Szczepenson Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Hej! Dłubię sobie w 3ds maxie pewien model. Mam wersję high-poly, jak i low-poly. Zrobiłem już mapy Diffuse i Specular, zostały mi do wypalenia normalki i Ambient Occlusion. Podczas wypalania normalek (lepiej już modeli względem siebie nie nałożę, serio), w paru miejscach wypaliło z błędem. Nie są to jakieś duże obszary, ale miejscami są widoczne. Czy macie jakiś sprawdzony sposób na poprawianie drobnych błędów w normalkach używając 3dsa bądź też photoshopa? Nie chcę już ruszać modelu (próba poprawienia samych UV'ek skończyła się ich skasowaniem i robieniem od nowa : Pozdrawiam! EDIT: Dodam jeszcze, że podczas robienia UV'ek, niektóre symetryczne elementy nakładałem zmirrorowane na siebie, w celu zaoszczędzenia miejsca na bitmapie. Ale gdyby to było przyczyną, to chyba błędy byłyby wszędzie, nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frmdbl Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Może najpierw ustal czemu pojawiają się te błędy. Ja bym raczej ręcznie nie poprawiał normalek, czasami wypalam kilka z różnymi ustawieniam ale generalnie to nie najlepszy pomysł bo zmienisz coś w modelu i będziesz musiał powtarzać wszystkie zmiany. Symetryczne elementy musisz przesunąć o jedną jednostkę UV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepenson Posted November 22, 2014 Author Share Posted November 22, 2014 Ok, dzięki! Jak na razie po wyczytaniu w internetach paru tekstów ustaliłem, że błędy powstają przez niedokładnego Cage'a. Jestem na etapie poprawiania go, w edit poly. Trochę żmudne, ale wydaje się działać ;) Co do tych symetrycznych elementów, to chodzi o tak jakby wyrzucenie ich z obszaru bitmapy? Możesz powiedzieć (albo podlinkować) dlaczego tak się robi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frmdbl Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Nie znam jakiegoś super technicznego wyjaśnienia ale jeśli 'wyspy' są nałożone na siebie zazwyczaj pojawiają się artefakty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now