gryzon Napisano 30 Grudzień 2014 Napisano 30 Grudzień 2014 Gdyby przerzut z MODO do ZBrush i z powrotem nie nie tracił cennych informacji (cięcia na modelu i materiały) to sprawa była by załatwiona(transpose). Więc zastanawiam się jak szybko upozować postać w MODO. Czy obejdę się bez budowania ręcznie całego szkieletu? W XSI załatwiałem to błyskawicznie za pomocą bipedguide'a, szybki skin i gotowe. W MODO nie załatwię tego tak szybko bo nie mam ACS kit'a Macie jakieś pomysły?
uzumakishadow Napisano 30 Grudzień 2014 Napisano 30 Grudzień 2014 (edytowane) A może tak. Zrób sobie low poly cage dookoła postaci - plus minus. Zrob do tego szkielet plus ew. maly rig - co tam potrzebne. Nastepnie na modelu, ktory wrzucasz do modo z zetki narzuc deformer wrap i jako cage wybierz zrigowany wczesniej lowpoly. I pozuj sobie to lowpoly a obiekt przerzucony podąży (pewnie jakieś korekty miejscowe się mogą przydać). Edytowane 30 Grudzień 2014 przez uzumakishadow
gryzon Napisano 31 Grudzień 2014 Autor Napisano 31 Grudzień 2014 Ha. Była by to gra świeczki warta, bo chodziło mi o szybkie pozowanie modeli low-poly z MODO za pomoca transpose z ZBrush. Potem wystarczyło by taki model wrzucić do silnika i voila. Jednak z ZBrush nie przerzuca mi spowrotem smooth grupy więc musiał bym je ustalać na nowo, a że model ma sporo tych cięć to za duża strata czasu. Dobrze jednak wiedzieć że taki patent jak proponujesz z pozowaniem hi-poly jest do wykonania w MODO! Można systematycznie wypluwać progress z modelowania w ustalonych już pozach bez konieczności układaniach ich za każdym razem. Używałem takiego patentu już wcześniej na XSI. Tutaj jednak muszę szybciutko nauczyć się budowania szkieletów w MODO lub kupić ACS kita. btw. korzystasz z ACS kita ?
Chasdiel Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 Nie jest to idealne narzędzie, ale możesz też używać flex tool w Modo, ewentualnie stworzyć na jego bazie swoje własne narzędzie do rotacji (zmienić action center etc., jeśli potrzebujesz). Takie rozwiązanie (zmodyfikowany flextool) proponował do pozowania Andy Brown w tutorialu Cartoon Kid. W razie co to moge sprawdzić jak dokładnie powinno wyglądać to narzędzie jak będę przy kompie.
Przemas Napisano 2 Styczeń 2015 Napisano 2 Styczeń 2015 Kombinowalbym podobnie jak Uzumaki. Z racji tego , ze to tylko do pozowania, nie robilbym riga ze wszystkimi kontrolkami itd - raczej szybkie kosci i pose tool. Jesli odkopie lepszy filmik to wrzuce, na razie mam ten:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się