Skocz do zawartości

Wideotutorial: Pixar-like animation controls


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nawet jeśli komuś może łatwiej animować obiekt za pośrednictwem zaznaczania jego części, to współczuję każdemu, komu przyszłoby budować ten system dla bardziej skomplikowanych obiektów; uważam, że CAT bardzo fajnie spełnia tę rolę, jakoś sam nigdy nie czułem potrzeby zaznaczenia dłoni, celem jej zrotowania (inna sprawa, że moim zdaniem sama selekcja obiektów położonych blisko siebie lub jeden w drugim w Maxie jest czasami szalenie problematyczna; kontrolki są dużo bardziej widoczne i wiszą w przestrzeni wokół innych brył). I pomijając już wszystko inne mam obawy, że takie systemy w Maxie przy jakiś dodatkowych modyfikatorach i gęstszych siatkach doprowadzą do drastycznego spowolnienia pracy w viewporcie. Tutek jednak doceniam w kategoriach "proof of concept".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu - zlapanie reki, zamiast konrolki jest fajniejsze. Nic Ci nie zaslania, bezposrednio kontrolujesz silhouette bez wizualnych smieci.

 

Poza tym chyba nikt nie probuje nikogo przekonac, ze to jest "wow", albo ze jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta, jak sobie zrobili vewport na gpu w Pixarze to se mogą robić wszystko w realtime. w maxie każdy dodatkowy modyfikator spowalnia, technika nie jest mi nowością (zresztą każdy kto już jakiś czas riguje zna tę technikę kontroli), jedynie nie używam skina aby zaoszczędzić na wydajności i płynności we viewporcie aby nie robić co chwilę preview co baaardzo spowalnia pracę.

jedyna rzecz która jest dobra w tej technice, to dokładność którą można od razu uzyskać przy zgieciach/wygięciach itp., bez potrzeby podglądania głównego modelu (co zresztą też zazwyczaj bywa zbyteczne), a i animacja postaci wygląda ładniej bo nie jest pocięta.

jakbym miał viewport na gpu też bym już dawno tak robił.

 

techniki jakie Pixar używa są zazwyczaj powszechnie stosowane przez inne studia oraz niezależnych grafików - czasem w odmienny sposób ale ile głów tyle pomysłów. Pokuszę się o stwierdzenie że oni przy niektórych technikach są parę kroków w tył, no ale puki coś działa dobrze to po co zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azbesty odpowiedział dobrze.

Na GPU mają Presto ( w połączeniu z opensubdiv), w Majce nie wiem czy coś kombinowali, ale przerabiają ją na pewno, na niektórych filmikach widać, że w miejscu gdzie jest nazwa programu Maya oraz numer itp., dodatkowo jest jeszcze inne oznaczenie, sugerujące przeróbkę Maya.

 

Prezentacja Presto z użyciem GPU:

 

 

edit1:

 

Tutaj dodatkowo więcej o opensubdiv, pewnie było ale dla przypomnienia:

 

Edytowane przez zio_mal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności