Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,gdzie jest miejsce na texture Occlusion?

Chodzi o to,aby było one bezpośrednio w vray'u,a nie przez mieszanie w photoshopie.

Wiem jak uzyskać taki efekt w vrayu,ale nie wiem gdzie wstawić texture pod model 3d,aby ten efekt był bardziej kontrolowany,aby móc wyostrzyć ciemniejsze miejsca z takiej textury.

Nie moge znaleźć takiego tutorialu,wszystko jest o 3ds+Photoshop,albo tylko backing textury,i tyle,gdzie to potem wsztawić,nie ma mowy.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiem,widziałem mase tutoriali,tylko że jak wspominałem,wszyscy używają tego,do wygenerowania drugiej warstwy,do zmieszania w Photoshopie.Nie ma nawet jednego,który by pokazywał jak tego używać,prosto z perspektywy 3d,bez Photoshopa.

 

Znalazłem jeden tutorial,było tam to opisane,ale pojawia się problem,że nie jest opisana zawartość Color correction,i nie wim czy tam pakować diffusa,czy coś innego.Dam wam linka,może ktoś to rozumie.Mi się zdaje,że to też nie jet to o co mi biega,no ale trudno.

 

http://www.peterguthrie.net/blog/2009/10/vray-dirt-tutorial

 

Najlepiej,jak by mi ktoś mógł powiedzieć,gdzie wrzuca się VrayDirta(Jaki kanał.),a potem dwie mapy do tego,to będą mapa AO,i diffuse(Diffuse,jeżeli Vray dirta,wrzuca się do kanału diffuse).

 

PS.Od początku byłem przekonany że to jest VrayDirt,chodziło mi tylko,gdzie to dawać,Tzn.Diffuse, Roughtness, itp.

Napisano (edytowane)

Witam ponownie,testowałem według tego sposobu:

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/batmobile/batmobile2.html

 

Dałem VrayBlend,w base VrayMtl,do tego na diffuse,vray dirta,a w to,dodałem w ,,radius'' mape AO.

 

Diffuse,daje sie później,w VrayBlend,jako CoatMaterials,i właśnie dałem tam VrayMtl.

 

Działa,ale jest pewna dziwaczna sprawa.Czarne,jest traktowane jako ujemność AO,więc dałem na inversję,i widać ciekawe Ao.Wie ktoś,czy to jest ok? Powtórzę,czarne jest traktowane jako ujemność,a białe,jako wartość do przyciemnienia.

 

I kolejne pytanie,czy jeśli jest aktywowana,mapa AO,czy na wypukłych powierzchniach,Ao bedzie słabsze?

 

No bo dajmy na przykład,jest animacja obracającej się kuli,ok?Jest mapa AO,kąty tej mapy są bielsze,środek ciemniejszy,więc podczas animacji,na jednym obrocie Ao będzie większe i ciemniejsze,a na kolejnym,mniejsze i mniej widoczne,no bo tak zostało ustalone że tu ma być ciemniejsze,a tam jaśniejsze,jednakże kula ma tą samą wypukłość i na jednym,i drugim kącie.

 

Po co w ogóle w takim razie używać takiej mapy?

Edytowane przez patq2012
Napisano
Witam,gdzie jest miejsce na texture Occlusion?

Chodzi o to,aby było one bezpośrednio w vray'u,a nie przez mieszanie w photoshopie.

.

mozesz dodac np. tutaj

Napisano

Zrobiłem mini tutorial z moim workflow vray-dirtowym, może się przyda:

 

 

obiekt ze zwykłym VRayDirt:

ziqOiua.png

 

 

 

obiekt z VRayDirt z opcją "invert normal":

fLOmSLi.png

 

 

 

kompozycja dwóch powyższych przy pomocy VRayComp w trybie Multiply:

h30CUkg.png

 

 

 

dodatkowo - zrobiłem jeszcze miks z szumem (i output z modyfikacją krzywych do podbicia kontrastu):

jTfE6Lp.png

 

 

 

a na koniec VRayBlendMtl z 2 materiałami i cała powyższa kompozycja jako mapka mieszania:

VHqcgoN.png

 

 

 

i cały materiał:

Mur4yr0.png

Napisano

Dobre rzeczy,ale mi teraz chodziło o to,co wstawi się w punkt,gdzie np. zapomniałem pomalować maę AO.

 

Bo u mnie,w tych punktach,Ao było widoczne,ale znacznie mniej.No,cóż,warto nie zapominać.

 

Czyli jak rozumiem,każdy bok modelu,gdzie taka AO może wystąpić,musi być pomalowane?

 

A ta opcja,invert normal,to odwraca tylko Ao,czy też mapę Normal?Bo nie zbyt był by to pożądany efekt.

 

PS.Czego używacie do tworzenia 3d map?Ja teraz zaczynam używać Bitmap2Material,i bardzo ciekawa sprawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności