorym to dzieci bawily by sie w przedszkolu. Ten dziwny kolor tekstury to sklejka brzozowa (w rzeczywistosci po lakierowaniu wyglada nieco inaczej). Niestety tylko cos takiego udalo mi sie znalezc w g贸贸glu. 聽 Wykorzystalem do rendera vray + vraylights 聽 w zalaczniku 2 takie same zdjecia z wlaczonym i wylaczonym sRGB + modek w 3ds 聽 聽 聽 Mozecie cos podpowiedziec gdzie i jakie popelnilem bledy, co trzeba poprawic? 聽 Pozdrawiam
Napisano 10 Luty 201411 l Tak prze艣wietlone, 偶e ledwo co wida膰. B臋dziesz musia艂 wprowadzi膰 powa偶ne zmiany w o艣wietleniu, odbiciach foton贸w itp.
Napisano 10 Luty 201411 l Autor powazne zmiany w oswietleniu, odbiciach fontow, balans bieli.... mozecie bardziej szczgolowo okreslic gdzie i jakie wartosci parametrow najlepiej zmienic? :/
Napisano 10 Luty 201411 l Po primo zr贸偶nicuj materia艂y. Bo to jak robienie zdj臋膰 mleka na bia艂ej kartce. Nie b贸j si臋 pobawi膰 kolorami. No i zmie艅 studio bo tu to tylko wali po oczach jasno艣膰 :) Nie wiem jak d艂ugo zajmujesz si臋 grafik膮 3D ale jeszcze troch臋 pracy przed tob膮. Og贸lnie polecam wujka google :) ma sporo do zaoferowania w dzisiejszych czasach. 聽 Pozdrawiam.
Napisano 10 Luty 201411 l Autor Wujek google pewnie jest nie zastapiony. W moim przypadku nagli mnie czas, a gdzie tu probne rendery i kombinowanie z ustawieniami :/ Co do zroznicowania matrialow przeszukalem google, ale nie znalazlem zadnej tekstury sklejki brzozowej. Mozecie cos polecic gdzie najlepiej szukac?
Napisano 10 Luty 201411 l Mo偶e na pocz膮tek na艂贸偶 na wszystkie obiekty albo "wrzu膰" do Render setup -> V-ray -> Global switches -> Override mtl. jasno szary materia艂. Ustawisz sobie wtedy jak nale偶y 艣wiat艂o (nic nie b臋dzie tak na pomara艅czowo zabarwia艂o ca艂ego renderu). Przy standardowym ustawieniu multiplier 艣wiate艂 na 30 ustaw w kamerze shuter speed na ok 20 (1/20 sek.) Powiniene艣 mie膰 w miar臋 przyzwoity stopie艅 na艣wietlenia.
Napisano 11 Luty 201411 l @widelec88 co do tekstur to niezastapiona jest ta stronka: http://www.cgtextures.com/
Napisano 11 Luty 201411 l Autor @Dynamico zrobilem jak mowiles. Jak to wyglada wg was co jeszcze nalezaloby zmienic w oswietleniu? Niezaleznie czy uzyje hdri czy vray lights do pomieszczenia przez okno na podloge pada zolte swiatlo sloneczne. Chialbym aby w calym pomieszczeniu bylo jednolite swiatlo.
Napisano 11 Luty 201411 l Nie widz臋 ustawie艅 kamery ale podejrzewam ze masz white balance ustawiony na D65, dwa poka偶 wszystkie ustawienia vraya a szczeg贸lnie color mapping, przysz艂osc zaanjom sie z materia艂em overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm
Napisano 11 Luty 201411 l Autor zmienilem scene, ale ustawienia zostawilem te same. Sciany powinny byc biale a sa jakie sa...:/ w niektorych miejscach widac ciemna kreske na elementach, skad to sie bierze?
Napisano 11 Luty 201411 l Wiesz co, wrzu膰 gdzie艣 t臋 scen臋 do pobrania bo na razie to chyba wszyscy zgadujemy o co tu chodzi.
Napisano 11 Luty 201411 l [ATTACH=CONFIG]93854[/ATTACH] 聽 Je偶eli ustawiasz materia艂 override dla sceny to jeszcze musisz zaznaczy膰 tego "ptaszka" obok. Oczywi艣cie trzeba za pomoc膮 exclude wy艂膮czy膰 spod jego dzia艂ania szyby, bo musz膮 by膰 prze藕roczyste. S艂o艅ce odsu艅 troch臋 dalej. Tak jak pisa艂 @Skalpel w kamerze w艂膮cz na pocz膮tek filtr neutral bo by艂 w艂膮czony filtr, kt贸ry wycina艂 niebieskie kolory i wszystko robi艂o si臋 偶贸艂te. Dla tego renderu powy偶ej ustawi艂em color mapping linear a w kamerze shuter speed zwi臋kszy艂em do 40. Obrazek jest pomniejszony i w rzeczywisto艣ci render jest bardziej kontrastowy. Mia艂e艣 zo du偶e warto艣ci subdivs w light cache. [ATTACH=CONFIG]93857[/ATTACH] Tu z materia艂ami. Edytowane 12 Luty 201411 l przez Dynamico
Napisano 12 Luty 201411 l zrobi艂em troszk臋 inne poprawki i taki masz ich efekt na dysk wrzuci艂em scenk臋 z poprawkami i tekstury brzozy jej poprawne mapowanie to 3m x 0.33m , nie wiem czy pod艂oga mia艂a by膰 zielona ale takie mapki mi podczyta艂 max http://www.gg.pl/dysk/Vkq1FPYsq4AnV0q1FPYuZ18/zamek.zip Edytowane 12 Luty 201411 l przez skalpel3d
Napisano 12 Luty 201411 l Autor Dynamico i skalpel3d WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!! 聽 @skalpel3d niestety moj 3ds max wywala blad "File Open Failed" :/ Zapisywales scene moze w innej wersji maxa? Osobiscie uzywam 2012. Moglbys jeszcze raz wrzucic ta scene?
