Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść.

W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem.

Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No fakt, ze dobrze działa tylko z maya software/hardware renderem. Jeśli chodzi o mental albo Vraya, to napisał legomir jak dzialac.

Napisano
  • Autor

w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc.

Napisano

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać.

 

O znalazłem na jakimś blogu:

 

Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf
Napisano
  • Autor

W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze.

No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc.

 

 

Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło.

Edytowane przez Adder

Napisano

Mental Ray:

Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa.

Mel:

optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1;

 

Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file.

 

Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę.

 

Tu masz listę działających nodów z Mayki:

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz

 

Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  • Autor

Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało.

 

 

Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy.

Edytowane przez Adder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.