gryzon Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Gdyby przerzut z MODO do ZBrush i z powrotem nie nie tracił cennych informacji (cięcia na modelu i materiały) to sprawa była by załatwiona(transpose). Więc zastanawiam się jak szybko upozować postać w MODO. Czy obejdę się bez budowania ręcznie całego szkieletu? W XSI załatwiałem to błyskawicznie za pomocą bipedguide'a, szybki skin i gotowe. W MODO nie załatwię tego tak szybko bo nie mam ACS kit'a Macie jakieś pomysły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
uzumakishadow Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 (edited) A może tak. Zrób sobie low poly cage dookoła postaci - plus minus. Zrob do tego szkielet plus ew. maly rig - co tam potrzebne. Nastepnie na modelu, ktory wrzucasz do modo z zetki narzuc deformer wrap i jako cage wybierz zrigowany wczesniej lowpoly. I pozuj sobie to lowpoly a obiekt przerzucony podąży (pewnie jakieś korekty miejscowe się mogą przydać). Edited December 30, 2014 by uzumakishadow Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Ha. Była by to gra świeczki warta, bo chodziło mi o szybkie pozowanie modeli low-poly z MODO za pomoca transpose z ZBrush. Potem wystarczyło by taki model wrzucić do silnika i voila. Jednak z ZBrush nie przerzuca mi spowrotem smooth grupy więc musiał bym je ustalać na nowo, a że model ma sporo tych cięć to za duża strata czasu. Dobrze jednak wiedzieć że taki patent jak proponujesz z pozowaniem hi-poly jest do wykonania w MODO! Można systematycznie wypluwać progress z modelowania w ustalonych już pozach bez konieczności układaniach ich za każdym razem. Używałem takiego patentu już wcześniej na XSI. Tutaj jednak muszę szybciutko nauczyć się budowania szkieletów w MODO lub kupić ACS kita. btw. korzystasz z ACS kita ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasdiel Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Nie jest to idealne narzędzie, ale możesz też używać flex tool w Modo, ewentualnie stworzyć na jego bazie swoje własne narzędzie do rotacji (zmienić action center etc., jeśli potrzebujesz). Takie rozwiązanie (zmodyfikowany flextool) proponował do pozowania Andy Brown w tutorialu Cartoon Kid. W razie co to moge sprawdzić jak dokładnie powinno wyglądać to narzędzie jak będę przy kompie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 Wow, czaderskie to jest :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemas Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Kombinowalbym podobnie jak Uzumaki. Z racji tego , ze to tylko do pozowania, nie robilbym riga ze wszystkimi kontrolkami itd - raczej szybkie kosci i pose tool. Jesli odkopie lepszy filmik to wrzuce, na razie mam ten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now