albinoski1989 Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 Dopiero zaczynam przygodę z 3ds max. Chciałbym tutaj zrobić taki łuk(czerwona linia). Opcja chamfer daje podobny efekt, tylko w inną stronę.
Dynamico Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 A jak Tobie wychodzi ten chamfer "w odwrotną stronę". Powinno to wyglądać właśnie tak jak narysowałeś.
Dynamico Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 Masz chyba zaznaczoną opcję "open" - poniżej "17".
albinoski1989 Napisano 5 Marzec 2014 Autor Napisano 5 Marzec 2014 tą opcją się bawiłem już, chyba nic nie zmieniała w figurze. Chyba muszę koło pociąć i sobie wstawić tu. Póki co nie znalazłem tutoriala, który by mi pomógł. Chyba najszybszą metodą będzie zrobić w maksie obiekt 2D z krzywych beziera.
Azbesty Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 wrzuciłbyś plik tego obiektu? bo aż dziwne i coś mi tu niegra.
albinoski1989 Napisano 5 Marzec 2014 Autor Napisano 5 Marzec 2014 https://drive.google.com/file/d/0B1t4tM9b16n7UVdBZVJ4YkpBX0k/edit?usp=sharing zaznaczam krawędź i daje chamfer
Azbesty Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 zaimportowałem do blendera i chamfer tutaj zadziałał dobrze. jakbyś miał dalej problem to możesz ściągnąć jest darmowy i pare MB... zrobisz sobię to i spowrotem wrzucisz do max'a... kamerą obracasz wciskając scrolla i ruszając myszką.. 1. po odpaleniu importujesz plik 2. prawym klawiszem myszy wybierasz obiekt (po zaimportowaniu) 3. Przyciskiem TAB wchodzisz w tryb edycji vertexów... 4. prawym klawiszem myszy zaznaczasz vertexy po przez klikanie. z shiftem zaznaczasz następne 5. wciskasz ctrl+b i ruszasz myszką w celu ustawienia wielkości/offsetu a kręcąc kułeczkiem regulujesz ilość no... podzieleń. 6. jak ustawisz tak jak chcesz wciskasz TAB. 7. exportujesz plik ;]
albinoski1989 Napisano 5 Marzec 2014 Autor Napisano 5 Marzec 2014 W blenderze sobie daję radę z tym. Chciałem to samo w max uzyskać, ale jakoś nie wychodzi:/ Tylko u mnie to nie działa, czy max nie ma takiej opcji?
natas Napisano 5 Marzec 2014 Napisano 5 Marzec 2014 Wrzuć max w zgodności z 2012 albo obj jakiś bo też jestem ciekaw jednak po Twoim skreenie mam wrażenie, że może masz jakieś wierzchołki nie zatahowane
albinoski1989 Napisano 5 Marzec 2014 Autor Napisano 5 Marzec 2014 https://drive.google.com/file/d/0B1t4tM9b16n7TGdGSV9haFBQdnc/edit?usp=sharing
Bacry Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Masz wciśnięty ten ptaszek do otwartego chemfera. Dlatego robi się dziura. Ogólnie jeżeli chodzi o chemfer w maxie to jest lekka kicha. Jest on baaardzo zależny od tego jak przebiegają krawędzie, które się łączą z krawędzią chemferowaną. Pozdrawiam B>
diabelt Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Saksuj poly na przodzie i z tyłu i wtedy zchamferuj te edge. Albo kup za pare $ quad chamfer od Mariusa Silaghi. Albo czekaj na maxa 2015, może w końcu zrobią chamfer w wersji nowożytnej:D
albinoski1989 Napisano 6 Marzec 2014 Autor Napisano 6 Marzec 2014 a w maya też jest z tym problem? Odnoszę wrażenie, że w maksie modeluję się dużo gorzej niż w blenderze. Skasowałem dwie ściany, ale i tak nic dobrego mi nie wychodzi. Robi się dziura, a w drugą stronę się wygina prawidłowo, bez tego ptaszka. Przypominam, że mi chodzi o wygięcie do wewnątrz. Na zewnątrz prawie zawsze dobrze działa.
Dynamico Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Dosyć trudno zrozumieć w czym leży Twój problem. Co masz na myśli pisząc chamfer na zewnątrz / do wewnątrz. Na tym modelu, który udostępniłeś wszystko działa prawidłowo tylko musisz zaznaczyć odpowiednie edge. [ATTACH=CONFIG]94213[/ATTACH]
diabelt Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Albo skasować odpowiednie edge: Albo całkiem skasować poly na froncie i z tyłu. Potem border i cap hole.
Azbesty Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Dosyć trudno zrozumieć w czym leży Twój problem. Co masz na myśli pisząc chamfer na zewnątrz / do wewnątrz. Na tym modelu, który udostępniłeś wszystko działa prawidłowo tylko musisz zaznaczyć odpowiednie edge. [ATTACH=CONFIG]94213[/ATTACH] czyli z tego co wychodzi oznacza że chamfer maxowy nie obsługuje ngonów?
diabelt Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 Obsługuje, zobacz na mój obrazek. Tylko jest niedopracowany i czasem się skopie. Niby ma być nowy w końcu w 2015.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się