matt881 Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Cześć, mam problem z turbosmoothem w maxie: Jest to fragment większego obiektu, ale tylko tutaj występuje ten problem. W maxie widać, że te dwie krawędzie nachodzą na siebie, z Meshsmoothem jest podobnie. A np. w Blenderze już krawędzie nie nachodzą na siebie. Nie ma tam żadnych odwróconych poligonów, ani nachodzących na siebie wierzchołków lub krawędzi. Nic nie poprawia dodanie "pomocniczych" loopów. Zamieszczam .obj tego fragmentu. turbosmooth_edge_overlap.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STRZYG Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 ściągnałem, wrzuciłem turbosmootha i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Jak wyeksportuję z maxa do .obj i wrzucę z powrotem, to już problemu nie ma, oprócz tych dziwnych artefaktów Plik w maxie, w wersji 11, 13 i jeszcze obj całego obiektu http://www42.zippyshare.com/v/56584224/file.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 (edytowane) U mnie też zero problemów w pierwszym. Ale w nowym są. Tak jak mówisz: jak zaimportuje plik obj z tego co przed chwilą udostępniłeś, to NIE ma tych błędów. Jutro jeszcze pokombinuje. Dziś jestem zmęczony i idę spać. Edytowane 15 Kwiecień 2014 przez Adder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 15 Kwiecień 2014 Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Tu nie ma co kombinować masz coś namieszane w tym miejscu i tyle. Modelowałeś to maxie czy importowałeś z innego programu? Coś jest zepsute z kilkoma edgami. Kliknij 2 razy na któryś z tych edge gdzie się sypie TS, nie chce nawet zaznaczyć edge loopa. Skonwertuj do editable mesh i back to editable poly. Się naprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2014 Ok, dziękuję wszystkim, z Editable Poly na Editable Mesh i z powrotem na Poly, i nie ma już problemu:) Ogólnie wszystko w maxie modelowane, dziwna sprawa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Jest co kombinować bo wypada wiedzieć co się tam działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Nie ściągnąłem pliku, ale polecam spróbować zresetować normale tego mesha, czyli na mesh bez TS wrzucić mod edit normals, zaznaczyć wszytkie, zresetować, scolapsować i sprawdzić czy jest ok Sprawdzałem normalki. Ale kto wie. Może mu się naprawi. To tylko max :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Absolutnie nie mam pojęcia. Samo usunięcie kilku poli i wstawienie ich ponownie naprawiają sprawę. Jakaś zrytość maxa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Nic nie daje zresetowanie normals, po lewej ta siatka, z którą są problemy, a po prawej skonwertowana do Edit. Mesh i z powrotem do Poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Problemem tu były 'multiple edges'. Wystarczy je zaznaczyć i użyć welda. Pomocne w takich sytuacja jest użycie 'x-view' (+ w lewym górnym rogu > xview > multiple edges), jak zaznaczysz model z wyłączonym TS to multiple edges będzie zaznaczone na żółto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 U mnie weld tego nie naprawił, za to convert to e mesh i z powrotem owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 16 Kwiecień 2014 Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Testowałem wczoraj welda i nic, ale za to pomysł z x-view dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2014 Faktycznie, były to multiple edges. Wykluczyłem tę możliwość, bo użyłem STL Check, i nic nie pokazał, że jakieś krawędzie są zdublowane. Ale x-view już pokazał. Także rozwiązanie odszukane, dziękuję jeszcze raz wszystkim:) (swoją drogą wychodzi na to, że skonwertowanie do Editable Mesh usuwa zdublowane krawędzie, ale np. wierzchołki i poligony już nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się