Napisano 12 Luty 201411 l sorry zapisa艂em z rozp臋du w 2013 tu jest sam scena zapisana w twojej wersji http://www.gg.pl/dysk/a7aPhCGInn4naraPhCGKUqE/zamek.max
Napisano 12 Luty 201411 l Autor @Dynamico i skalpel3d mozecie mi powiedziec dlaczego jak ja uzylem swojej tekstury to wyszly ciemne kreski (o ktorych wspominalem wyzej) na laczeniach elementow i ich krawiedziac? Jak sie tego pozbyc?
Napisano 13 Luty 201411 l Autor wrzucilem Twoja scene, dodalem dla porownania moja teksture. 聽 "Sub-pixel mapping" jest zaznaczony. Powinien byc odznaczony?
Napisano 13 Luty 201411 l Powinien by膰 zaznaczony, najlepiej wrzu膰 link z t膮 twoja tekstur膮 b臋dzie 艂atwiej wtedy wy艂apa膰 przyczyn臋
Napisano 13 Luty 201411 l Autor tekstura.... http://przeklej.org/file/mQFOzV/brzoza.459x280.jpg 聽 Jeszcze jedno pytanie warto podkrecac procesor w laptopie, aby przyspieszyc rendering,czy to w ogole cos da? Niestety przy moim Core2Duo 2.1Ghz i 3GB Ram wyrenderowanie sceny z Twoimi ustawieniami trwa prawie 3h... :D
Napisano 13 Luty 201411 l co do pask贸w to winna jest tekstura ma obw贸dk臋 czarna doko艂a albo to poprawisz w photoshopie albo mo偶esz w samym edytorze materia艂贸w przypisa膰 jaki fragment tekstury ma by膰 uwzgl臋dniany zaznaczasz na view image tekstury obszar jaki chcesz aby by艂 u偶ywany a potem tylko musisz zaznaczy膰 apply crop w ustawianiach bitmapy. Podkr臋canie laptopa nie wiele ci da co najwy偶ej szybciej go ugotuje :) tu pozmienia艂em ustawienia tak 偶eby to bardziej pasowa艂o do twojego sprz臋tu http://www.gg.pl/dysk/K1YaMq8159InKlYaMq83Kw0/zamek1.max dwa na przysz艂o艣膰 nie wpisuj w settings maksymalnej ilo艣ci ramu posiadanego tylko do wykorzystania masz ilo艣膰 ca艂kowita minus to co system poch艂ania
Napisano 13 Luty 201411 l Autor moja przegladarka zdjec ma czarne tlo, dlatego nie zauwazylem ze zdjecie ma czarna obwodke. DZIEKI!!! Co do ilosci ramu ktora podalem w ustawieniach. Podalem max ilosc i podczas renderu wykorzystuje zaledwie 1,88GB. Czasem zostawialem kompa na noc z wlaczonymi dwoma 3ds max zeby wyrenderowac dwa ujecia i zuzycie pamieci jest na poziomie 2,5GB. Mimo to lepiej jest dostosowac sie do tego co mowisz? 聽 Wg Was scena jest w "miare" realistyczna? Co mozna by jeszcze dodac? To co mi sie nie podoba to zlewanie sie scian z podloga. Dodam jakas listwe przypodlogowa. Odezwe sie jak pchne cos do przodu... 聽 jeszcze raz dzieki!!! Edytowane 13 Luty 201411 l przez widelec88
Napisano 13 Luty 201411 l 2x 3ds max odpalone na raz to nei jest dobry pomys艂. Nie m贸w jeszcze, 偶e oba renderowa艂y :D ?
Napisano 13 Luty 201411 l renderowanie r贸wnoczesne to jest zasadniczo kiepski pomys艂 lepiej ustawi膰 rendery w kolejce, co do tego co jeszcze zrobi膰 to np warto sobie wyrenderowa膰 pass ambient occlusion albo ju偶 w renderze albo jako oddzielny pass do postprodukcji w photoshopie
Napisano 14 Luty 201411 l Autor Pewnie, ze oba renderowaly rownoczesnie, robilem tak juz kilka razy i program jeszcze nigdy sie nie wysypal, zawszse dokonczal rendery :D W takim razie poczytam o kolejkowaniu i ustawie next time jak mowisz.
Napisano 14 Luty 201411 l Autor Pytanie co do tekstur. Wczesniej @Mariusho podal link do strony z teksturami, niestety nie moge tam znalezc wykladzin PCV (uzywanych w szpitalach, przedszkolach etc) i wykladzin dywanowych :/ Macie moze jakies inne strony, na ktorych moglbym cos takiego znalezc?
Napisano 14 Luty 201411 l Wyka艂dziny PCV http://www.armstrong.com/commflreu/pl-pl/item.asp?productLineId=2143&itemId=87923 Jak wejdziesz w szczeg贸艂y konkretnej pr贸bki na zdj臋ciu masz przycisk do 艣ci膮gni臋cia jpg. Dosy膰 du偶a rozdzielczo艣膰 i 艂atwo sklei膰 wi臋kszy fragment bez "tilingu".
Napisano 14 Luty 201411 l warta polecenia strona co prawda wyk艂adziny nie pcv ale tez nie tylko wyk艂adziny http://shawfloors.com/carpet/texture Edytowane 14 Luty 201411 l przez skalpel3d
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto