Napisano 5 Marzec 201411 l Dopiero zaczynam przygodę z 3ds max. Chciałbym tutaj zrobić taki łuk(czerwona linia). Opcja chamfer daje podobny efekt, tylko w inną stronę.
Napisano 5 Marzec 201411 l A jak Tobie wychodzi ten chamfer "w odwrotną stronę". Powinno to wyglądać właśnie tak jak narysowałeś.
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor tą opcją się bawiłem już, chyba nic nie zmieniała w figurze. Chyba muszę koło pociąć i sobie wstawić tu. Póki co nie znalazłem tutoriala, który by mi pomógł. Chyba najszybszą metodą będzie zrobić w maksie obiekt 2D z krzywych beziera.
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor https://drive.google.com/file/d/0B1t4tM9b16n7UVdBZVJ4YkpBX0k/edit?usp=sharing zaznaczam krawędź i daje chamfer
Napisano 5 Marzec 201411 l zaimportowałem do blendera i chamfer tutaj zadziałał dobrze. jakbyś miał dalej problem to możesz ściągnąć jest darmowy i pare MB... zrobisz sobię to i spowrotem wrzucisz do max'a... kamerą obracasz wciskając scrolla i ruszając myszką.. 1. po odpaleniu importujesz plik 2. prawym klawiszem myszy wybierasz obiekt (po zaimportowaniu) 3. Przyciskiem TAB wchodzisz w tryb edycji vertexów... 4. prawym klawiszem myszy zaznaczasz vertexy po przez klikanie. z shiftem zaznaczasz następne 5. wciskasz ctrl+b i ruszasz myszką w celu ustawienia wielkości/offsetu a kręcąc kułeczkiem regulujesz ilość no... podzieleń. 6. jak ustawisz tak jak chcesz wciskasz TAB. 7. exportujesz plik ;]
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor W blenderze sobie daję radę z tym. Chciałem to samo w max uzyskać, ale jakoś nie wychodzi:/ Tylko u mnie to nie działa, czy max nie ma takiej opcji?
Napisano 5 Marzec 201411 l Wrzuć max w zgodności z 2012 albo obj jakiś bo też jestem ciekaw jednak po Twoim skreenie mam wrażenie, że może masz jakieś wierzchołki nie zatahowane
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor https://drive.google.com/file/d/0B1t4tM9b16n7TGdGSV9haFBQdnc/edit?usp=sharing
Napisano 6 Marzec 201411 l Masz wciśnięty ten ptaszek do otwartego chemfera. Dlatego robi się dziura. Ogólnie jeżeli chodzi o chemfer w maxie to jest lekka kicha. Jest on baaardzo zależny od tego jak przebiegają krawędzie, które się łączą z krawędzią chemferowaną. Pozdrawiam B>
Napisano 6 Marzec 201411 l Saksuj poly na przodzie i z tyłu i wtedy zchamferuj te edge. Albo kup za pare $ quad chamfer od Mariusa Silaghi. Albo czekaj na maxa 2015, może w końcu zrobią chamfer w wersji nowożytnej:D
Napisano 6 Marzec 201411 l Autor a w maya też jest z tym problem? Odnoszę wrażenie, że w maksie modeluję się dużo gorzej niż w blenderze. Skasowałem dwie ściany, ale i tak nic dobrego mi nie wychodzi. Robi się dziura, a w drugą stronę się wygina prawidłowo, bez tego ptaszka. Przypominam, że mi chodzi o wygięcie do wewnątrz. Na zewnątrz prawie zawsze dobrze działa.
Napisano 6 Marzec 201411 l Dosyć trudno zrozumieć w czym leży Twój problem. Co masz na myśli pisząc chamfer na zewnątrz / do wewnątrz. Na tym modelu, który udostępniłeś wszystko działa prawidłowo tylko musisz zaznaczyć odpowiednie edge. [ATTACH=CONFIG]94213[/ATTACH]
Napisano 6 Marzec 201411 l Albo skasować odpowiednie edge: Albo całkiem skasować poly na froncie i z tyłu. Potem border i cap hole.
Napisano 6 Marzec 201411 l Dosyć trudno zrozumieć w czym leży Twój problem. Co masz na myśli pisząc chamfer na zewnątrz / do wewnątrz. Na tym modelu, który udostępniłeś wszystko działa prawidłowo tylko musisz zaznaczyć odpowiednie edge. [ATTACH=CONFIG]94213[/ATTACH] czyli z tego co wychodzi oznacza że chamfer maxowy nie obsługuje ngonów?
Napisano 6 Marzec 201411 l Obsługuje, zobacz na mój obrazek. Tylko jest niedopracowany i czasem się skopie. Niby ma być nowy w końcu w 2015.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto