MiGas Napisano 3 Styczeń 2015 Napisano 3 Styczeń 2015 Witam. Od jakiegoś czasu interesuje się grafiką 3D i podczas rozmowy z moim znajomym usłyszałem od niego takie coś: "Nie jest najważniejsze to jak dobrze znasz interfejs programu, ale czy rozumiesz zasady jakimi rządzi się tworzenie grafiki 3D, bo nie zawsze będziesz miał możliwość działać na tym ulubionym...". No właśnie... I stąd moja prośba o wypisanie lub podanie linków do stron z najważniejszymi zasadami i częstymi błędami popełnianych przez początkujących. Wiem że powinienem uczyć się na własnych błędach, ale nie chcę się zniechęcić na starcie. Pozdrawiam Mały Głód
Lukasz_D Napisano 3 Styczeń 2015 Napisano 3 Styczeń 2015 Mnie zawsze rozwalają ludzie którzy tworzą takie tematy typu "Hej nie mam zielonego pojęcia o grafice a chciałbym zrobić gre, dajcie jakieś linki do tutoriali" albo "Tu macie link do filmu (np. Shrek) - jak zrobić taką animację, dajcie jakieś linki" i inne skosmiczne pytania. Nie znam wszystkich programów do tworzenia 3D, natomiast w tych których używałem sposób tworzenia objektów polegał na tym samym - kwestią było zrozumienie interface`u. Od zawsze używam 3DS MAXA`a, po prostu nie filozofuj tylko siadaj i twórz :) a w razie problemów pytaj tu :)
MiGas Napisano 3 Styczeń 2015 Autor Napisano 3 Styczeń 2015 Dziękuje za odpowiedź. Jednak nie oto mi chodziło. Nie proszę o poradniki typu "Jak zrobić grę?", czy inne tego typu. Proszę o podanie najczęściej popełnianych błędów i przydatnych zasad, by się nie zrazić już na samym początku i nie nabyć głupich przyzwyczajeń. Doskonale rozumiem że żeby coś osiągnąć trzeba wielu lat i wyrzeczeń. Pozdrawiam
mandragora Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 tak więc tu masz link1 link2 =topology|autocomplete|1&term_meta[]=3d|autocomplete|1"]link3 1
MiGas Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Oto chodziło. Są to informacje dla trochę dla bardziej zaawansowanych, ale przydadzą się na przyszłość.
mandragora Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 masz jeszcze do przejrzenia ten wątek a obrazki to musisz sobie wbić do głowy a jak zapomnisz to podejrzeć byś nie wpadał na głupie pomysły na początku, co innego jak będzie jakiś skomplikowany kształt to zaczyna się zabawa ale to pewnie później Link
polka dot Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/polygon_modeling_1_introduction/
Temporal Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Tez chce pomoc, tez chce... No to... kazdemu polecam ten film, nie wazne jaki software, te zasady sprawdzaja sie wszedzie.
skalpel3d Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 (edytowane) Koledzy ci polecieli po modelingu, natomiast z przydatnej wiedzy później potrzebnej do ustawiania ujęć, kamer, światła, przydaje się wiedza z fotografii i z działu fizyki jakim jest optyka jest to także przydatne do tworzenia realistycznych materiałów oczywiście jak bodziesz np zdobywał wiedzę z fotografii możesz np zapomnieć o tym że zwie kaszanie ISO daje w grafice 3d szumy z czym masz do czynienia w przypadku realnych kamer i aparatów fotograficznych. Warto zapozna się także z silnikami renderującymi przykładowo vray jest mocno rozpropagowany i nie przypisany tylko do jednego softu. Helpy od silników renderujących są spora i bogata biblioteki wiedzy na temat konkretnego silnika :) Edytowane 5 Styczeń 2015 przez skalpel3d
mandragora Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Wiesz, jak się przebije przez modelowanie i się nie podda to już resztę sobie znajdzie. Jak zawsze najgorsze początki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się