Kir4 Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Jako że pracuję w C4D ponad rok czasu i już mogę się pochwalić jakimiś pracami stworzonymi w Cinemie to chciałbym założyć temat waszych ulubionych programów graficznych w których czujecie się pewnie i pracujecie na co dzień. Który program z ankiety najbardziej się rozwija i najszybciej oraz na który najbardziej warto przeznaczyć 20 tysięcy złotych lub open source ? Jaką macie opinię na temat programów na których pracujecie ? Chciałbym, żeby nie wyglądały posty prostacko i bez żadnych argumentów w razie przedstawienia jakichś uwag prosiłbym o jasne wytłumaczenie i przedstawienie własnych opinii. Tak więc, jak wspominałem pracuję w Cinemie 4D i dla mnie zaletą jest sam interface który lubię zwyczajnie nie odpycha mnie a bardzo mnie irytują interfacy które wyglądają jakbym cofnął się w czasie przykładowo blender lub niektóre wersje maxa i głównie przez to nie ciągnie mnie jakoś praca przy tych programach. Czemu tak bardzo ważny czynnik został zignorowany ? W Cinemie 4D również podoba mi się szybki i przejrzysty rendersettings, oczywiście jak ktoś zna angielski to większość słów na starcie będzie kojarzyć. Nie jest skomplikowany system ustawień renderowania, narzędzia do modelowania idzie w dosyć szybki sposób się nauczyć, chociaż powiem szczerze że brakuje na pewno kilkunastu co najmniej ułatwiających skryptów do modelowania. Bo idzie się napotkać na błahe problemy które trzeba rozwiązać ręcznie gdzie zabiera to trochę czasu. Razi mnie również to że Cinema 4D bez pluginów to jest jak jajko bez żółtka. Również jak zaglądam na rynek to większość firm pracuję przy Autodesku bo bardziej zaufana firma i bardziej wypromowana na cały świat. Nie wiem jak ocenić teraz rynek pracy przy Cinemie 4D, ale jeżeli ktoś coś kojarzy czy coś to fajnie by było pokazać palcem to od razu bym się zainteresował mowa o polsce. Liczę na to że Cinema 4D za jakiś czas wskoczy wielką stopą na rynek. System animacji jest bardzo bogaty powiem że raczej wszystko da się zaanimować w Cinemie. Riggowanie postaci jest dosyć łatwe, szczególnie że jest trochę tutoriali w sieci na ten temat. Nadanie ciału fizyki nie jest zbytnio skomplikowane. Fajnie rozwinięty UV edit, oraz body paint zawiera wszystko co jest potrzebne a nawet ponad od wypalania normalek aż po pełne zarządzanie meshem. Przydatny jest plugin nodów do Cinemy 4D. Denerwowało mnie to że nie mogłem oteksturować inaczej obiektu który powstał za pomocą instancji. Przykładowo po zaznaczeniu obiektu id 4031 posiada material 1 a obiekt id 4032 posiada material 2. Po zainstalowaniu nodów problem rozwiązałem szybko. Zastanawiałem się dlaczego tak potrzebnego narzędzia nie ma w Cinemie. 15mln to jest maksymalnie obciążenie na 4GB ramu żeby viewport w miarę działał dobrze. Oczywiście możemy zmienić system podglądu ale przydaje się raczej do ustawiania / rotacji / skalowania obiektów podczas gdy scena jest na prawdę skomplikowana, pod czas gry robiłem czołg użyłem symetrii cały bok wrzuciłem do symetrii po czym się bardzo zdenerwowałem bo nie mogłem włączyć instancji, gdzie bardzo mi to przeszkadzało ponieważ musiałem czekać parę sekund po włączeniu symetrii i viewport już zamulał. Cały model miał 3mln ale sam fakt że miał około 8tysięcy obiektów ( 2 tysięcy neutralnych obiektów reszta to cloner = instancja ) dla ciekawych https://www.behance.net/gallery/M24-Chaffe-Tank-3D-Big-presentation/16032269 to model zamulał i kwestia początkowego renderowania trwało około pare minut ( nacisk na ram ) po późniejszym procesie obciążenie na procesorze dopiero program jakby się uruchamiał. ( Render VRAY ) boli jak renderer się zatnie i nie wiadomo czy program się zaciął czy komputer po paru minutach dopiero wszystko się wyjaśnia. Jedno muszę przyznać przez moją całą historie Cinema 4D tylko parę razy zaliczyłem crasha programu. Głównie to przez plugin symulujący ogień lub tworzenie automatyczne obiektów po przez obiekt i nadaniu kosmicznych ustawień. Ale nigdy nie było tak że byłem zmuszony do restartu programu lub po prostu się wyłączył sam z siebie przy renderowaniu. Gdy ramu zwyczajnie nie starczy to obiekt się nie renderuję i trzeba go lepiej zoptymalizować ale podczas gdy ten obiekt się nie renderuje to reszta scena normalnie. Fizyka i jej animacja jest też bardzo rozwinięta do tego Xpresso dochodzi czyli kadłub z którego wszystkim sterujemy na zasadzie nodów z tylko ogromną ilością opcji. Cloner troszkę ubogi ale za to effectory go podciągają więc się równa ale wiadome jest to dodatkowy proces. Cinema posiada 8 templatek podstawowych każda templatka do czegoś jest przystosowana i zawiera inne opcje. - Body painting 3D - UV edit - Modeling - Sculpting - Standard - Startup - Visualize - Animation Przyznam szczerze że to jest bardzo dobry pomysł, jeżeli używam często modelingu i przykładowo sculpting to możemy to łatwo połączyć po przez patterny które łatwo się przyczepia do panelu. Również mi się to spodobało. Jako użytkownik tego programu mam sporo uwag, ale to przez to że już mam jakieś tam doświadczenie i szczerze gdyby było większe zainteresowanie programem to na pewno śmiało mógłbym go polecić. Zastanawiałem się nie raz żeby ruszyć za Maxem, ale wiele osób odradza a inni podzielają to. Jakie macie zdanie i uwagi na programy które używacie ? Temat może pomóc nowym i doświadczonym, sam jestem człowiekiem który lubi się uczyć i doświadczać czegoś. Jaki program polecacie do ogólnego tworzenia Grafiki 3D ? Nie mówię o programach które są podzielone na pojedyncze kategorie typu Zbrush lub Vue. Podobno Max jest pisany na starej architekturze czy jest to prawda ? Blender ostatnim czasem się rozwija, tylko wychodzą już dodatki za które trzeba płacić, zastanawiałem się czy to nie jest kwestia czasu jak zmienią licencję open GL na płatną. Modo ostatnio też wypuścił fajny plugin na podstawie boole tylko z dobrą topologią siatki, bardzo przydatne zadanie i ułatwiające wiele. Podobno bardzo dobrze się w nim pracuje. Na jakie programy teraz rynek wywiera największą presję ? Czy jest sens uczenia się programów które nie koniecznie może używać jakaś dobra firma ? Czy może podchodzić z nastawieniem do tego tak żeby uczyć się programu który tysiące innych osób ogarnia go na najwyższym poziomie czy pozostać przy programie który nie jest zbytnio stosowany ale też nie ma zbyt dużej konkurencji ? Na co zwracać uwagę przy wybieraniu programu i wiązanie z nim przyszłości ? Pozdrawiam i liczę również na wyczerpujące odpowiedzi w temacie, liczy się każde zaangażowanie do tematu ;)
Kir4 Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 Nie chcesz to nie czytaj, nikt Cię nie zmusza :)
ndru Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Kir4 - na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi tak samo jak nikt nie powie Ci ktory samochod jest najlepszy. Punkt wyjsciowy to co chcesz robic i w czym pracuje rynek. Inne branze stosuja inne rozwiazania - jesli chodzi o motion to Cinema 4d i AE to podstawa i bez tego ciezko prace znalezc. Film i animacja postaci najczesciej pracuje w Maya. Architektura czesto w Maxie, chociaz Cinema tez niezle sobie radzi, szczegolnie ze teraz jest Vray (tak wynika z moich obserwacji rynku). Idac dalej w ta analogie - nie kupujesz ferrari do orania pola ani traktora do wyscigow na 1/4 mili. Wszystkie programy ktore wymieniles maja przyszlosc w tym kierunku w ktorym ida. Nauczyc wszystkiego - oczywiscie sie da, ale duzo lepiej wiedziec wszystko o czyms niz nic o wszystkim - wiec specjalizacja daje lepsze wyniki.
ikkiz Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 głosowałem na Blendera, choć tak na prawdę nie wiem, czy może być przyszłością branży. Chciałem tylko zobaczyć, jak wyglądają wyniki, to najpierw trzeba głosować :)
Traitor Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Jak zwykle szufladkowanie maxa jako softu od architektury.... Dajcie spokoj, kto to w ogole wymyslil?? Bo mial Vraya szybciej niz Maya? To jest typowe splycanie duzego softu przeznaczonego do animacji. Ja w maxie nie tworze architektury, a zupelnie cos innego, i jestem bardzo zadowolony z jego konstrukcji, mozliwosci, i obslugi. Oczywiscie moglby sie dynamiczniej rozwijac, ale to nie wyklucza tego, ze mozna nim realizowac duze, solidne projekty.
ndru Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Jak zwykle szufladkowanie maxa jako softu od architektury.... Dajcie spokoj, kto to w ogole wymyslil?? Bo mial Vraya szybciej niz Maya? To jest typowe splycanie duzego softu przeznaczonego do animacji. Napisalem tak dlatego ze tak wyglada rynek wizek/animacji arch tu gdzie jestem - chcesz robic arch musisz znac maxa (albo sketchupa).
mirach Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Azbesty popiera prace w Nuke:) Ba-Dum Tshhh....!
uzumakishadow Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Dziwi mni, ze tak malo ludzi oddało głos na maye, ktora nowa wersja a wraz z nia xgenem i bifrostem a chyba i docelowo ICEm(nie wczytywalem sie, cos tam gdzies mi sie o uszy obilo) mocno kusi.
Azbesty Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Azbesty popiera prace w Nuke:) tak jesttt :P! hahah W ogóle że legomir jeszcze tutaj nie wbił i nie zaczoł bojkotować że dlaczego nie ma houdiniego :D
Reanimator Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Uzumakinaruto: Pieniadze byly factorem w rownaniu. Ja, gdybym mial za duzo pieniedzy pewnie wlasnie Majke bym wciagnal. Ale troche zaczynam sie burzyc na polityke Autodesku. Blender dla zasady;)
Azbesty Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 też taka sprawa że za kwotę majkiii. można zatrudnić sobię codera który dopiszę wiele ciekawych narzędzi dla nas które byśmy potrzebowali.
uzumakishadow Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 @reanimator nie naruto, http://en.wikipedia.org/wiki/Uzumaki musze zmienic ten nick tutaj... A wracajac do watku to hmm no tak, maya jest kosztowna:/ tak jak i nukex... :/
Azbesty Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Ale od nuke nie uciekniesz :D bomba atomowa cię dosięgnie wszędzie!
Reanimator Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Swoja droga, a to juz troche offtop, ale co tam, mogliby zrobic jakas wersje Nuke Lite, ktora jest duzo tansza, nie ma wsyzstkich bajerow, ktorych i tak zwykly czlowiek nie wykorzystuje.
Traitor Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Ogolnie powinien byc podzial cenowy na soft dla freelancera, i soft dla firmy. Oczywistym jest iz firma zarobi na danym oprogramowaniu znacznie wiecej niz zwykly domowy drapacz, a mimo to, ceny sa takie same. Ale to takie marzenia scietej glowy....
ndru Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Ogolnie powinien byc podzial cenowy na soft dla freelancera i soft dla firmy. Wiadomo, ze firma zarobi na danym sofcie znacznie wiecej niz zwykly domowy drapacz, a mimo to, ceny sa takie same. Marzenia scietej glowy.... Niby tak, ale jako freelancer potrzebna ci tylko jedna licencja - firma potrzebuje ich wiele (przynajmniej teoretycznie w obu wypadkach).
Reanimator Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Czytalem gdzies plotke, ze Mari ma miec tansza wersje okrojona o funkcje. Moze i Nuke`a to czeka? Trzymam kciuki:)
Azbesty Napisano 14 Kwiecień 2014 Napisano 14 Kwiecień 2014 Czytalem gdzies plotke, ze Mari ma miec tansza wersje okrojona o funkcje. Moze i Nuke`a to czeka? Trzymam kciuki:) ale still Modo + Mari tańsze od maxa albo mayki :D
Adder Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Azbesty- Pamiętaj, że Substance Painter wszedł i możne będzie przyzwoitą (proporcjonalnie do ceny) konkurencją dla Mari :)
Traitor Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 A jak wyglada system animacji w Modo? Jest na tyle zaawansowany co w Maya, lub Maxie? Ja ten soft pamietam jako typowe narzedzie do modelowania.
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Nie jest, ale czytalem plote, ze chca mocno zarzadzic w 801 "najbardziej zaawansowanymi narzedziami animacyjnymi".
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Odebralem to jako spojrzenie freelancera, ilustratora:) Ale tak, myslalem tak jak Ty :) Z drugiej strony ostatnio z Krzychem R. prowadzilem dyskusje na FB, w ktorej mocno bronil mozliwosci animacyjnych Modo, wiec moze cos jest na rzeczy. JA po prostu nigdy sie nie wglebialem, bo nie czulem potrzeby animowac w Modo ;) Na pewno nie sa to mozliwosci Majki.
mirach Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Modo wciaz jest softem ktory sie rozwija. Co ma swoje zady i walety - z jendej strony ciagle brakuje troche rzeczy, z drugiej wprowadzaja nowe rozwiazania i nie sa ograniczeni starym kodem. Z tego co patrzylem to animacja zrobila sie ciekawa w 601, mozna bylo juz rigowac pozadnie, jesli dobrze pamietam jest spory trening o rigowaniu urzadzen na luxology. Do produkcyjnego rigu postaci moze byc jeszcze troche, ale bardzo przyjemnie sie patrzy jak ten soft sie rozwija.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się