Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam,

z 3ds maxem ostatni raz mialem do czynienia ok roku temu. Od tego czasu zapomnialem praktycznie juz wszystko :D Odswiezylem stare tutoriale co nieco pchnalem do przodu jednak teraz znow stoje w miejscu.

Jest to jeden z "zamk贸w do zabawy" na ktorym to dzieci bawily by sie w przedszkolu. Ten dziwny kolor tekstury to sklejka brzozowa (w rzeczywistosci po lakierowaniu wyglada nieco inaczej). Niestety tylko cos takiego udalo mi sie znalezc w g贸贸glu.

Wykorzystalem do rendera vray + vraylights

w zalaczniku 2 takie same zdjecia z wlaczonym i wylaczonym sRGB + modek w 3ds

Mozecie cos podpowiedziec gdzie i jakie popelnilem bledy, co trzeba poprawic?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 30
  • Wy艣wietle艅 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak prze艣wietlone, 偶e ledwo co wida膰. B臋dziesz musia艂 wprowadzi膰 powa偶ne zmiany w o艣wietleniu, odbiciach foton贸w itp.

Napisano
  • Autor

powazne zmiany w oswietleniu, odbiciach fontow, balans bieli.... mozecie bardziej szczgolowo okreslic gdzie i jakie wartosci parametrow najlepiej zmienic? :/

Napisano

Po primo zr贸偶nicuj materia艂y. Bo to jak robienie zdj臋膰 mleka na bia艂ej kartce. Nie b贸j si臋 pobawi膰 kolorami.

No i zmie艅 studio bo tu to tylko wali po oczach jasno艣膰 :) Nie wiem jak d艂ugo zajmujesz si臋 grafik膮 3D ale jeszcze troch臋 pracy przed tob膮. Og贸lnie polecam wujka google :) ma sporo do zaoferowania w dzisiejszych czasach.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Wujek google pewnie jest nie zastapiony. W moim przypadku nagli mnie czas, a gdzie tu probne rendery i kombinowanie z ustawieniami :/ Co do zroznicowania matrialow przeszukalem google, ale nie znalazlem zadnej tekstury sklejki brzozowej. Mozecie cos polecic gdzie najlepiej szukac?

Napisano

Mo偶e na pocz膮tek na艂贸偶 na wszystkie obiekty albo "wrzu膰" do Render setup -> V-ray -> Global switches -> Override mtl. jasno szary materia艂. Ustawisz sobie wtedy jak nale偶y 艣wiat艂o (nic nie b臋dzie tak na pomara艅czowo zabarwia艂o ca艂ego renderu). Przy standardowym ustawieniu multiplier 艣wiate艂 na 30 ustaw w kamerze shuter speed na ok 20 (1/20 sek.) Powiniene艣 mie膰 w miar臋 przyzwoity stopie艅 na艣wietlenia.

Napisano
  • Autor

@Dynamico zrobilem jak mowiles. Jak to wyglada wg was co jeszcze nalezaloby zmienic w oswietleniu? Niezaleznie czy uzyje hdri czy vray lights do pomieszczenia przez okno na podloge pada zolte swiatlo sloneczne. Chialbym aby w calym pomieszczeniu bylo jednolite swiatlo.

Napisano
  • Autor

zmienilem scene, ale ustawienia zostawilem te same. Sciany powinny byc biale a sa jakie sa...:/ w niektorych miejscach widac ciemna kreske na elementach, skad to sie bierze?

Napisano

Wiesz co, wrzu膰 gdzie艣 t臋 scen臋 do pobrania bo na razie to chyba wszyscy zgadujemy o co tu chodzi.

Napisano

[ATTACH=CONFIG]93854[/ATTACH]

Je偶eli ustawiasz materia艂 override dla sceny to jeszcze musisz zaznaczy膰 tego "ptaszka" obok. Oczywi艣cie trzeba za pomoc膮 exclude wy艂膮czy膰 spod jego dzia艂ania szyby, bo musz膮 by膰 prze藕roczyste.

S艂o艅ce odsu艅 troch臋 dalej.

Tak jak pisa艂 @Skalpel w kamerze w艂膮cz na pocz膮tek filtr neutral bo by艂 w艂膮czony filtr, kt贸ry wycina艂 niebieskie kolory i wszystko robi艂o si臋 偶贸艂te.

Dla tego renderu powy偶ej ustawi艂em color mapping linear a w kamerze shuter speed zwi臋kszy艂em do 40.

Obrazek jest pomniejszony i w rzeczywisto艣ci render jest bardziej kontrastowy.

Mia艂e艣 zo du偶e warto艣ci subdivs w light cache.

[ATTACH=CONFIG]93857[/ATTACH]

Tu z materia艂ami.

Edytowane przez Dynamico

Napisano
  • Autor

Dynamico i skalpel3d WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!!

@skalpel3d niestety moj 3ds max wywala blad "File Open Failed" :/ Zapisywales scene moze w innej wersji maxa? Osobiscie uzywam 2012. Moglbys jeszcze raz wrzucic ta scene?

Napisano
  • Autor

@Dynamico i skalpel3d mozecie mi powiedziec dlaczego jak ja uzylem swojej tekstury to wyszly ciemne kreski (o ktorych wspominalem wyzej) na laczeniach elementow i ich krawiedziac? Jak sie tego pozbyc?

Napisano
  • Autor

wrzucilem Twoja scene, dodalem dla porownania moja teksture.

"Sub-pixel mapping" jest zaznaczony. Powinien byc odznaczony?

Napisano

Powinien by膰 zaznaczony, najlepiej wrzu膰 link z t膮 twoja tekstur膮 b臋dzie 艂atwiej wtedy wy艂apa膰 przyczyn臋

Napisano

co do pask贸w to winna jest tekstura ma obw贸dk臋 czarna doko艂a albo to poprawisz w photoshopie albo mo偶esz w samym edytorze materia艂贸w przypisa膰 jaki fragment tekstury ma by膰 uwzgl臋dniany zaznaczasz na view image tekstury obszar jaki chcesz aby by艂 u偶ywany a potem tylko musisz zaznaczy膰 apply crop w ustawianiach bitmapy. Podkr臋canie laptopa nie wiele ci da co najwy偶ej szybciej go ugotuje :) tu pozmienia艂em ustawienia tak 偶eby to bardziej pasowa艂o do twojego sprz臋tu http://www.gg.pl/dysk/K1YaMq8159InKlYaMq83Kw0/zamek1.max dwa na przysz艂o艣膰 nie wpisuj w settings maksymalnej ilo艣ci ramu posiadanego tylko do wykorzystania masz ilo艣膰 ca艂kowita minus to co system poch艂ania

Napisano
  • Autor

moja przegladarka zdjec ma czarne tlo, dlatego nie zauwazylem ze zdjecie ma czarna obwodke. DZIEKI!!! Co do ilosci ramu ktora podalem w ustawieniach. Podalem max ilosc i podczas renderu wykorzystuje zaledwie 1,88GB. Czasem zostawialem kompa na noc z wlaczonymi dwoma 3ds max zeby wyrenderowac dwa ujecia i zuzycie pamieci jest na poziomie 2,5GB. Mimo to lepiej jest dostosowac sie do tego co mowisz?

Wg Was scena jest w "miare" realistyczna? Co mozna by jeszcze dodac? To co mi sie nie podoba to zlewanie sie scian z podloga. Dodam jakas listwe przypodlogowa. Odezwe sie jak pchne cos do przodu...

jeszcze raz dzieki!!!

Edytowane przez widelec88

Napisano

renderowanie r贸wnoczesne to jest zasadniczo kiepski pomys艂 lepiej ustawi膰 rendery w kolejce, co do tego co jeszcze zrobi膰 to np warto sobie wyrenderowa膰 pass ambient occlusion albo ju偶 w renderze albo jako oddzielny pass do postprodukcji w photoshopie

Napisano
  • Autor

Pewnie, ze oba renderowaly rownoczesnie, robilem tak juz kilka razy i program jeszcze nigdy sie nie wysypal, zawszse dokonczal rendery :D W takim razie poczytam o kolejkowaniu i ustawie next time jak mowisz.

Napisano
  • Autor

Pytanie co do tekstur. Wczesniej @Mariusho podal link do strony z teksturami, niestety nie moge tam znalezc wykladzin PCV (uzywanych w szpitalach, przedszkolach etc) i wykladzin dywanowych :/ Macie moze jakies inne strony, na ktorych moglbym cos takiego znalezc?

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci