Skocz do zawartości

Jak oteksturować drzwi - door


SJozwik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. Utworzyłem drzwi w projekcie w 3D Max 2013 poprzez użycie "Geometry/Doors/BiFold". Prosta sprawa, ale jak skoordynować tekstury w takim obiekcie tak, aby poruszały się razem z drzwiami przy ich otwieraniu. To nawet mniej więcej się mi udaje, ale mam problem z prawidłowym i precyzyjnym ustawieniem tekstur - nie mówiąc już o dokładnym ustawieniu tekstury z Bump-em. Wszystko mi się rozłazi. Ponieważ używam Multi Sub Objects do teksturowania poszczególnych elementów drzwi, to już nie mogę zastosować UVW bo jak zastosuję to ten "Modifer" uogólnia mapy do wszystkich elementów i jak otwieram drzwi (suwakiem "open") to tekstura pozostaje w miejscu, a drzwi otwierając się z niej wyskakują. Acha - jeszcze jedno. Czy możliwe jest podłączenie jakiegoś przedmiotu (płaskorzeźba) do powierzchni drzwi z zachowaniem drzwi "zautomatyzowanych", czyli bez przekształcania ich na "Mesha"? Tak, aby ten przedmiot poruszał się w skoordynowany sposób w czasie otwierania połaci drzwi poprzez funkcję "open"? Może ktoś z szanownych Forumowiczów ma jakiś adres do jakiegoś tutoriala? Albo sam mi wyjaśni? Zbudował bym drzwi samodzielnie - były by lepsze i ładniejsze od tych z "automatu", ale potrzebuję podwójne drzwi dwuskrzydłowe i zależy mi na zachowaniu tego "suwaka" do ich otwierania. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Sławek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy o to chodzi, ale drzwi z tego co pamiętam mają już gotową uv z przypisanymi id do różnych części. Stwórz sobie multi/sub-object material i zobacz sobie. Co do unwrapu to mi działało normalnie. W ostateczności mógłbyś to sobie przenieść do editable poly i potem zrigować, ale mi działa tekstura normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max ma dołączoną osobną bibliotekę z gotowymi materiałami multi/sub-obiect dla takich obiektów, jak drzwi, okna itp. Nazywa się ta biblioteka AecTemplates.mat i znajduje się w folderze maxa w podfolderze materiallibrarsies. Masz tam materiał door. Nakładasz na drzwi, i w nim masz pięć materiałów już automatycznie przypisanych do przodu, tyłu, szkła, futryny z przodu i futryny z tyłu. (Z tym ostatnim mogłem coś pokręcić, bo od dawna nie mam maksa i piszę z pamięci)

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za pomoc. Metodą prób i błędów udało mi się osiągnąć pozytywne rezultaty. Nie jest to takie proste jednak. Jak znajdę trochę czasu to opisze jak to się robi.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc.

SJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności