zio_mal Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 (edytowane) Nowy reel, stary był za stary i trzeba było coś nowego skleić. Animacje wykonywane w 3dsmax i maya. Rigi to CAT i custom rigi. edit: po kilku poradach oraz ocenach reela postanowiłem go poprawić. Edytowane 18 Sierpień 2014 przez zio_mal aktualizacja reela
zio_mal Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 yap:) czemu by nie, przekaz ma inny cel niż rodzaj czcionki tam użyty.
kengi Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 (edytowane) tak wiem... ale chociaż minimum przyzwoitości, błagam. EDIT: Masz bo mnie aż zęby bolą... (Futura) Edytowane 18 Sierpień 2014 przez kengi
zio_mal Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 ok, daję słowo że przy kolejnym użyję innej czcionki. bardziej by mnie satysfakcjonowała ocena i krytyka animacji:)
kengi Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 Jeszcze nie widziałem dobrej animacji ptaka, reszta zwierząt daje wrażenie slow mo, nie wiem z czego to wynika animatorem nie jestem. Plezjozaura (?) tłumaczy woda trochę, ale wrażenie i tak nie ujmuje, może dlatego, że żadnego nigdy nie widziałem na żywo :). Postacie mają swoiste "horror vacui", w sensie w każdej klatce muszą coś robić, przydało by się subtelniejsze momenty. Scena w samolocie to najjaskrawszy przykład, koleś macha tymi łapami jakby to była jakaś wersja jęz. migowego. A no i za pierwszym razem wyłączyłem po zobaczeniu Comic Sans. Potem się zmusiłem i obejrzałem z wrogim nastawieniem i miałem tego Comic Sansa z tyłu czachy, przez cały czas oglądania reela. Pewnie przez niego takie negatywne odczucia co do animacji samej. ;P Powyższe pisane z punktu widzenia "nieanimatora", więc mało konstruktywnie.
zio_mal Napisano 19 Sierpień 2014 Autor Napisano 19 Sierpień 2014 wolniejszy ruch dinozaurów zrobiony po uwagach reżysera (pierwotnie była większa dynamika i szybszy ruch), film kierowany do kina 3D w parku, nie widziałem tego osobiście na dużym ekranie, podobno w takim dużym ekranie : http://www.juraparkbaltow.pl/atrakcje/prehistoryczne-oceanarium/ - wygląda lepiej. Osobiście jestem innego zdania ale cóż, ostatnie zdanie zawsze ma reżyser. Ocena przez osobę nie związaną ściśle z animacją też jest ważna - czasem najważniejsza, wszak filmy które robimy oceniają ludzie, którzy najczęściej nie mają zielonego pojęcia o naszej pracy - stąd uważam że krytyka jak najbardziej konstruktywna.
blukazs Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 yap:) czemu by nie, przekaz ma inny cel niż rodzaj czcionki tam użyty. To jest font, czcionka jest zazwyczaj zrobiona z ołowiu... :)
smiler Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 Co się tak uczepiliście tego fonta ? :) Tu kolega pretenduje do pracy animatora a wy o typografii :)
blukazs Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 Co się tak uczepiliście tego fonta ? :) Tu kolega pretenduje do pracy animatora a wy o typografii :) ..tak wyszło, sprany mózg po pracy :D Mi się bardzo podoba 3dsmaxowa zwierzyna. Ciekaw jestem jak się ten CAT sprawdza? Ostatnio zainstalowałem maxa i na pierwszy rzut oka wygląda to obiecująco. Jak z samym workflow pracy max/maya?? W czym pracuje Ci się wygodniej? Te mayowe postacie widziałem zresztą już wcześniej :) W maxie masz takie fajne opcje, cały nitrous i IBL we viewporcie, mógłbyś rendernąc coś ładnego quicksilverem, napewno przyjemniej by się ogladało niż takie surowe viewporty :)
zio_mal Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Napisano 20 Sierpień 2014 Dzięki:) Ja staram się nic nie robić w CAT, zraziłem się do tego systemu parę wersji maxa wstecz, zresztą jakakolwiek edycja riga CAT'a nie jest łatwa, a i sam CAT nie posiada takich możliwości na jakie pozwalają dobrze zbudowane custom rigi. Oczywiście CAT to dobrze narzędzie do szybkiej animacji jeśli potrzeba coś na wczoraj albo dla kogoś kto nie chce się brudzić budowaniem całego rigu lub po prostu nie lubi rigować a musi na czymś coś szybko zrobić. CAT'a jeśli już nawet musiałem użyć to i tak go przerabiałem żeby mieć nad nim lepszą kontrolę. Od dłuższego czasu też już stosuję custom rigi. Jestem na etapie pisania własnego systemu do rigowania, masa jest już takich rzeczy, ale każdy chyba rigger chce mieć swoje narzędzie:) W późniejszym okresie myślę wypuścić reela z rigowania. Workflow hmmm lepiej mi się animuje w maya ale z kolei krzywe w maxie działają jakby lepiej, w maya trzeba dużo więcej czasu poświęcić na wyczyszczenie krzywych, jak i w trakcie animacji mieć częściej na nie surowe oko. Kiedyś może jak będzie mi się chciało to na pewno popracuję nad wizualną stroną, ale to pieśń przyszłości. Czas który bym stracił na tego typu rzeczy wolę przeznaczyć na animację. Dla wielu z was to pewnie 5min ustawić scenę i światła, dla mnie to droga przez mękę i strata czasu. Dla osób/firm poszukujących animatora nie będzie to jednak miało większego znaczenia, bo od strony wizualnej mają innych ludzi i szukają animatora, a nie osoby do compositigu.
fps Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 cześć zio_mal, pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze ;) Fajnie, że coraz więcej masz rzeczy do reela - robi się różnorodnie! Dwie rzeczy mnie trochę bolą: 1. Za duży squash & stretch w ujęciu w samolocie. Przy tak niewielkiej dynamice ruchu, wydaje się mocno przesadzony. Szczególnie głowy postaci. Np. jak kobitka się zatrzymuje, a jej głowa cały czas się skaluje. Bardzo to odciąga uwagę od samego performance’u, który jest całkiem spoko. 2. Montaż w ostatniej sekwencji (szalony naukowiec). Kamera lata w prawo i lewo, za szybkie cięcia, bardzo to przeszkadza. Może lepiej dać o połowę mniej ujęć i wybrać te najdłuższe. Niemniej świetnie, że idziesz dalej i zgłębiasz kolejne tematy. Jest potencjał! ms.
zio_mal Napisano 21 Sierpień 2014 Autor Napisano 21 Sierpień 2014 (edytowane) Dzięki:) Masz rację z s&s, po prostu wcześniej był większy i po zmniejszeniu go wydawało mi się że jest dobrze, niestety. Montaż naukowca nie mój. A ja nie jestem dobry w tego typu rzeczach więc nawet nie myślę tego ruszać, to by była dopiero masakra:) edit: przy okazji, uważacie że pleziozaury (te z długą szyją) powinny się znaleźć w reelu? bo miałem dylemat, choć nie wyglądają źle to zastanawiałem się nad ich usunięciem, wydaje mi się że odstaje animacja od pozostałych. Edytowane 21 Sierpień 2014 przez zio_mal
fps Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 jak dla mnie plezjozaury są ok. uspokajają całość. bym zostawił.
gaspar Napisano 22 Sierpień 2014 Napisano 22 Sierpień 2014 Jak dla mnie to co najbardziej kłuje w oczy to brak tekstury w ruchu. Chodzi przede wszystkim o holdy i akcenty kluczowych momentów. Wygląda to trochę tak jakbyś chciał mieć bardzo gładkie i łagodne krzywe w curve editor. Kosztem tego jest utrata akcentów oraz dynamiki zwłaszcza widac to w scenie z dialogiem. Squash&stretch momentami zbyt duzy, mentorzy u mnie w szkole mawiają że powinno się go czuc a nie widziec ;) Zwróciłbym uwagę również na twoim miejscu na transfer masy ciała przy poruszaniu się postaci ( shot z dialogiem zwlaszcza postać po prawej ). Wrzuc demo na jakiegos dropboxa w .mov to powiem ci wiecej jak znajde chwilke pomiedzy zapierniczaniem w pracy i walczeniem z majką ;) Pozdrawiam Gaspar
zio_mal Napisano 22 Sierpień 2014 Autor Napisano 22 Sierpień 2014 fps - właśnie dlatego nie byłem ich pewien:) dzięki gaspar - dzięki, będę miał na uwadze twoje uwagi:) mechanika ciała jeszcze u mnie troszkę kuleje, to fakt. jak wejdziesz na vimeo to możesz tam pobrać, plik jest w mp4.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się