Napisano 28 Grudzień 201410 l Pojawiła się pierwsza wersja stabilna programu Natron do kompozycji oparty na nodach (przypominamy, że program ten jest darmowy). Pełna treść: Natron 1.0 - pierwsza wersja stabilna
Napisano 29 Grudzień 201410 l Qt to framework do interfaceu i tylko do tego, to nie język programowania. ;)
Napisano 29 Grudzień 201410 l Monio - nie do końca - qt quick ma swój język który bazuje na tym paskudnym javascripcie. Anyway, natron nie używa qtquicka - to tak tylko jako ciekawostka :)
Napisano 29 Grudzień 201410 l Na linuxie (może dlatego że to Kubuntu) wersja stabilna jest bardzo niestabilna i wywala się przy najprostszych operacjach.
Napisano 30 Grudzień 201410 l Czy to jest programowane w QT? Pytanie jest nieprecyzyjne. Natron jest pisany w środowisku QT Creator, ale językiem programowania jest C++. Szkoda, że goście marnują czas na klon Nuke'a. Napisaliby jakiś fajny plugin albo nowe przydatne narzędzie. Rozumiem walory edukacyjne, ale mimo wszystko, szkoda pary w gwizdek. Wydaje mi się, że nikt poważny nie będzie z tego korzystał.
Napisano 30 Grudzień 201410 l Z drugiej strony ludzie mniej poważni mają wreszcie opensourcowy soft do compo :)
Napisano 30 Grudzień 201410 l Kody źródłowe wygladają na projekt z VS, nie QT Creatora.. Niemniej QT to po prostu zestaw ułatwiających (czasami) życie bibliotek. Ja tam się cieszę z takich inwencji.
Napisano 30 Grudzień 201410 l Szkoda, że goście marnują czas na klon Nuke'a. Napisaliby jakiś fajny plugin albo nowe przydatne narzędzie. Rozumiem walory edukacyjne, ale mimo wszystko, szkoda pary w gwizdek. Wydaje mi się, że nikt poważny nie będzie z tego korzystał. A ja widzę miejsce na taki soft - tzn. darmowy/opensource, nodowy i łatwy do wklejenia w pipeline. Nuke świetnie nadaje się do automatyzacji pewnych zadań na farmie (autokompozycje, generowanie prev'ek etc.) albo do wstępnego składania passów - tylko do jest (droga) armata na muchę. Być może gaffer stanie się takim narzędziem...
Napisano 30 Grudzień 201410 l Problemem tego softu nie jest to że jest klonem Nuka, tylko to, że nie jest klonem Nuka nie jest :)
Napisano 30 Grudzień 201410 l Problemem tego softu nie jest to że jest klonem Nuka, tylko to, że nie jest klonem Nuka nie jest :) Mózg roz....ny :)
Napisano 30 Grudzień 201410 l Ale ja nie powiedziałem że QT to język programowania :) raczej mi chodziło o środowisko QT, jeżeli wszystko się robi na bazie ich bibliotek czy też creatora to łatwiej to przenieść na maca czy linuxa - toteż byłem ciekawy czy z tego skorzystali, poza możliwością stworzenia niezależnego od platformy interfejsu graficznego, do samego c++ dodane są dodatkowe elementy jak np. sygnały, czyli 'ichnie' sposoby komunikacji z interfejsem... więc mowiąc programowanie w QT, to też tak nie do końca mija się z prawdą, bo jednak jest to duże środowisko, mające też swoje własne rozwiązania...
Napisano 30 Grudzień 201410 l A ja widzę miejsce na taki soft - tzn. darmowy/opensource, nodowy i łatwy do wklejenia w pipeline. Nuke świetnie nadaje się do automatyzacji pewnych zadań na farmie (autokompozycje, generowanie prev'ek etc.) albo do wstępnego składania passów - tylko do jest (droga) armata na muchę. Być może gaffer stanie się takim narzędziem... Ja bym do takich zadań na brudno raczej użył lekkich terminalowych narzędzi jak imagemagick, ffmpeg, itp. Już prędzej widzę Natron jako testową platformę dla kogoś, kto chce pisać pluginy OFX.
Napisano 30 Grudzień 201410 l Ja bym do takich zadań na brudno raczej użył lekkich terminalowych narzędzi jak imagemagick, ffmpeg, itp. Już prędzej widzę Natron jako testową platformę dla kogoś, kto chce pisać pluginy OFX. ffmpeg nawet nie wczyta tile'owanego OpenEXRa, od deep'ach nie wspominam. to są zbyt proste narzędzia.
Napisano 30 Grudzień 201410 l Nie zgadzam się z twierdzeniem typu: "Szkoda czasu na rozwijanie czegoś takiego", bardzo dobrze moim zdaniem, może niektórym firmom nie są potrzeba mega zaawansowane softy i taki im wystarczy, to po co mają wydawać kasę na coś komercyjnego...
Napisano 31 Grudzień 201410 l ffmpeg nawet nie wczyta tile'owanego OpenEXRa, od deep'ach nie wspominam. to są zbyt proste narzędzia. No właśnie, chciałem żeby mi zrobił całe kompo, ale też nie znalazłem takiej funkcji. Kicha. Wracam do Nuke'a. Nie zgadzam się z twierdzeniem typu: "Szkoda czasu na rozwijanie czegoś takiego", bardzo dobrze moim zdaniem, może niektórym firmom nie są potrzeba mega zaawansowane softy i taki im wystarczy, to po co mają wydawać kasę na coś komercyjnego... Jakie firmy masz na myśli? Chcesz powiedzieć, że ośmiu gości nie traci czasu, bo dzięki ich pracy, jakieś firmy nie będą musiały kupować komercyjnego softu? Dasz mi jakiś namiar, znajdę sporo takich zajęć :) Edytowane 31 Grudzień 201410 l przez Rotomonks połączenie dwóch postów
Napisano 31 Grudzień 201410 l No właśnie, chciałem żeby mi zrobił całe kompo, ale też nie znalazłem takiej funkcji. Kicha. Wracam do Nuke'a. Jakie firmy masz na myśli? Chcesz powiedzieć, że ośmiu gości nie traci czasu, bo dzięki ich pracy, jakieś firmy nie będą musiały kupować komercyjnego softu? Dasz mi jakiś namiar, znajdę sporo takich zajęć :) Chyba nie przemyślałeś tego co piszesz ? :) To zdanie poddaje w wątpliwość sens open source ...
Napisano 31 Grudzień 201410 l Chyba nie przemyślałeś tego co piszesz ? :) To zdanie poddaje w wątpliwość sens open source ... Tylko częściowo. Poddaje w wątpliwość sens pisania od nowa narzędzi gorszych niż pierwowzór, niezależnie od tego czy są open source czy nie. Jeśli już chcą się wzorować na Nuku, to uważam, że lepiej by zrobili poświęcając swój czas np. na zestaw pluginów OFX dodających do Nuka funkcjonalność NukeX-a. Na początek wystarczy jeden, jestem pewien że nie zabrakłoby im roboty, a przynajmniej byłaby szansa, że powstanie coś wartościowego i używanego w środowisku. No przykro mi, nie wierzę w realne powodzenie tego projektu w tej postaci.
Napisano 31 Grudzień 201410 l No przykro mi, nie wierzę w realne powodzenie tego projektu w tej postaci. Ja niestety też nie... mimo iż chciałbym, żeby im się udało.
Napisano 31 Grudzień 201410 l Mnie zastanawia dlaczego planując robienie FLOSSowego softu do compo nie podpieli się pod blendera. Odpadło by im większość roboty na te pierdoły które nie są sednem tego co chcą osiągnąć. Interface, I/O najważniejszych formatów który w blenderze działa elegancko a u nich z tego co widzę się sypie. Od razu podłączyliby się pod ogromny userbase. To by mogła być niezła synergia. Tak jest średnio udany klon nuka i raczej słaby compositing w blenderze.
Napisano 31 Grudzień 201410 l Mnie zastanawia dlaczego planując robienie FLOSSowego softu do compo nie podpieli się pod blendera. Odpadło by im większość roboty na te pierdoły które nie są sednem tego co chcą osiągnąć. Interface, I/O najważniejszych formatów który w blenderze działa elegancko a u nich z tego co widzę się sypie. Od razu podłączyliby się pod ogromny userbase. To by mogła być niezła synergia. Tak jest średnio udany klon nuka i raczej słaby compositing w blenderze. Bo to Francuzi, chcą mieć swoje. :) Jest jeszcze jeden francuski projekt tego typu, ButtleFX.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto