Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ukazała się komercyjna wersja MoI V3:

 

https://moi3d.bluesnap.com/jsp/buynow.jsp?contractId=3245444

 

Dla tych co nie znają tej aplikacji - to program do modelowania na NURBSach, z założenia mający być bardziej przyjazny dla użytkownika i wyświetlający wszelkie krzywe sprawnie na słabszych komputerach.

Poza wygodnym interfejsem plusem jest też silnik generujący siatkę na podstawie NURBSów - radzi sobie z tym dość dobrze dzięki czemu wzrasta przydatność takich modeli dla osób , które chcą je wykorzystać w programach modelujących na wielokątach / subd.

 

Kilka nowości w wersji V3:

- The flow command

- Twist command

- Multicore display (the display is 2 or 3 times faster)

- Nside command

- Variable fillet radius

- Multiple blend at once (not sure if it's a V3 feature)

- automatic booleans while extruding

- Blend - Planar sections option.

 

... i pewnie znajdzie się jeszcze tona innych rzeczy / usprawnień ,

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Wyglada spoko ale ta cena jest z marsa.

 

znaczy za tanio ;) ? MoI to bodajze najtanszy sprawny modeler do powierzchni NURBS.

Ok, wiem, ze Rhino, Alias to nie jest - ale cena rowniez to odzwierciedla (Rhino 1000USD , o Aliasie nie wspominajac).

Wg mnie jest to jedna z najfajnieszych malych aplikacji na rynku - ale nie kazdy na potrzebe pracy na NURBSach.

 

W pracowni do wiekszosci tego typu zadan uzywam Rhino, ale nie na kazdym stanowisku potrzebuje wszystkich jego funkcji - w takiej sytuacji MoI jest swietna alternatywa. Do tego wspomniany mesher - jest naprawde spoko , a kosztuje mniej niz np. CAD Loader do Modo.

 

Przy okazji - sadze , ze czesc ceny moze brac sie z wykorzystania jakiegos komercyjnego kernela. Musialbym to sprawdzic , ale nie sadze , zeby inaczej jeden (!) programista to udzwignal.

Napisano

Przemas dzięki za informację. Nie kojarzę tego programu. Do czego używa się w tej chwili NURBS modelerów? Pytam z ciekawości bo mam wrażenie, że te programy są coraz mniej popularne (no właśnie, może to tylko wrażenie i w architekturze nadal do pewnych rzeczy nie ma na nie mocnych)

 

Edit: Przeczytałem komentarz Monio i byłem przygotowany na cenę z kosmosu tymczasem na firmę program ten kosztuj 1k co kompletnie nie zrobiło na mnie wrażenie. Tym bardziej jeśli to faktycznie realna alternatywa dla Rhino.

Napisano

Testowałem lata temu jak był w wersji alfa chyba. Naprawdę głównie chodziło twórcy o prostotę i chyba się udało. Trochę ikonek bez zbędnej masy zakładek itp. Nie wiem jak teraz, ale wtedy przypadł mi do gustu jako alternatywa rhino, którego nie chciałem męczyć na trialu. Pewnie po tych kilku latach ma sporo większe możliwości. Widać nie ma zbyt wiele alternatywnych programów, więc się trzyma:) Oby jak najdłużej.

Napisano

@Adek: wlasciwe caly soft dla inzynierow to nurbsy (CAD). tak samo gdy pracujesz przy modelach, ktore ida do produkcji (fizycznej) to dosc ciezko ich uniknac - wiekszosc narzedziowcow po prostu nie potrafi pracowac na siatkach (co czesciowo wynika z tego ze ich soft nie ulatwia zadania).

nurbsy tez widzialbym wszedzie tam gdzie modeluje sie "twarde " obiekty ("techniczne"), lub "pofalowane" powierzchnie z mala iloscia lokalnego detau - po prostu takie rzeczy robi sie na nurbsach szybciej (drastycznie sie to zmienia przy modelach o duzej ilosci lokalnych organicznych detali, wymagajacych duzej ilosci drobnych poprawek).

w naszej pracowni rzezbe i modele organiczne robimy na wielokatach (np. w Zbrushu / Modo) , ale elementy do nich takie jak np. karabiny , pojazdy to najczesciej czyste nurbsy.

 

MoI softu takiego jak Rhino / Solidworks nie zastapi - ale duza czesc osob po prostu tych dodatkowych funkcji nie potrzebuje. Gdybym ustawial kolejne stanowisko do modelowania na nurbsach zdecydowalbym sie wlasnie na ten soft - modelarz spokojnie mogbly pracowac w MoI , a dopiero finalnie to co zrobil trafialoby to do innej osoby gdzie w bardziej zaawansowanym (ale mniej przyjaznym "modelarsko") programie mozna by bylo dokonac analizy powierzchni, przygotowac do produkcji itd.

MoI to taki nurbsowy szkicownik z naprawde fajnie pomyslanym i wygodnym interfejsem. Tak jak wspominalem z tego co wiem wiele osob pracujacych na subd uzywa tego pakietu rowniez do konwersji nurbsow na siatke, ktora da sie wykorzystac w modelerach pracujacych na wielokatach.

Napisano

tak na marginesie, gdyby ktoś nie wiedział to MoI jest zaimplementowany w modo jako dodatek meshFusion

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności