Adder Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Witam, od pewnego czasu uczę się Majki i przy testowaniu możliwości renderingu natrafiłem na problem którego nie potrafię obejść. W jaki sposób stworzyć shader na który będą składać się dwa i więcej inne shadery? Nie pytam o kilka tekstur, bo wiem jak to zrobić nodami. Pytam o wymieszanie dwóch różnych shaderów za pomocą mapki B&W, tak że jeden jest na przykład szkłem a drugi mlecznym szkłem. Poniższy render pochodzi z 3ds Maxa i zrobiłem go, żeby zilustrować problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Layered Shader, za pomocą niego możesz mieszac rozne materialy na jedym obiekcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Niee... Layered shader nie działa w MR ani Vray(help mówi, że działa częściowo). Tu http://gennyx.blogspot.com/2009/06/layering-shaders-for-mental-ray_02.html a w Vr masz BlendMaterial. Jesli chodzi o Maya software/hardware można spokojnie użyć layered shader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 No fakt, ze dobrze działa tylko z maya software/hardware renderem. Jeśli chodzi o mental albo Vraya, to napisał legomir jak dzialac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adder Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 w Mai nie używam ani MR ani Vraya. Uczę się w tej chwili Arnolda z ich demo. Spróbuje z layer shader. Dzięki za pomoc. Dam znać jak poszło i ewentualnie będę płakał o pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shaders będzie działać. O znalazłem na jakimś blogu: Arnold itself does not offer a layered shader but you can layer your shaders on top of each other using maya’s own layered texture, plug that into a surface shader as a pass through and finally assign that to your object. - See more at: http://blog.animationmentor.com/vfx-tiger-and-tips-using-the-arnold-renderer/#sthash.6VAzGdTu.dpuf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adder Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 (edited) W viewporcie wyświetla się to co chce, gorzej, że na renderze jeszcze nie.. To chyba wina tego, że mi się maya dziś wywaliła ze 4-5 razy przy zabawie nodami i arni się przez to jakoś dziwnie zachowuje. Przeinstaluje go i zobacze. No ale na pewno pomogliście. Dzięki wam wielkie za pomoc. Samo wstawienie obrazu do któregoś slotu i Arni wysiada zabierając Maje ze sobą. Przeinstalowanie nawet obu nie pomogło. Edited February 17, 2014 by Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 (edited) Mental Ray: Odkryj shadery produkcyjne i użyj color mixa. Mel: optionVar -intValue "MIP_SHD_EXPOSE" 1; Dodam tylko,że jako alphe używaj np.: tiffa z wgrzaną maską bieli i czerni w kolor alpha, albo jeśli używasz zwykły obrazek to musisz włączyć "alpha as luminance" zakładce colorbalance node'a file. Acha arnolda to layered shader powinien działać. Także w tej chwili się go uczę. Tu masz listę działających nodów z Mayki: https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Maya+Shadersz Pisał ktoś ,że pomyliłeś dział? Może ktoś przeniesie to więcej osób się wypowie w dziale Maya lub renderingu. Edited February 17, 2014 by Sebazx6r Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 W Node Editorze nie musisz odkrywać nic masz dostęp do prawie wszystkich nodów ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adder Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 (edited) Jeśli ktoś kiedyś trafi na ten temat i będzie miał ten poboczny problem co ja, że mu się arni wywalał przy obrazkach to problem zniknie jak to będą plik PSD. w każdej innej konfiguracji przynajmniej na moim kompie nie działało. Ale Sebazx6r ma racje. Pomyliłem działy. Edited February 18, 2014 by Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now