Skocz do zawartości

Scena 3D-Mój pokój(Praca dyplomowa)


Willow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Scenka ta jest częscią mojej pracy dyplomowej pt."Jak działa komputer" i przedsatwia mój pokój. Nie jest szczególnie skomplikowana bo po primo nie ma być, po 2gie promo lepiej nie umiem;). Jak narazie pare spraw nie daje mi spokoju, będe wdzięczny za szybką odpowiedź:

 

1. Scena bedzia "kręcona" kamerką 35mm w rozdzielczosci 1024x614 więc w czasie animacji zostają po obu stronach kawałki pustej(czarnej) przestrzeni. Chciałbym wiedzieć czy mogę to jakoś scalić w 1 duzą przestrzeń i wstawić tylko na sam dół, zyskując tym samym sporo miejsca na ewentualne napisy itd. Może któryś z Adobe'owych programó to potrafi?

2. Przy animacji trwającej powiedzmy 15min rendering to bedzie masakra:/. Co mogę zrobić aby ten proces przyspieszyć?Lepiej renderować w częściach czy odrazu całość?Czytałem kiedyś gdzieś że można renderować za pomocą skryptów i wyłączyć podgląd renderingu, co znacznie skraca jego czas...

3.Mam kłopoty z oświetleniem:/. Teraz może juz nie wygląda to tak najgorzej ale było fatalnie jeszce pół godziny temu:Dnie chce używać GI bo to strasznei wydłuży czas renderingu. Więc może jakieś porpozycje propos światła?:)

 

 

To by było narazie na tyle,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja uważam, że skoro praca ma przedstawiać zasadę działania komputera - to całe wnętrze pomieszczenia / otoczenie komputera powinno pozostać całkowicie neutralne by nie zaprzątać uwagi. Na rpzykład zostać wyrenderowane w odcieniach szarości lub innym odcieniu np. chłodny niebieski, można się też pokusić o użycie przezroczystości i/lub trybu wire do nakreślania ksztaltu (mniej istotnego) pomieszczenia.

To co teraz pokazałeś (będę szczery) to po prostu kiczowate (zasrane kolorkami) wnętrze nie trzymające proporcji i skali przedmiotów i mające niewiele wspólnego z jakąkolwiek logiczną aranżacją wnętrz.

Piszesz że 15 minut animacji - na Boga ta Komisja się zanudzi na śmierć, rekord polski w składaniu PeCeta to 8 minut, a ty chcesz lać nudę o tym, jak "procesor wsuwa się w Socket" przez 15 minut!!! To naprawdę niezbyt dobry pomysł dlatego warto sobie wszysko poukładać / rozrysować i rozstawić w jakichś rozsądnych ramach czasowych!

Zobacz ile trwają czołówki reklamówek TV np. taka: nie pamiętam jaka to gazeta ale pokazuje gościa kupującego w kiosku to czasopismo - które natychmiast jest wytworzone przez robota i oddane do rąk klienta -> w tych kilku sekundach, dynamiczne, przemyślane ujęcia pokazują co i jak - wszystko jest zrozumiałe i nic więcej nie potrzeba pokazywać (oczywiście, że to fikcja ale odpowiednio zobrazowana)

To tak ogólnie na temat Twojego projektu, o którym praktycznie nic nam forumowiczom nie wiadomo poza tytułem. Przedstaw więcej na ten temat, to może się okazać że moje uwagi nie sprawdzą się...

Czekamy!

 

Swoją drogą na mojej obronie nawet nie zdążyłem włączyć komputera, żeby zademonstrować szanownej Komisłi jak w praktyce działa skaner (ręczny) oraz CD-ROM...

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze to co chcesz przedstawic mija sie z tym co dotychczas zrobiles.

moj pomysl to zrobic kompa, wszystkie jego elementy i kilka animek jak dziala np cd rom gdy sie wlozy plyte do napedu, kopiowanie plikow, jak przebiegaja sygnaly, jak zczytywany jest kod klawiatury, cos takiego, a nie jakis pokoj ktory nijak sie ma do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% z tym co powiedział MareG.

Jeśli już się za coś bierzesz bierz się za to porządnie. Jeśli robisz pokój poświęć 10 min na jego pobieżne zwymiarowanie tak aby komputer nie wyszedł ci równie szeroki co rama okienna (pomijając już kwestię wyglądy owej ramy).

Wszystko co zrobiłeś do tej pory wygląda źle. Proporcje, materiały i rendering. Zamiast robić pokój, zrób porządnie sam komputer, ogranicz animację do 2 - 3 min i zastanów się dobrze co chcesz pokazać (będziesz mógł się skupić na dopracowywaniu elementów naprawdę ważnych).

Jeśli jednak nie zrezygnujesz z pokoju to koniecznie popraw proporcje, teksturę podłogi i ścian, zrób monitor, klawiaturę i kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja podobnie jak Batou proponuje zmaine czasu animajcji i ponadto rozdzielczości, czytałem jakiś wątek który napisałem jeden z twórców animacji na tym forum "terranova" i pisał on coś (ktoś też tak chciał jak ty), że cały film ogromnie duża miejsca zajmie i ogromnie długo się renderował będzie, no ale to szczegóły. :). Ogólnie pokoik sprawia niemiłe wrażenie zarówno pod względem skalowania jak i oteksturowania. Myślę jednak że to napewno poprawisz dodasz odpowiednie oświetlonko i będzie fajnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poprawiłem proporcje i zmieniłem oświetlenie, myslę że wygląda to troszkę lepiej.

 

Więc MareG powiem tak, pracka jest robiona na użytek szkoły i bedzie używana na lekcjach do przedstawienia zasady działania kompa moim młodszym kolegom. Ale w sumie nie wiem ile to bedzie trwać. Tak palnełem 15min. Oczywiście wątpie żeby komisji chciało sie przeglądać całą(choć myslę że bedzie to miła odmiana pomiędzy dziesiątkami zasilaczy, soobwoferów i stronek internetowych;] ). Dlatego też chciałbym na poczatku wstawić jakąś szpanerską scenkę;].

Ja to na razie widze tak:

1.Napisze w C++ menu , w którym każdy buttonik otworzy inną animacje przedstawiającą działanie jakiegoś podzespołu(narazie w planie mam klawiaturę i jednostkę centralnę, wszystko zaleźy czy się wyrobie z czasem. Wtedy może dołoże wiecej).

2.Jak już pisałem na samym początku animacje przewiduje w rozdzielczości 1024x614 więc po obu stronach ekranu zosatje mi pusta, czarna przestrzeń. Chciałbym scalić te oba czarne paski w jeden i zrobić w tym miejscu coś w rodzaju interfacu, gdzie wstawie napisy.Coś takiego jest np. w filmikach do WarcraftaIII. Więc bede wdzięczny jeśli ktoś mi powie jak moge taki efekt uzyskać.

3.Każda amimka zaczyna się w moim pokoju. Następnie kamera najeżdza na komkretny sprzęt i wtedy zaczyna się już filmik instruktażowy:)

Tutaj też nie jestem do końca pewien co mam zrobić...myślałem żeby juz po najechaniu kamery na odpowiedni podzespół, reszte scenerii ukryć.Ewentualnie sprubuje tego wire i przezroczystości.

 

Animacja nie ma przedstawiać sposobu składania kompa, tylko jak działa(komunikacja mikrokontrolera klawiatury z tym w jednosce centralnej itd...)

 

To by było narazie na tyle. Mam nadzieje że troszkę to objaśniło sprawę;]CZwkam na dlasze komentarze i sugestie z waszej strony, a ja biorę się ostro do pracy. Jeszcze duużo przedemną;)

 

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta scenka nie jest szpanerska. Przykro mi.

Popraw koniecznie teksturę tapety, zmniejsz (chociaż to) teksturę podłogi i wymodeluj porządnie okno.

 

1.Po cholerę w c++? To już zwykła np. flashowa prezentacja nie wystarczy??

 

2.Jeśli chcesz "scalić" paski to nadaje się do tego każdy program do montażu lub postprodukcji np. Adobe After Effects, Premiere lub Combustion Discret`a.

Jeśli jednak chcesz umieścić tam jakieś elementy interface`u typu przyciski to już musisz się postarać o program do tworzenia prezentacji multimedialnych lub... zrób to w c++. Teoretycznie można zrobić coś takiego we flash`u jednak z tego co wiem są pewne problemy z osadzaniem w nim filmów (nie znam się na tym więc nie sugeruj się zbytnio moim zdaniem ;) )

 

3. Proponuję zanikające elementy komputera. Wyrenderuj animację na warstwach, będziesz miał większą swobodę w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Batou,sprubuje się pobawić tymi progsikami do postprodukcji. Chętnie bym zrobił taki interface we flashu ale niestety nigdy się nim nie bawiłem. W C napewno bedzie mi łatwiej.

 

Moźesz mi jeszzce pwoeidzieć na czym polega rendering w warstwach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderowanie na warstwach polega na przeliczaniu różnych komponentów sceny i zapisywaniu ich do odzielnych plików. Np. można wyrenderować osobno cienie i scenę a następnie obie te warstwy ze sobą połączyć w dowolnym programie do postprodukcji. Taka metoda jest o tyle dobra że możesz, nie przeliczają po raz kolejny obrazka zmieniać natężenie lub kolor ceni odpowiednio modyfikując warstwy.

 

W twoim wypadku renderowanie na warstwach polegało by na renderowaniu kolejnych "warstw" komputera np. oddzielnie przeliczyć bebechy i oddzielnie przeliczyć obudowę (najlepiej z kanałem alpha lub maską). Potem, w programie do postprodukcji, nakładasz rendering obudowy na render wnętrza komputera. Dzięki temu manipulując suwaczkiem opacity (przeźroczystości) warstwy obudowy uzyskując efekt zanikania.

To samo możesz zrobić nie używając warstw. Jeśli jednak uznasz że za szybko dany element znikną, lub zrobił to nie tak jak należy to pozostaje ci ponowne wyrenderowanie całej sekwencji.

Jeśli jednak masz to rozłożone na warstwach, zmieniasz jedynie klucze w dajmy na to AfterEffects.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się troszkę AfterAffects i świetnie to wychodz, o coś takeigo dokąłdnie mi chodziło

 

A co do warstw to postaram się troszkę wiecej o nich dowiedziec, bo taka manipulacja warstami była by przydatna. Czy potrzebuje do renderingu w warstwach jakiegoś plugina, czy jest to standard w Maxie?

 

W necie znalazłem coś o systemie RenderMan do rendera w warstwach, ale nie wiem z czym to sie je;/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebujesz żadnego plugin`a. Dzielisz sobie jedynie scenkę na kilka części (np. wnętrze komputera, obudowa itp.) i renderujesz je kolejno z maską lub kanałem alpha tak aby zachowana była przeźroczystość (inaczej niema to sensu).

Max ma z tego co pamiętam wbudowane ustawienia do renderowanie osobno cieni, głębi, maski itp. Warto się tym pobawić.

Jest to dość szeroki temat. zrób sobie prostą scenkę i pobaw się warstwami i after effects`em. Po takiej praktyce powinieneś załapać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej przerwie zabrałem sie dzis do roboty. Udało mi się wystrugać taką klawiaturkę. Jak narazie wszystkie większe klawisze nie są jeszcze wymodelowone. Ale pracka przynajmniej posuwa się do przodu. Nie zmienia to faktu że powoli mam jej dość i jeśli uda mi się ją skończyć chyba zakończe ją efektowną eksplozją dla polepszenia humoru:>

 

P.S wpadłen na pomysł że zamiast męczyć się z modelowaniem wnętrza klawiatury i jego animowania narysyje poprostu w photoshopie shematy i użyje małego ludzika (maybe bipeda:P)oznaczonego etykietą "Informacja" który bedzie przeskakiwał z układy na układ i tłumaczył w "chmurkach" co sie tam dzieje. Myślę że bedzie to ciekawsze i bardziej zrozumiałe. A co wy na to?Czekam na komentarze

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klawisz enter ma duże błędy w siatce, bo jak napisałem wyźej żaden z duzych klawiszy nie jest wymodelowany:>

 

Salvatore:Może lepiej żeby go nie było zabardzo widać;)

 

Z oświetleniem mam strasze kłopoty;/ Może ktoś kopsnie jakimś ciekawym tytkiem?:)

 

I mam jeszcze pytanko, czy render w warstwach da mi możliwość wyrenderowania animacji powiedzmy samej klawiaturki (czyli tak żeby była sama warstwa klawiaturki bez tłą) a później dodanie tylko tła w AfterEffects?

 

Dzięki i pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności