Skocz do zawartości

Wiz : Casa Spodsbjerg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Prezentuję wam projekt inspirowany fotografiami projektu domu "Casa Spodsbjerg".

W projekcie tym chciałem sprawdzić jak poradzę sobie z Corona Renderer w bojowych warunkach.

Poniżej kilka renderów wykonanych w oparciu o fotki.

Co do zewnętrznego renderu celowo nie "wyprostowałem" perspektywy, w oryginalnej fotografii też odrobinę uciekała co nie wydało mi się takie negatywne.

Dajcie znać co o tym sądzicie.

Pozdrawiam

Łukasz

 

interior_01.jpg

interior_bedroom.jpg

interior_kitchen_03.jpg

ext_fin_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

to ja czy ambient occlusion jakby jest zamocne. przy kamieniach?

 

- - - Połączono posty - - -

 

Kamcory fantastyczne! Wysoki poziom, nie ma to tamto. Widać Corona daje czadu. :D Naprawde Corona taka łatwa i szybka, czy wszyscy mnie kłamią? Przedstaw swoje zdanie. :D

 

Pozdrawiam.

 

corona jest mało znanym silnikiem. większość ludzi którzy o niej usłyszeli to profesionaliści, żaden silnik nie zrobi za ciebie mega uber rendera. Co niezmienia faktu, że corona jest bardzo prostym w obsłudze, i ma bardzo dobre domyślne ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też używam Corony na codzień, całe biuro u nas staram się przestawić na Coronę (na 8 stanowisk z Vrayem, już tylko 4 są używane, reszta Corona). Ale wiem też jak trudno mi się exteriory z Coroną robi, wnętrza idą mi szybciej - tym większy szacun dla Bonifatz'a za pójście na głęboką wodę i zrobienie od razu i interiora i exteriora. I potwierdzam - czy to Vray, czy Corona czy Cycles czy Octane czy Final Render - kurcze, samo się nic nie zrobi...trza popracować.

Edytowane przez Hris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem czy Corona wszystko zrobi za mnie tylko pytałem czy szybko liczy? Chciałbym otrzymać konkretną odpowiedź od Bonifatza, bo praca super.

A Azbesty jak zwykle nie na temat;)

 

Sorry Bonifatz za lekki trolling w wątku. Nie moja wina ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonifatz Bardzo realistycznie Ci to wyszło ! Gratuluję.

 

Co do Corony odnoszę wrażenie że ma niesamowity potencjał przy wnętrzach, powiedziałbym nawet, że fotorealizm renderów spod corony przewyższa te spod Vraya. A jak to jest z exteriorami? W czym pojawia się "trudność" odnośnie tego co pisze Hris. Słyszałem opinie, że corona nadaje się tylko do interiorów gdyż exteriory bardzo długo liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonifatz Bardzo realistycznie Ci to wyszło ! Gratuluję.

 

Co do Corony odnoszę wrażenie że ma niesamowity potencjał przy wnętrzach, powiedziałbym nawet, że fotorealizm renderów spod corony przewyższa te spod Vraya. A jak to jest z exteriorami? W czym pojawia się "trudność" odnośnie tego co pisze Hris. Słyszałem opinie, że corona nadaje się tylko do interiorów gdyż exteriory bardzo długo liczy.

 

To wątek o pracy bonifatzego , już nie będe pisał tu o Coronie. Postaram się tu na forum taki wątek poszukać i tam wypowiedzieć w najbliższym czasie.

Jeszcze raz napiszę za to że praca jest mega dobra! Ujęcie z zewnątrz z kamieniami, mega wypas! poszukałem zdjęć tego budynku, muszę powiedzieć Bonifatz że świetnie oddałeś ten klimat, a światło prawie jeden do jeden Ci weszło w scenie:) Szacun, materiały też wyszły spod Twojej ręki świetnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow dzięki za mega odzew !

 

xmass : dzięki ! trochę roboty z nimi było. Przez te kamory scena osiąnęła 100mln poly ;o

Corona dała radę ogarnąć to i nie zawiesiła się ani razu podczas pracy.

Co do pracy z Coroną to nacisk jest położony gdzie indziej, nie ma zabawy z samym silnikiem za to trzeba się wysilić jeżeli chodzi o materiały i oświetlenie.

 

Azbesty : nie stosowałem ambient occlusion i zgadzam się z tym co napisałeś!

 

cucsoniuss : dzięki bardzo !

 

Hris : dzięki ! i zgadza się... automat do renderów to nie jest. Fajnie, że się podoba :) świecone HDR`ką mojego autorstwa, którą trochę zdesaturowałem.

 

kowalskikamil : dzięki ! Dla mnie osobiście tak samo trudno było z interiorem jak z ext.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, świetny realizm!

Chylę czoło!

 

Bardzo dobrze to wygląda.

Podoba mi się spójność kolorystyczna, brak "przegięć" z kolorami.

 

Jest w tym coś posta czy to surówka?

 

Brawo Bonifatz!

 

Tak na marginesie.

Jak wygląda przesiadka z vray-a, to raczej kilka dni czy kilka tygodni?

Corona wraca do mnie jak bumerang, co chwilę to gdzieś widzę i jak początkowo traktowałem to jako kolejny produkt, tak widzę, że branża powoli zaczyna migrację :) Myślę, czy i ja się z tym zaprzyjaźnię.

 

Pytanie poboczne.

Każdy chwali tą coronę i są same ochy achy ... gdzieś musi być jakiś problem albo coś słabszego, nie ma produktów idealnych :)

Jak to widzicie?

 

Pozdro

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vizpeople : Dzięki ! :)

 

 

MichalNowak : Dziękuje bardzo ! Podkręcałem kontrasty i rozjaśniałem niebo odrobinę. Poza tym to większość czasu spędziłem na testach oświetlenia bo od niego wszystko zależało. To była moja 3cia próba, za każdym razem projekt był bardziej skomplikowany.

Co do samej Corony to z jej oceną poczekajmy może do momentu kiedy wyjdzie wersja finalna. Ma w niej być już wystarczająco dużo opcji, co sprawi, że stanie się pełnoprawnym silnikiem renderującym a nie tak jak aktualnie.

 

Jeszcze raz dzięki i jeszcze mały wycinek oryginału (bez post pro)

stone_zoom.jpg

 

Oraz screen z viewportu :

 

mesh_exterior.jpg

Edytowane przez Bonifatz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace naprawdę super szczególnie mnie urzekł eksterior :) za hdri dziękuje bo się na pewno przyda do exteriorów

 

MichalNowak tak na forum są same ochy :) a tak naprawdę to jest super silniczek jak na razie do renderingu interiorów, szybki oczywiście pod warunkiem że nie robi się w nim wielkoformatowych renderów bo tu już różowo z czasówkami nie jest, to samo się odnosi dużej ilości punktów świetlnych np ies. Corona nie najlepiej sobie radzi z exteriorami ponoć ma być to poprawione ale kiedy jeszcze nie wiadomo wynika to z niewydolności obliczania dużej ilości drobnych elementów jak wszelkiego rodzaju zielska także jeśli masz exterior bogaty w roślinność to zasadniczo Corone należy na razie minąć szerokim łukiem a już jeśli render ma być w formacie a3 lub większym to w ogóle można zapomnieć. Jak postanowisz się na nią przesiąść to praktycznie wiąże się to ze zmiana filozofii budowania shaderów mocny nacisk na parametr IOR tak w reflect/refract, współczynnik parametru bump może być niezłym zaskoczeniem dla osoby nie przywykłej do operowania parametrami typu setnych czy tysięcznych :) brak modyfikatora do displacementu takiego jak ma vray jedynie przez shader i tez często wiąże się to z zagęszczaniem najpierw siatki obiektu, kolejny brak to brak światła typu dome :) IMO Totalną pomyłką jest konwerter shaderów do corony lepiej je samemu zrobić od nowa, niż poprawić to co wyjdzie po konwersji. Kolejna rzecz to proxy w coronie, niewielka zmiana wagi sceny po wygenerowaniu proxy nie to co w vray:)

Żeby nie było że jestem na nie do corony: super sprawa prostota ustawień samego renderera, nawet osoba początkująca z 3d nie będzie miała z nimi problemów zmiana jednego parametru wystarcza do zmiany jakości samego renderera :), koniec z renderingiem typu idzie szybko pięknie i cudownie i nagle stoi pięć godzin na jednym bukecie, koniec walki z subdivids. Corona zasadniczo liczy cały czas renderując z jedna prędkością, małą lub dużą ale jednostajną, bez żadnych dodatkowych spowolnień, ale w sumie co się dziwić skoro to unibias.

Dlatego tak na razie należy poczekać na wersje komercyjną i być odrobinę ostrożnym z tym hurrrrra optymizmem bez obiektywizmu :)

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalpel3d : Dzięki ! fajnie, że się przyda ! :)

Podpisuję się pod tym co napisałeś. W tym projekcie odkryłem, że Corona ma problemy z samplingiem stąd problemy z texturami (ich rozmycie) i problemy z antyaliasingiem.

 

mercedesslr : wow no to mnie zaskoczyłeś! Wielkie dzięki, miejmy nadzieje, że kolejne dorównają jakością temu projektowi.

Edytowane przez Bonifatz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności