patq2012 Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 Witam,gdzie jest miejsce na texture Occlusion? Chodzi o to,aby było one bezpośrednio w vray'u,a nie przez mieszanie w photoshopie. Wiem jak uzyskać taki efekt w vrayu,ale nie wiem gdzie wstawić texture pod model 3d,aby ten efekt był bardziej kontrolowany,aby móc wyostrzyć ciemniejsze miejsca z takiej textury. Nie moge znaleźć takiego tutorialu,wszystko jest o 3ds+Photoshop,albo tylko backing textury,i tyle,gdzie to potem wsztawić,nie ma mowy.
Tamyl91 Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 VRayDirt to tekstura z Ambient Occlusion.
patq2012 Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 Wiem,widziałem mase tutoriali,tylko że jak wspominałem,wszyscy używają tego,do wygenerowania drugiej warstwy,do zmieszania w Photoshopie.Nie ma nawet jednego,który by pokazywał jak tego używać,prosto z perspektywy 3d,bez Photoshopa. Znalazłem jeden tutorial,było tam to opisane,ale pojawia się problem,że nie jest opisana zawartość Color correction,i nie wim czy tam pakować diffusa,czy coś innego.Dam wam linka,może ktoś to rozumie.Mi się zdaje,że to też nie jet to o co mi biega,no ale trudno. http://www.peterguthrie.net/blog/2009/10/vray-dirt-tutorial Najlepiej,jak by mi ktoś mógł powiedzieć,gdzie wrzuca się VrayDirta(Jaki kanał.),a potem dwie mapy do tego,to będą mapa AO,i diffuse(Diffuse,jeżeli Vray dirta,wrzuca się do kanału diffuse). PS.Od początku byłem przekonany że to jest VrayDirt,chodziło mi tylko,gdzie to dawać,Tzn.Diffuse, Roughtness, itp.
patq2012 Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 (edytowane) Witam ponownie,testowałem według tego sposobu: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/batmobile/batmobile2.html Dałem VrayBlend,w base VrayMtl,do tego na diffuse,vray dirta,a w to,dodałem w ,,radius'' mape AO. Diffuse,daje sie później,w VrayBlend,jako CoatMaterials,i właśnie dałem tam VrayMtl. Działa,ale jest pewna dziwaczna sprawa.Czarne,jest traktowane jako ujemność AO,więc dałem na inversję,i widać ciekawe Ao.Wie ktoś,czy to jest ok? Powtórzę,czarne jest traktowane jako ujemność,a białe,jako wartość do przyciemnienia. I kolejne pytanie,czy jeśli jest aktywowana,mapa AO,czy na wypukłych powierzchniach,Ao bedzie słabsze? No bo dajmy na przykład,jest animacja obracającej się kuli,ok?Jest mapa AO,kąty tej mapy są bielsze,środek ciemniejszy,więc podczas animacji,na jednym obrocie Ao będzie większe i ciemniejsze,a na kolejnym,mniejsze i mniej widoczne,no bo tak zostało ustalone że tu ma być ciemniejsze,a tam jaśniejsze,jednakże kula ma tą samą wypukłość i na jednym,i drugim kącie. Po co w ogóle w takim razie używać takiej mapy? Edytowane 28 Grudzień 2014 przez patq2012
patq2012 Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 Kiedyś,namaluję ci,o co mi biegało. :)
jaras Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 Witam,gdzie jest miejsce na texture Occlusion? Chodzi o to,aby było one bezpośrednio w vray'u,a nie przez mieszanie w photoshopie. . mozesz dodac np. tutaj
patq2012 Napisano 28 Grudzień 2014 Autor Napisano 28 Grudzień 2014 Nie o to biegało,a po za tym problem się już częściowo rozwiązał. A wie ktoś,czemu czarny z białym się pozamieniały?
Dynamico Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 Może to coś pomoże? http://www.peterguthrie.net/blog/2009/10/vray-dirt-tutorial
Tamyl91 Napisano 28 Grudzień 2014 Napisano 28 Grudzień 2014 Zrobiłem mini tutorial z moim workflow vray-dirtowym, może się przyda: obiekt ze zwykłym VRayDirt: obiekt z VRayDirt z opcją "invert normal": kompozycja dwóch powyższych przy pomocy VRayComp w trybie Multiply: dodatkowo - zrobiłem jeszcze miks z szumem (i output z modyfikacją krzywych do podbicia kontrastu): a na koniec VRayBlendMtl z 2 materiałami i cała powyższa kompozycja jako mapka mieszania: i cały materiał:
patq2012 Napisano 30 Grudzień 2014 Autor Napisano 30 Grudzień 2014 Dobre rzeczy,ale mi teraz chodziło o to,co wstawi się w punkt,gdzie np. zapomniałem pomalować maę AO. Bo u mnie,w tych punktach,Ao było widoczne,ale znacznie mniej.No,cóż,warto nie zapominać. Czyli jak rozumiem,każdy bok modelu,gdzie taka AO może wystąpić,musi być pomalowane? A ta opcja,invert normal,to odwraca tylko Ao,czy też mapę Normal?Bo nie zbyt był by to pożądany efekt. PS.Czego używacie do tworzenia 3d map?Ja teraz zaczynam używać Bitmap2Material,i bardzo ciekawa sprawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się