Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść.

W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem.

Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No fakt, ze dobrze działa tylko z maya software/hardware renderem. Jeśli chodzi o mental albo Vraya, to napisał legomir jak dzialac.

Napisano
  • Autor

w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc.

Napisano

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać.

 

O znalazłem na jakimś blogu:

 

Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf
Napisano
  • Autor

W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze.

No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc.

 

 

Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło.

Edytowane przez Adder

Napisano

Mental Ray:

Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa.

Mel:

optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1;

 

Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file.

 

Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę.

 

Tu masz listę działających nodów z Mayki:

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz

 

Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  • Autor

Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało.

 

 

Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy.

Edytowane przez Adder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności