Zernat Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Witam. Mam pewne fajne ustawienia dla VRay'a 3.0 od użytkownika z tego forum jednak jest z tym pewien problem. Wszystko jest Ok gdy świecę scenę za pomocą HDRK'i i VRay Sun'a. Problem pojawia się gdy chcę dodać jakieś inne światło np. VRay Light (Plane). Wtedy po kliknięciu Render i chwilowym mieleniu wywala mi całego Maxa. Tutaj są te ustawienia: http://i.imgur.com/B81N5B4.jpg Czy może ktos z was ma pomysł jak to naprawić ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 A co ci pisze zanim wywali maxa w okienku vray messages? Próbowałeś scenę wciągnąć do nowej ?
arturprx2 Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Opcja "use Embree" obsługuje teoretycznie xeony, pracujesz na nich ?
skalpel3d Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Opcja "use Embree" obsługuje teoretycznie xeony, pracujesz na nich ? odrobinę wprowadzasz w błąd opcja ta wykorzystuje zasadniczo wszystkie procesory które obsługują instrukcje SSE4.2 nie ma znaczenia czy to Intel czy AMD:) reszta może się dziwnie zachowywać przy tej funkcji :) The Embree library requires a compatible processor with support for SSE4.2; attempting to use it on a processor that does not support SSE4.2 may result in undefined behavior.
Zernat Napisano 6 Wrzesień 2014 Autor Napisano 6 Wrzesień 2014 Dokładnie, wszystkiemu winien był ten Embree. Mam AMD Phenoma 1055T. Dzięki :) Ale pojawił mi się kolejny problem ze świeceniem. Tworzę światło, daję aby oświetlało ono tylko obiekt A (include). I faktycznie, świeci ono tylko na obiekt A, ale refleksy z obiektu A oświetlają już obiekt B. Czy da się zrobić tak aby światło świeciło tylko na obiekt A i nic więcej nie padało na obiekt B (aby obiekt B był w 100% nieoświetlony absolutnie niczym). Pozdrawiam.
Dynamico Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Może w opcjach tego oświetlonego obiektu (V-ray properties), odznacz Visible in reflections.
Zernat Napisano 6 Wrzesień 2014 Autor Napisano 6 Wrzesień 2014 Niestety nie działa to tak jak bym tego chciał. Chciałbym aby światło A świeciło na obiekt A - cała reszta w 100% czarna. Tzn. abym mógł sobie wybrać jakie światło na co świeci i aby sobie one nie wchodziły sobie w drogę żadnymi odbiciami/refleksami/cieniami ani niczym innym.
ArMoor Napisano 10 Wrzesień 2014 Napisano 10 Wrzesień 2014 Z tego co kojarzę w Vra'y pod Max'a jest możliwość wykluczenia poszczególnych obiektów z odbić/refrakcji (brakuje mi tego w maya eh) http://help.chaosgroup.com/vray/help/300R1/global_settings.htm Object properties / "Reflection Exclude" & "Refraction Exclude"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się