Napisano 17 Marzec 201411 l MakeHuman do open-sourceowy program do generowania realistycznych modeli ludzkich postaci. Projekt jest rozwijany od 2001 roku przez grupę pasjonatów i po latach nareszcie wyszedł z fazy beta. Możliwości jakie oferuje MakeHuman są bardzo duże i śmiało mogą konkurować z komercyjnymi programami jak Daz Studio czy Autodesk Character Generator. Warto dodać że program jest w pełni darmowy, można go używać do celów komercyjnych. Otwarty kod i możliwość skryptowania w pythonie pozwala na integracje z pipelinem produkcyjnym. Strona programu: http://www.makehuman.org/ Więcej o tym wydaniu możecie dowiedzieć się z tego newsa: http://www.makehuman.org/blog/makehuman_100_released.html
Napisano 17 Marzec 201411 l Bardzo fajne to :) Udało by się tego używać jako generator basemeshów do Ztki :)
Napisano 17 Marzec 201411 l Autor Głównie do takich celów to powstało. Wiadomo że bez znajomości anatomii dużo więcej się z tymi modelami nie zaszaleje. Za to ile można zaoszczędzić czasu na bazy jak masz za zadanie nastukać armie NPCów. :)
Napisano 17 Marzec 201411 l Możliwości jakie oferuje MakeHuman są bardzo duże i śmiało mogą konkurować z komercyjnymi programami jak Daz Studio czy Autodesk Character Generator Spoko ze sie rozwija, ma sporo fajnych opcji ale o ile moze smialo konkurowac z Autodeskowm kreatorem to polemizowalbym co do Daz Studia na dzien dzisiejszy (bo podobno plany sa spore). Zerowa mozliwosc upozowania postaci wewnatrz programu, zerowa mozliwosc animacji. Jasne ze mozna uzyc Blendera ale wtedy to juz trudno mowic o Makehuman jako takim ;) Przy okazji - nie wyczailem jak zrobic swoj target bo stand alone "Make Target" ma jakas kobite w spodnicy zamiast tego modelu z Make Human... Bede wdzieczny za podpowiedz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto