aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Hej wszystkim, Pierwszy raz jestem na tym forum więc jak coś nie teges to się nie złościć że nie tu post czy coś :) dziękuję. Słuchajcie mam duży problem, mianowicie na tutorialu ucze się blendera i juz jestem przy końcu a tu ciach brak jednej opcji i stoję w miejscu, oto screen (duże okno to moje działanie a male to filmik tutka) pod Global gość ma opcję mirror editing ja juz nie ... Pomóżcie proszę. https://imagizer.imageshack.us/v2/1204x675q90/633/905963.jpg
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 kiedyś zapewne do tego dojdzie, ale obecnie muszę wykonać animację w blenderze w odpowiedzi na animatik który zrobiłam: https://www.behance.net/gallery/17641513/bug-animatic jest to rodzaj zadania uczelnianego, jednak mały problem potrafi załamać tym bardziej jeżeli ktoś nie ogarnia jeszcze programu a mam na to miesiąc ah:) będę wdzięczna za podpowiedź.
DreamLoveKit Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Przesiadz sie z projektem na wczesniejsza wersje - jesli realizujesz starszy tutek na najnowszej wersji i uzywasz tylko narzedzi w nim opisanych, to nie bedziesz miala zadnych problemow z kompatybilnoscia wsteczna. Np. wersja 2.63 (ktora mam na laptopie) dysponuje narzedziem, ktorego potrzebujesz - tu masz odnosnik. Powodzenia.
dzosz Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Z wysuwanego menu po lewej stronie (T) wybierz zakładkę Options, następnie X-Axis Mirror. O to chodziło?
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 dzosz- tą opcję posiadam i też musiałam jej użyć. Dream Lovekit ja mam wersję 2.68 i serio to może być przyczyną? kurde w życiu bym sie nie spodziewała... raczej opcje dodają niż odejmują...
dzosz Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Nie wiem co ta opcja dokładnie robiła, ale jest jeszcze w dolnym menu Armature, Mirror, X/Y/Z/Interactive Mirror. Spróbuj poszukać nowszych tutoriali na ten temat, na pewno będzie to jakoś sprytnie rozwiązane.
plasti Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 nie pracuje w blenderze, ale z tego co widze to ta opcja u ciebie jest wyzej, "X Axis Mirror", po prostu inaczej sie nazywa i jest gdzie indziej, na tutku znowu koles nie ma tej opcji
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 ma tą i tą zapewniam bo obydwie włącza
dexter47 Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 https://developer.blender.org/T38525 proszę ;]
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 no dobra może bedzie wstyd.... ale co mam zrobić z tego linka od kolegi wyżej. coś pobrać wkleić zainstalować???
rice Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 To link do buga, niby od którejś tam wersji Brecht naprawił. Nowsza wersja pewnie likwiduje problem. Pokazuj progress tego dzieła ;] @reynevan, ty trolu @edit, aż zobaczyłem co to za tutorial bo jakoś nie kojarze no i proszę David Ward, trzeba mieć dużżżo cierpliwości do gościa. Mam nadzieję że cie nie zrazi do blendera.
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 czyli jedyne co mi zostaje to nowsza wersja? eh toż to zabawa..;P . dłuuugie tutki ma ale i fajne bo jak bedę robic swojego robaczka to przydadzą się, tym bardziej że dopiero zaczęłam działać w owym programie:)
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 https://imagizer.imageshack.us/v2/1228x675q90/540/a1e5f6.png patrzcie chodzi mi o skopiowaną lewą ( z punktu obserwującego) stronę, jest zrotowana po odbiciu lustrzanym i stoję w miejscu znalazłam nowszego blendera ale nic sie nie zmienilo :( ...nosz kurde bieda
Reynevan Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 Tak jak mówiłem, przesiądź sie na maxa. Trial 30 dniowy, animacje robisz niekomercyjnie. Bedzie w sam raz.
Ania Napisano 24 Lipiec 2014 Napisano 24 Lipiec 2014 (edytowane) Jeśli dobrze rozumiem, chcesz mieć po obu stronach to samo lustrzane odbicie? Musisz włączyć X-mirror, i tak jakby lekko ruszyć kością (G). Tak jakby ruszyć w miejscu. Druga strona przeskoczy. Kości muszą być odpowiednio ponazywane, ze screenu nie widać czy jest dobrze, sprawdź czy każda kość ze swoim odbiciem jest dobrze ponazywana, powinna być jedna z tych opcji: Nazwa.R - Nazwa.L Nazwa.R.001 - Nazwa.L.001 Nazwa.001.R - Nazwa.001.L Nazwa_R - Nazwa_L Nie zadziała, jak będziesz miała np. Nazwa.R.001 - Nazwa.L.002, albo Nazwa.L - Nazwa.L.001, ale są narzędzia do zmiany nazw pod W > Auto Name albo Flip Names (dla wybranych kości). Np. jak skopiujesz kość o nazwie Kostka.L, i potem (z wciąż wybraną tą kością) wciśniesz W > Flip names, nazwa zmieni się z Kostka.L.001 (standardowa nazwa po kopiowaniu, z numerkiem) na Kostka.R i będzie dobrze. Mirror editing włącza chyba żeby kości drugiej strony się odświeżały automatycznie, ale jeśli włączysz X-mirror, będzie się odświeżało, widocznie w jakiejś wersji to rozdzielili i potem znów wrócili. Edytowane 24 Lipiec 2014 przez Ania
aisak1012 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 Reynevan raz już o maxie wspomniałeś ale daruj sobie drążenie tego bo ja mam problem z blenderem i nie będę nagle zmieniać go na maxa.... Aniu dzięki sprawdzę to jutro koniecznie!
aisak1012 Napisano 25 Lipiec 2014 Autor Napisano 25 Lipiec 2014 Dziękuję serdecznie za pomoc! nowy dzień spokojne podejście i KAWA oraz nieoceniona pomoc z waszej strony i się udało! puuf! i się zrotowało :) dziękować a w razie dalszych problemów nie omieszkam zadać tu pytania znowu:) chyba że trzeba tworzyć nowy jakiś wątek żeby bylo widać że się pytanie ma...hm nie wiem dokładnie jak działa to forum :) ale tak czy siak dziękuję :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się