Napisano 17 Luty 201411 l Witam, od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść. W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem. Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem.
Napisano 17 Luty 201411 l Layered Shader, za pomocą niego możesz mieszac rozne materialy na jedym obiekcie.
Napisano 17 Luty 201411 l Niee... Layered shader nie działa w MR ani Vray(help mówi, że działa częściowo). Tu http://gennyx.blogspot.com/2009/06/layering-shaders-for-mental-ray_02.html a w Vr masz BlendMaterial. Jesli chodzi o Maya software/hardware można spokojnie użyć layered shader.
Napisano 17 Luty 201411 l No fakt, ze dobrze działa tylko z maya software/hardware renderem. Jeśli chodzi o mental albo Vraya, to napisał legomir jak dzialac.
Napisano 17 Luty 201411 l Autor w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc.
Napisano 17 Luty 201411 l https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać. O znalazłem na jakimś blogu: Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf
Napisano 17 Luty 201411 l Autor W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze. No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc. Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło. Edytowane 17 Luty 201411 l przez Adder
Napisano 17 Luty 201411 l Mental Ray: Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa. Mel: optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1; Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file. Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę. Tu masz listę działających nodów z Mayki: https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu. Edytowane 17 Luty 201411 l przez Sebazx6r
Napisano 17 Luty 201411 l W Node Editorze nie musisz odkrywać nic masz dostęp do prawie wszystkich nodów ;)
Napisano 18 Luty 201411 l Autor Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało. Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy. Edytowane 18 Luty 201411 l przez Adder
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto