Skocz do zawartości

Maya- multi shadery


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść.

W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem.

Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać.

 

O znalazłem na jakimś blogu:

 

Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze.

No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc.

 

 

Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło.

Edytowane przez Adder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mental Ray:

Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa.

Mel:

optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1;

 

Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file.

 

Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę.

 

Tu masz listę działających nodów z Mayki:

https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz

 

Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu.

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało.

 

 

Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy.

Edytowane przez Adder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności