Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, mam problem z turbosmoothem w maxie:

 

kQjULYK.jpg

 

Jest to fragment większego obiektu, ale tylko tutaj występuje ten problem. W maxie widać, że te dwie krawędzie nachodzą na siebie, z Meshsmoothem jest podobnie. A np. w Blenderze już krawędzie nie nachodzą na siebie. Nie ma tam żadnych odwróconych poligonów, ani nachodzących na siebie wierzchołków lub krawędzi. Nic nie poprawia dodanie "pomocniczych" loopów.

 

Zamieszczam .obj tego fragmentu.

turbosmooth_edge_overlap.zip

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

U mnie też zero problemów w pierwszym. Ale w nowym są. Tak jak mówisz: jak zaimportuje plik obj z tego co przed chwilą udostępniłeś, to NIE ma tych błędów.

Jutro jeszcze pokombinuje. Dziś jestem zmęczony i idę spać.

Edytowane przez Adder

Napisano

Tu nie ma co kombinować masz coś namieszane w tym miejscu i tyle. Modelowałeś to maxie czy importowałeś z innego programu? Coś jest zepsute z kilkoma edgami. Kliknij 2 razy na któryś z tych edge gdzie się sypie TS, nie chce nawet zaznaczyć edge loopa. Skonwertuj do editable mesh i back to editable poly. Się naprawi.

Napisano
  • Autor

Ok, dziękuję wszystkim, z Editable Poly na Editable Mesh i z powrotem na Poly, i nie ma już problemu:) Ogólnie wszystko w maxie modelowane, dziwna sprawa...

Napisano

Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok

Napisano
Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok

 

Sprawdzałem normalki. Ale kto wie. Może mu się naprawi. To tylko max :D

Napisano

Absolutnie nie mam pojęcia. Samo usunięcie kilku poli i wstawienie ich ponownie naprawiają sprawę. Jakaś zrytość maxa ;/

Napisano
  • Autor

Nic nie daje zresetowanie normals, po lewej ta siatka, z którą są problemy, a po prawej skonwertowana do Edit. Mesh i z powrotem do Poly

 

zHSwYDL.jpg

Napisano

Problemem tu były 'multiple edges'. Wystarczy je zaznaczyć i użyć welda.

Pomocne w takich sytuacja jest użycie 'x-view' (+ w lewym górnym rogu > xview > multiple edges), jak zaznaczysz model z wyłączonym TS to multiple edges będzie zaznaczone na żółto.

Napisano

U mnie weld tego nie naprawił, za to convert to e mesh i z powrotem owszem.

Napisano

Testowałem wczoraj welda i nic, ale za to pomysł z x-view dobry.

Napisano
  • Autor

Faktycznie, były to multiple edges. Wykluczyłem tę możliwość, bo użyłem STL Check, i nic nie pokazał, że jakieś krawędzie są zdublowane. Ale x-view już pokazał. Także rozwiązanie odszukane, dziękuję jeszcze raz wszystkim:)

 

(swoją drogą wychodzi na to, że skonwertowanie do Editable Mesh usuwa zdublowane krawędzie, ale np. wierzchołki i poligony już nie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności