Adder Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Witam, od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść. W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem. Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem.
MariushO Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Layered Shader, za pomocą niego możesz mieszac rozne materialy na jedym obiekcie.
legomir Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Niee... Layered shader nie działa w MR ani Vray(help mówi, że działa częściowo). Tu http://gennyx.blogspot.com/2009/06/layering-shaders-for-mental-ray_02.html a w Vr masz BlendMaterial. Jesli chodzi o Maya software/hardware można spokojnie użyć layered shader.
MariushO Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 No fakt, ze dobrze działa tylko z maya software/hardware renderem. Jeśli chodzi o mental albo Vraya, to napisał legomir jak dzialac.
Adder Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc.
legomir Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać. O znalazłem na jakimś blogu: Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf
Adder Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 (edytowane) W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze. No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc. Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło. Edytowane 17 Luty 2014 przez Adder
Sebazx6r Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 (edytowane) Mental Ray: Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa. Mel: optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1; Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file. Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę. Tu masz listę działających nodów z Mayki: https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu. Edytowane 17 Luty 2014 przez Sebazx6r
legomir Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 W Node Editorze nie musisz odkrywać nic masz dostęp do prawie wszystkich nodów ;)
Adder Napisano 18 Luty 2014 Autor Napisano 18 Luty 2014 (edytowane) Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało. Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy. Edytowane 18 Luty 2014 przez Adder
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się