Szczepenson Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 Hej! Rigguję sobie właśnie rękę bohatera gry. I napotkałem problem, ponieważ podczas edycji envelopów nie przechodzą ładnie z czerwonego w niebieski, a są po prostu czerwone. Przez to animacja jest naprawdę utrudniona, praktycznie niemożliwa... Czy ktoś wie o co może chodzić?
SUPER_OkO Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 Po prostu powiększ te envelopy x3, zeby wystawaly grubo poza geometrie. Najlepiej to przejrzyj jakies tutoriale o skinowaniu albo zawsze mozesz skozystac z mojego gotowca
Szczepenson Napisano 16 Grudzień 2014 Autor Napisano 16 Grudzień 2014 Oooo, dzięki, faktycznie - działa! Nie wiedziałem, że muszą na siebie nachodzić. Teraz tylko muszę je dopasować, żeby przy ruszaniu kciukiem nie zahaczać o siatkę ze śródręcza ;)
Temporal Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 odpusc sobie envelopy, zainteresuj sie wagami... envelopami co najwyzej mozesz zrigowac jakas rurke czy cos w tym stylu
Szczepenson Napisano 17 Grudzień 2014 Autor Napisano 17 Grudzień 2014 Wag używa się częściej niż envelopów przy animacjach?
Temporal Napisano 18 Grudzień 2014 Napisano 18 Grudzień 2014 Niech odpowie jakis spec w stylu SUPER_OkO, on bedzie wiedizial lepiej. Ja do tej pory nie znalazlem zadnego sensownego zastosowania dla envelopow, zerowa kontrola co automatycznie odpycha od uzywania tego.
Ania Napisano 18 Grudzień 2014 Napisano 18 Grudzień 2014 Jak Envelopy starczają, używaj Envelopów. Tam gdzie nie starczą, wag. Max nie ma najszczęśliwego tego malowania wag (w innym programie radziłabym na odwrót). Też nie jestem jakimś specem, używam tego od niedawna, ale takie moje odczucie. Pewna kontrola nad envelopami jednak jest, można ustawić wielkość środkowego i zewnętrznego envelopa, falloff, i można dodawać punkty pośrodku. Można też pluginem typu BonesPro.
SUPER_OkO Napisano 18 Grudzień 2014 Napisano 18 Grudzień 2014 Envelopy sa poto zeby ustawic szybko mniej wiecej podstawe. Zazwyczaj po takim szybkim ustawianiu jeżeli nie daje to dobrego rezultatu (wszystko zależy od modelu), trzeba przejać kontrole i recznie poprawiac/ustawiac wagi. Czyli od ogółu do szczegółu.
Kris_R Napisano 18 Grudzień 2014 Napisano 18 Grudzień 2014 Szczepenson - pytałeś czy wag używa się częściej niż envelopów... z tym, że envelopy to też wagi. To sposób przypisania wag. Trochę jak takie duże pędzle. Duże regiony wagujące. Jeśli onie nie starczają, wchodzi się pędzlami w detal. A jak pędzle nie starczają, to nawet per vertex czasami. Nie ma tak, że czegoś tam się nie używa.. najlepiej znać kilka rozwiązań i dobrać najwłaściwsze, które pozwoli konkretne zadanie wykonać.
Szczepenson Napisano 20 Grudzień 2014 Autor Napisano 20 Grudzień 2014 (edytowane) Poczytałem trochę na ten temat, obejrzałem parę tutoriali - już wiem mniej więcej jak to działa, po prostu envelopy przypisują wagę, ale nie mamy dużego wpływu na to, gdzie i jak dokładnie ją przypisać. Fajna jest opcja "malowania" wag tym pędzlem, wcale nie schodzi jakoś bardzo długo, a dokładność jest nieporównywalnie większa ;) Dzięki wielkie, wygląda to dużo lepiej! EDIT: Zna ktoś może sposób na przesunięcie kości już po nałożeniu skina? Źle dałem jednego loopa na kciuku względem kości, i... no cóż, wszystko się posypało... Naprawdę nie mam ochoty zdejmować skina i robić wszystkiego od nowa :D Jest jakiś sposób by to ominąć? Edytowane 20 Grudzień 2014 przez Szczepenson
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się