Napisano 15 Kwiecień 201410 l Cześć, mam problem z turbosmoothem w maxie: Jest to fragment większego obiektu, ale tylko tutaj występuje ten problem. W maxie widać, że te dwie krawędzie nachodzą na siebie, z Meshsmoothem jest podobnie. A np. w Blenderze już krawędzie nie nachodzą na siebie. Nie ma tam żadnych odwróconych poligonów, ani nachodzących na siebie wierzchołków lub krawędzi. Nic nie poprawia dodanie "pomocniczych" loopów. Zamieszczam .obj tego fragmentu. turbosmooth_edge_overlap.zip
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Autor Jak wyeksportuję z maxa do .obj i wrzucę z powrotem, to już problemu nie ma, oprócz tych dziwnych artefaktów Plik w maxie, w wersji 11, 13 i jeszcze obj całego obiektu http://www42.zippyshare.com/v/56584224/file.html
Napisano 15 Kwiecień 201410 l U mnie też zero problemów w pierwszym. Ale w nowym są. Tak jak mówisz: jak zaimportuje plik obj z tego co przed chwilą udostępniłeś, to NIE ma tych błędów. Jutro jeszcze pokombinuje. Dziś jestem zmęczony i idę spać. Edytowane 15 Kwiecień 201410 l przez Adder
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Tu nie ma co kombinować masz coś namieszane w tym miejscu i tyle. Modelowałeś to maxie czy importowałeś z innego programu? Coś jest zepsute z kilkoma edgami. Kliknij 2 razy na któryś z tych edge gdzie się sypie TS, nie chce nawet zaznaczyć edge loopa. Skonwertuj do editable mesh i back to editable poly. Się naprawi.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Autor Ok, dziękuję wszystkim, z Editable Poly na Editable Mesh i z powrotem na Poly, i nie ma już problemu:) Ogólnie wszystko w maxie modelowane, dziwna sprawa...
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok Sprawdzałem normalki. Ale kto wie. Może mu się naprawi. To tylko max :D
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Absolutnie nie mam pojęcia. Samo usunięcie kilku poli i wstawienie ich ponownie naprawiają sprawę. Jakaś zrytość maxa ;/
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Autor Nic nie daje zresetowanie normals, po lewej ta siatka, z którą są problemy, a po prawej skonwertowana do Edit. Mesh i z powrotem do Poly
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Problemem tu były 'multiple edges'. Wystarczy je zaznaczyć i użyć welda. Pomocne w takich sytuacja jest użycie 'x-view' (+ w lewym górnym rogu > xview > multiple edges), jak zaznaczysz model z wyłączonym TS to multiple edges będzie zaznaczone na żółto.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l U mnie weld tego nie naprawił, za to convert to e mesh i z powrotem owszem.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Autor Faktycznie, były to multiple edges. Wykluczyłem tę możliwość, bo użyłem STL Check, i nic nie pokazał, że jakieś krawędzie są zdublowane. Ale x-view już pokazał. Także rozwiązanie odszukane, dziękuję jeszcze raz wszystkim:) (swoją drogą wychodzi na to, że skonwertowanie do Editable Mesh usuwa zdublowane krawędzie, ale np. wierzchołki i poligony już nie)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto