Hen13 Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Witam Od razu przepraszam jak nie w tym dziale napisałem Tak wiec od pewnego czasu przymarzam żeby rozpocząć przygodę 3d, co ja gadam od kilku lat trochę próbowałem modelowania ale z 2 modele zrobiłem (jakieś tam broni nawet nawet wyszła jak dla mnie) w programie blender zostawiłem to na jakieś 3 lata i wracając do tego znów zacząłem w blenderze i w końcu doszedłem do wniosku że blender nie daj mi tego czego chcę Tak więc zwracam się do was drodzy użytkownicy tego forum o polecenie programu Tak wiec pozdrawiam
Azbesty Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Tzn czego ci nie daje? Nie ma czegoś takiego jak program do 3D. 3D to jest strasznie szeroka dziedzina i musisz sprecyzować czego potrzebujesz to dostaniesz taki program.
Hen13 Napisano 2 Marzec 2014 Autor Napisano 2 Marzec 2014 raczej źle to ująłem jak dla mnie on jest oporny i mało intuicyjny , chodzi mi o możliwości programu bo jak wiemy blender niby da się w nim wykonać również dobre prace jak 3dsmax czy maya, ale niestety nie ma takich możliwości co cinema4d, 3ds itp. Tak wiec od programu oczekuje funkcjonalności, przejrzystego interface także jak i opcji pomocnych do gameart
Gumen Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Nie pisz wyśrodkowanym tekstem. Źle się czyta. Ja polecam Blendera ;p
Azbesty Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 raczej źle to ująłem jak dla mnie on jest oporny i mało intuicyjny , chodzi mi o możliwości programu bo jak wiemy blender niby da się w nim wykonać również dobre prace jak 3dsmax czy maya, ale niestety nie ma takich możliwości co cinema4d, 3ds itp. Tak wiec od programu oczekuje funkcjonalności, przejrzystego interface także jak i opcji pomocnych do gameart Gameart to Modelowania i UV'ki i texturowanie. A Blender jest w sumie jednym z lepszych programów jeśli chodzi o modelowanie i rozkładanie UV'ek. Jedynym minusem blendera jest średni viewport wydajność. co czasem gdy masz modelować z cad'ów może być problematyczne. 10-15 milionów na GTX'ach to jest taka wydajność.. Natomiast w trybie sculpt można iść do 35 milionów na średnim piecu. z quadro było by lepiej. No ale to i tak jest mało w porównaniu do Modo/Maxa. Dlatego jeśli nie podchodzi ci Blender to poleciłbym ci Modo.
MariushO Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Najlepszym i przyszłosciowym rozwiazaniem byłoby zaczac uczyc sie Zbrusha i programu 3d(maya, max, modo, cinema, blender) Wszystko zależy co bardziej Ci podchodzi i w ktorym z nich lepiej Ci sie pracuje. Pisales, ze Blender jest nieintuicyjny, to spróbuj Maye, maxa czy jakikolwiek inny pakiet 3d. Sa obecnie triale każdego pakietu to mozesz popatrzec. Nie ma gotowej receptury, jeden lubi maxa, drugi maye a trzeci cineme. Sam wybierz co bardziej Ci odpowiada.
Azbesty Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 To prawda odnośnie zbrusha ostatnio gra mocne skrzypce w rejonach hardsurface'a nie tylko w organice..
Gość Chrupek3D Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Kramer ty chyba sam zakładasz te wątki, żeby w nich odpowiadać... mam takie podejrzenia, co do stanu twojego umysłu.
Hen13 Napisano 2 Marzec 2014 Autor Napisano 2 Marzec 2014 tak wiec dzięki, tak myślę ze po testuje 3 programy "modo, maya i cinema" wyglądają na bardziej intuicyjne niż max i blender, tak w ogóle nie wiedziałem ze istnej modo tak wiec dzięki ;] o i jak by był ktoś tak miły i wyjaśnił skróty takie jak lp, hp itp.
Azbesty Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 To wybierz od razu Modo. Bo maya ma słabe narzędzia do modelowania i to jest soft do zupełnie czego innego to samo cinema.. Jest jeszcze Zbrush którego serio powinieneś spróbować bo no zanim nauczysz się szybko modelować metodą subD to minie dużo czasu... a z zbrushem jedziesz odrazu. Jak rysowałeś wcześniej to już w ogóle... LP - Low poly jest to obiekt na który wypala się normal mapę. z modelu HP - czyli high poly. normal mapa to tekstura na której 3 kanałach R G B są zapisane kordynaty X Y Z względem LP a HP. Lub też jest normal mappa ze zdjęcia poczytaj na necie... Do wypalania normal mapek najlepszy jest program xNormal.
legomir Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Weź nie gadaj głupot Maya w modelowaniu daje radę, jest za modo to fakt, ale w zasadzie wszystko jest ;) W zasadzie jak się nauczysz modelować w Myai to będzie się Ci ciężko na co innego przełączyć. W każdym razie spróbuj każdego z tych softów i wybierz co Ci pasuje. Btw. masz Maye LT dedykowaną pod gry, która jest w mocno promocyjnych cenach jak na Au, chociaż wychodzi chyba wiecej niż za full modo.
diabelt Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Jak chcesz w przyszłości pracować jako modeler to ucz się maya/max, te programy to standard w 95% firm. Do tego zbrush. Maya i max mają darmowe wersje edukacyjne, wystarczy że się gdziekolwiek uczysz. Jest jeszcze Zbrush którego serio powinieneś spróbować bo no zanim nauczysz się szybko modelować metodą subD to minie dużo czasu... a z zbrushem jedziesz odrazu. Jak rysowałeś wcześniej to już w ogóle... Pewnie, włączasz i po godzinie trzaskasz profesjonalne modele.
MariushO Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 @Azbesty ala @Kramon Twoja niewiedza na wiekszosc tematow, w ktorych sie wypowiadasz, przewyższa Twoja czelność powrotu na to forum. Nie wypowiadam sie jakim jestes czlowiekiem, bo pewnie wszyscy, ktorzy przyczynili sie do Twojego bana, wiedzą. Fajnie, że dajesz nam ubaw, dzieciaku.
Hen13 Napisano 2 Marzec 2014 Autor Napisano 2 Marzec 2014 jutro po testuje pewnie maye i modo, a tak w ogóle co myślicie o cinema czy z nią do gameart nie bardzo ?
Sebazx6r Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Mayka jest spoko da sie modelowac. Ja juz sie przyzwyczaielem. Wraz z 14 14.5 coraz ciekawiej. Zawsze mozna sobie jakis plugin zessac creative jak czegos brakuje. Tak jak kazdy soft lubi sie wysypac daltego warto czesto robic incrementy.
MariushO Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Kramer ty chyba sam zakładasz te wątki, żeby w nich odpowiadać... mam takie podejrzenia, co do stanu twojego umysłu. @Chrupek3d Ty masz chyba racje ;)
rice Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 "raczej źle to ująłem jak dla mnie on jest oporny i mało intuicyjny , chodzi mi o możliwości programu bo jak wiemy blender niby da się w nim wykonać również dobre prace jak 3dsmax czy maya, ale niestety nie ma takich możliwości co cinema4d, 3ds itp." a skąd wiesz skoro żadnego nie znasz? możliwości?? pff,z takim podejściem nie wróże sukcesów
MariushO Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 No bo to trudne do uwierzenia. No ale co jak dzieciaki rozpieszczone wchodza na maxa i zalatwiaja gówniarskie sprawy.
Hen13 Napisano 2 Marzec 2014 Autor Napisano 2 Marzec 2014 nie kurna tak dziękują za pomoc wy zamiast pomagać to odrazy hejt, do mnie pierdolicie trzy po trzy że niby ja jestem jak mu tam "Kramer" , jak tak dziękuje za taką pomoc, dobranoc do rice, zanim tu napisałem czytałem trochę opinani na temat tych programów, tak nie znam ich możliwości, kieruje się tylko opiniami użytkowników owych programów
Gość Chrupek3D Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 ech Kramer Kramer czasami mógłbyś poudawać normalnego człowieka...
Azbesty Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 Pewnie, włączasz i po godzinie trzaskasz profesjonalne modele. bez przesady. ale do modeli hp. jezeli osoba wczesniej rysowala dobrze to dajesz jej zbrusha tlumaczysz przez 1H interface, i osoba ci klepie modele calkiem niezle. tymczasem dajesz osobie maxa, nie wytlumaczysz interfaceu w godzine ani zasad topologi i innych tego typu zagadnien ani wielu sztuczek itp to o wiele trudniejszy proces. oczywiscie klepniecie realistycznej twarzy w zbrushu jest bardzo trudne i potrzeba mase czasu. ale Do hardsurface, mysle ze zdecydowanie szybciej. przynajmniej takie mam zdanie. mowicie ze w mayce mozna modelowac, ale raczej sie zgodzimy ze modo jest krolem modelingu wraz z zbrushem. wiec czemu uczyc sie czegos co jest 3? i kosztuje 4 razy tyle. Legomir prywatnie zaznaczyl w sumie ciekawa kwestie odnoski + mayce ze mozna wrzucac shadery z innych silnikow, (mam nadzieje ze nic nie przekrecilem) Mariusz i Chrupek, hah mowicie zebym znormalnial i tak dalej. Jesli jednak sie nad tym zastanowic to.. od paru tygodni kto z nas trzech, rozkminia i kombinuje i nazwijmy to podejrzewa kazdego nowego usera, ze to Kramon i robi offtop w kazdym temacie, pogratulować panowie, tacy dorośli ;) jak chcecie odpisać to na priv albo mail, starczy zasmiecania forum.
legomir Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 (edytowane) W Mayi 14.5 jest shaderFX w którym na nodach możesz tworzyć shadery jakie zrozumie każdy silnik(Unity, Unreal, Cry) przy czym oczywiście też rozumie inne shadery i potrafi je wyświetlać w View2.0 Co do stabilności nie wiem jak u mnie, ale od dłuższego czasu używam 14 i działa stabilnie wywaliło mnie może 2/3 razy. Maya LT 50$ - miesiąc, 125$ kwartał, 400$ rok, 800$ o ile rozumiem możesz kupić Edytowane 3 Marzec 2014 przez legomir
diabelt Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 (edytowane) bez przesady. ale do modeli hp. jezeli osoba wczesniej rysowala dobrze to dajesz jej zbrusha tlumaczysz przez 1H interface, i osoba ci klepie modele calkiem niezle. Chciałbym zobaczyć te niezłe modele po godzinie. Potem trzeba będzie zrobić dobre UV, retopo, wymodelować coś czego nie da się zrobić w zbrushu i doopa blada:D. Poly modeling to nadal podstawa i tyle. Większość ludzi w game devie modeluje w maya/max i jakoś sobie radzą bez króla modelingu. Maya LT kosztuje mniej niż Modo. Do nauki są DARMOWE wersje edukacyjne. Ja bym nie zaczynał od egzotycznych programów. Wejdź na Polycount i zobacz o czym jest większość wątków - 95% to max/maya. Industry standard i tyle. Modo powoli się przebija ale jeszcze daleka droga. Do tego brak paru typowo game dev funkcji, już kiedyś wrzucałem - http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=83&t=69241&page=0 Mariusz i Chrupek, hah ,,,, forum. Zapracowałeś to teraz masz:p Edytowane 3 Marzec 2014 przez diabelt
floo Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 Soft jak soft. Najważniejsza jest wiedza i opanowanie metod pracy. W zależności o tego co będziesz robił to wszędzie wynik jest ten sam. Zbrush nie ma magicznego przycisku "Zrób to", choć zremesher pomaga zaoszczędzić sporo czasu, to jednak sam soft nie zastąpi godzin/dni/miesięcy jakie trzeba przeznaczyć na zyskanie cennego doświadczenia. Głównym problemem przy zmianie softu są nabyte nawyki i podejście do zmian. Jedni lubią stabilizacje a inni chętnie przeskakują między programami bez zwracania uwagi na to co jest lepsze a co gorsze. Stawiam że znaczenie "jaki soft" nabiera mocy, kiedy on sam ogranicza twoje działanie i twoja praca staje się nieefektywna.
Hen13 Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 tak wiec dzięki chłopacy za doradzenie mi tak wiec zamiar mam przetestować maya, modo i 3dsmax (Tak myślę ze jak dobrze pójdzie przedstawiem kiedyś wam moje pracę) i takie ostatnie pytanie na zakończenie tego tematu jaka jest średnia tirs (tak to nazywało się w blenderze) na modele pod gry
diabelt Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 (edytowane) takie ostatnie pytanie na zakończenie tego tematu jaka jest średnia tirs (tak to nazywało się w blenderze) na modele pod gry To tak jakbyś spytał jaka jest średnia moc śilnika. W odrzutowcach trochę inna niż w motorowerach. Zależy jaki model i do czego. Najpierw naucz się robić HP, potem się będziesz przejmował liczbą tris w modelu. http://wiki.polycount.com Edytowane 3 Marzec 2014 przez diabelt
Azbesty Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 Niema czegoś takiego robisz tak żeby było dobrze jeśli się da zdjąć mniej a wygląda dobrze to zdejmujesz bo będziesz mógł potem w innym modelu dowalić więcej.
Hen13 Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 Dobra tak wiec dzięki panowie temat można zamknąć
Gość Chrupek3D Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 robisz tak żeby było dobrze bardzo zacna rada... zapamiętam.
Rekomendowane odpowiedzi