Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie

Może źle szukam, ale nie znalazłem tutaj tematu, który poruszałby problem współpracy SLICE PLANE i SNAP w 3ds max (w moim przypadku 3ds MAX 2012).

W internecie burza, ale i tam nie znalazłem rozwiązania - może Wy będziecie w stanie pomóc? Będę super wdzięczny.

Problem pojawia się, gdy chcę przyciągnąć slice plane za pomocą snap. Wówczas snap jakby nie widzi żadnego obiektu do przyciągnięcia w obiekcie, dla którego włączony jest slice plane. Kiedy snap WYŁĄCZĘ, mój SPlane porusza się swobodnie, w każdej osi bez problemu. Kiedy włączę ani drgnie i widzę tylko podążający za moim kursorem snap rozpaczliwie lecz bezskutecznie szukający miejsca do przyciągnięcia... się.

 

W starszych wersjach maxa działało to bez problemu ponieważ w opcjach snap'a była opcja - nie pamiętam dziś nazwy - wspomagająca jego zachowanie przy slice plane. Teraz jej nie ma a problem jest niesamowicie irytujący i praktycznie wyklucza używanie slice plane w scenie, której mamy tylko jeden obiekt. Ponieważ snap działa, kiedy przyciągamy plane do INNEGO obiektu! Dodam jeszcze, że oczywiście w opcjach snap WŁĄCZONE mam "use axis constraits"...

 

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Godzil
literówki

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki, ale ten artykuł już widziałem, nie rozwiązuje on problemu w wielu przypadkach; kiedy tniesz przez cały obiekt (np. wyznaczasz linie okien czy coś tego typu). Bez sensu jest robić obiekty pomocnicze do których przyciągamy, totalna strata czasu zwłaszcza, że w starszych wersjach śmigało wszystko jak należy.

Zatem nadal bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś zna rozwiązanie :]

Napisano

Witam,

 

Ja zawsze jak wychodzi nowa wersja to od razu przerzucam sie na nia. Sprawdzilem u siebie w maxie 2014 i dziala jak trzeba. Sprawdzilem na 2012 faktycznie zjebane. Moze czas sie przewrzucic na nowa wersje?

Napisano

Maxy 2010,2011 i trochę 2012 to takie wczesne alphy na wieki wieków. Od 2010 zaczeły się zmiany i przy okazji lawina bugów. Dopiero 2013 jest w miarę normalne:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności