Jump to content

Problem z Turbosmooth - krawędzie nachodzą na siebie


matt881
 Share

Recommended Posts

Cześć, mam problem z turbosmoothem w maxie:

 

kQjULYK.jpg

 

Jest to fragment większego obiektu, ale tylko tutaj występuje ten problem. W maxie widać, że te dwie krawędzie nachodzą na siebie, z Meshsmoothem jest podobnie. A np. w Blenderze już krawędzie nie nachodzą na siebie. Nie ma tam żadnych odwróconych poligonów, ani nachodzących na siebie wierzchołków lub krawędzi. Nic nie poprawia dodanie "pomocniczych" loopów.

 

Zamieszczam .obj tego fragmentu.

turbosmooth_edge_overlap.zip

Link to comment
Share on other sites

U mnie też zero problemów w pierwszym. Ale w nowym są. Tak jak mówisz: jak zaimportuje plik obj z tego co przed chwilą udostępniłeś, to NIE ma tych błędów.

Jutro jeszcze pokombinuje. Dziś jestem zmęczony i idę spać.

Edited by Adder
Link to comment
Share on other sites

Tu nie ma co kombinować masz coś namieszane w tym miejscu i tyle. Modelowałeś to maxie czy importowałeś z innego programu? Coś jest zepsute z kilkoma edgami. Kliknij 2 razy na któryś z tych edge gdzie się sypie TS, nie chce nawet zaznaczyć edge loopa. Skonwertuj do editable mesh i back to editable poly. Się naprawi.

Link to comment
Share on other sites

Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok

 

Sprawdzałem normalki. Ale kto wie. Może mu się naprawi. To tylko max :D

Link to comment
Share on other sites

Problemem tu były 'multiple edges'. Wystarczy je zaznaczyć i użyć welda.

Pomocne w takich sytuacja jest użycie 'x-view' (+ w lewym górnym rogu > xview > multiple edges), jak zaznaczysz model z wyłączonym TS to multiple edges będzie zaznaczone na żółto.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, były to multiple edges. Wykluczyłem tę możliwość, bo użyłem STL Check, i nic nie pokazał, że jakieś krawędzie są zdublowane. Ale x-view już pokazał. Także rozwiązanie odszukane, dziękuję jeszcze raz wszystkim:)

 

(swoją drogą wychodzi na to, że skonwertowanie do Editable Mesh usuwa zdublowane krawędzie, ale np. wierzchołki i poligony już nie)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy