Zernat Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Witam. Mam pewne fajne ustawienia dla VRay'a 3.0 od użytkownika z tego forum jednak jest z tym pewien problem. Wszystko jest Ok gdy świecę scenę za pomocą HDRK'i i VRay Sun'a. Problem pojawia się gdy chcę dodać jakieś inne światło np. VRay Light (Plane). Wtedy po kliknięciu Render i chwilowym mieleniu wywala mi całego Maxa. Tutaj są te ustawienia: http://i.imgur.com/B81N5B4.jpg Czy może ktos z was ma pomysł jak to naprawić ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 A co ci pisze zanim wywali maxa w okienku vray messages? Próbowałeś scenę wciągnąć do nowej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Opcja "use Embree" obsługuje teoretycznie xeony, pracujesz na nich ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Opcja "use Embree" obsługuje teoretycznie xeony, pracujesz na nich ? odrobinę wprowadzasz w błąd opcja ta wykorzystuje zasadniczo wszystkie procesory które obsługują instrukcje SSE4.2 nie ma znaczenia czy to Intel czy AMD:) reszta może się dziwnie zachowywać przy tej funkcji :) The Embree library requires a compatible processor with support for SSE4.2; attempting to use it on a processor that does not support SSE4.2 may result in undefined behavior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted September 6, 2014 Author Share Posted September 6, 2014 Dokładnie, wszystkiemu winien był ten Embree. Mam AMD Phenoma 1055T. Dzięki :) Ale pojawił mi się kolejny problem ze świeceniem. Tworzę światło, daję aby oświetlało ono tylko obiekt A (include). I faktycznie, świeci ono tylko na obiekt A, ale refleksy z obiektu A oświetlają już obiekt B. Czy da się zrobić tak aby światło świeciło tylko na obiekt A i nic więcej nie padało na obiekt B (aby obiekt B był w 100% nieoświetlony absolutnie niczym). Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Może w opcjach tego oświetlonego obiektu (V-ray properties), odznacz Visible in reflections. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted September 6, 2014 Author Share Posted September 6, 2014 Niestety nie działa to tak jak bym tego chciał. Chciałbym aby światło A świeciło na obiekt A - cała reszta w 100% czarna. Tzn. abym mógł sobie wybrać jakie światło na co świeci i aby sobie one nie wchodziły sobie w drogę żadnymi odbiciami/refleksami/cieniami ani niczym innym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArMoor Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Z tego co kojarzę w Vra'y pod Max'a jest możliwość wykluczenia poszczególnych obiektów z odbić/refrakcji (brakuje mi tego w maya eh) http://help.chaosgroup.com/vray/help/300R1/global_settings.htm Object properties / "Reflection Exclude" & "Refraction Exclude" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now