Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

 

Dłubię sobie w 3ds maxie pewien model. Mam wersję high-poly, jak i low-poly. Zrobiłem już mapy Diffuse i Specular, zostały mi do wypalenia normalki i Ambient Occlusion. Podczas wypalania normalek (lepiej już modeli względem siebie nie nałożę, serio), w paru miejscach wypaliło z błędem. Nie są to jakieś duże obszary, ale miejscami są widoczne.

 

Czy macie jakiś sprawdzony sposób na poprawianie drobnych błędów w normalkach używając 3dsa bądź też photoshopa? Nie chcę już ruszać modelu (próba poprawienia samych UV'ek skończyła się ich skasowaniem i robieniem od nowa :

 

Pozdrawiam!

 

EDIT: Dodam jeszcze, że podczas robienia UV'ek, niektóre symetryczne elementy nakładałem zmirrorowane na siebie, w celu zaoszczędzenia miejsca na bitmapie. Ale gdyby to było przyczyną, to chyba błędy byłyby wszędzie, nie?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może najpierw ustal czemu pojawiają się te błędy.

 

Ja bym raczej ręcznie nie poprawiał normalek, czasami wypalam kilka z różnymi ustawieniam ale generalnie to nie najlepszy pomysł bo zmienisz coś w modelu i będziesz musiał powtarzać wszystkie zmiany.

 

Symetryczne elementy musisz przesunąć o jedną jednostkę UV.

Napisano

Ok, dzięki!

 

Jak na razie po wyczytaniu w internetach paru tekstów ustaliłem, że błędy powstają przez niedokładnego Cage'a. Jestem na etapie poprawiania go, w edit poly. Trochę żmudne, ale wydaje się działać ;)

 

Co do tych symetrycznych elementów, to chodzi o tak jakby wyrzucenie ich z obszaru bitmapy? Możesz powiedzieć (albo podlinkować) dlaczego tak się robi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności