Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Firma Newtek zaprezentowała właśnie ubdate do Lightwave3D

wprowadzone nowości to np:

 

Importance Sampling - która poprawia jakość scen liczonych z GI koncetrujac sie i eliminując "artefakty".

importance_sampling_06.jpg

importance_sampling_02.jpg

 

Bullet Constraints&motors - dodajca nowe opcje typu Point-to-Point, Hinge, Slider, Cone Twist, Spring and 6 Degrees-of-Freedom.

bullet_constraints-spring.jpg

 

Match Perspective - narzędzie do szybkiego i łatwego synchronizowania perspektywy tła z perspektywą kamery w scenie.

match_perspective_02.jpg

match_perspective_04.jpg

 

Genoma - kolejne usprawnienia systemu do automatycznego rigowania postaci.

Genoma_09.PNG

genoma2_02.jpg

 

Usprawnienia w renderowaniu krawędzi.

Edge_Rendering-Patch_Borders.png

edge_rendering-intersecting_edges_01.jpg

 

Dynamiczne Parentowanie obiektów.

dynamic_parenting_01_ogl.jpg

 

FiberFX API ułatwiająca obsługę fiberfx w zewnetrznych rendererach, juz wykozystywane przez Octane i niedlugo przez Arnolda do LW

1502262_671883972909892_2551521116224161094_o.jpg

 

i wile innych o których przeczytacie juz na oficjalnej stronie

https://www.lightwave3d.com/new_features/

 

pozdrawiam

J|L

Edytowane przez J|L

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 9,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podłączam się do pytania Adka.

Cieszę się, że Lightwave się ocknął. Bardzo kibicuję NewTekowi.

Napisano

News jest z wczoraj, dziś nie miałem czasu ale jeśli tylko przetestuję i postaram się napisać.

Ciesze się, że ktoś jeszcze poza nami nielicznymi userami kibicuje LW :)

Napisano

Od LW zaczynałem przygodę. Teraz używam modo, a to przecież krewniaki są :)

Poza tym, moim skromnym zdaniem, LW ma najfajniejszy interface. Ale mam nadzieję, że nie rozpęta się tu dyskusja o tym ;)

Napisano

Miło popatrzeć znowu na kolejną odsłonę Lightwave!

 

Ja też jestem starym użytkownikiem tego programu, obecnie MODO. Te dwa programy to jak rodzeństwo ;)

Napisano

Moim zdaniem to trochę mało jak na 1,5 roku czekania, spodziewałem się jakiegoś przełomu po LW 12 a tu kicha, dodane kilka drobiazgów. To utwierdza mnie w przekonaniu że przesiadka z LW na Blendera była bardzo dobrym wyborem. Mimo wszystko jednak kibicuję LW w końcu kawał życia z nim przepracowałem:)

Napisano
  • Autor

no trochę mało jak na dopłatę 2k ale od 11 bylo troche darmowych ficzerów a z tego co widać po content'cie i z tego co pisze lino grandi to bardziej cos ala 11.7-11.9 nizeli 12

Napisano

No jeśli tak to traktują to spoko, ale mimo wszystko jak na tyle czekania i utrzymywania wszystkiego w wielkiej tajemnicy to trochę mało. Jeśli jest jak mówisz to może lada moment pokażą 12 i coś przełomowego chociaż chyba zbyt wiele oczekuję:)

Napisano
  altarian napisał:
Moim zdaniem to trochę mało jak na 1,5 roku czekania, spodziewałem się jakiegoś przełomu po LW 12 a tu kicha, dodane kilka drobiazgów. To utwierdza mnie w przekonaniu że przesiadka z LW na Blendera była bardzo dobrym wyborem. Mimo wszystko jednak kibicuję LW w końcu kawał życia z nim przepracowałem:)

 

 

Niestety ale to prawda, fajnie, że się rozwija ale wolno im to idzie.

W Modo te update są z większy WOW choć wiadomo, że Modo jest pod skrzydłami The Fundary.

W darmowym Blenderze co nowa ver to też zmian dużo i chyba na obecną chwilę Blender jest najszybciej rozwijającym się softem.

 

Ciesze się osobiście jak cholera jako user LW ale nie bardzo wierzę w to by za chwilę wypuszczali jakiś kosmos który położy na łopatki, raczej będą bugi łatać ... obym się mylił.

Napisano

Ja też myślę że kolejny rok to będą bugfix'y a dodatkowo trzeba też coś dopisać do Chrono czy Nevrona. No a Blender rzeczywiście bardzo fajnie się rozwija i stanowi sporą konkurencję.

Napisano
  Adek napisał:
A możecie jako użytkownicy coś od siebie napisać więcej o tym wydaniu? Jestem ciekaw jak oceniacie te nowości?

 

Przejrzałem bardziej szczegółowo update LW, ściągnąłem content przetestowałem i niestety ale jest słabo.

Właściwie to już się nie cieszę z tego co zrobili bo to co dorzucili to fajne ale ogólnie wydajność programu jest w powijakach.

 

To co by mnie interesowało a kompletnie jest nie ruszone to:

Nowe interaktywne toole w Modelerze

Konkretne usprawnienie renderera

Wydajność programu, dla przykładu załadowałem ten sam plik do Modo i LW zmiana SupPach z 1 na 6 w Modo trwa chwilę wyświetlanie z dużą ilością poly też b. szybkie. To samo w LW trwa wieki i jest duża szansa, że LW się zawiesi przy duże ilości poly. Co się z tym wiąże displacement słabiutki przy bardziej złożonych scenach.

Particale w LW też słabe od lat są takie same mało ciekawe

Stabilność programu do poprawy nawet na scenach z content potrafi się wywalić

 

Generalnie w porównaniu do poprzedniej ver 11.6.3 słabo, naprawili kilka istniejących bugów ale to wciąż mało.

 

Ostatnio wykumałem fajną metodę liczenia GI w animacji niestety z LW 2015 to nie dział od razu zawiesza program.

 

Ogólnie bida

Napisano

nie wykorzystano nowego Api Windowsa dla wielowątkowosci a stary niestety ale nie obsługuje więcej niż 64 wątków... źle :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności