Armia Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 Kurcze nie mogę poradzić sobie z wyborem renderera; czy mental ray, czy V-ray czy brazil... Miał ktoś doczynienia ze wszystkimi tymi rendererami i mógby mi powiedzieć który jest najlepszy do czego?
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 ojej najlepszy jest ten ktory: 1. akurat masz kupiony 2. znasz najlepiej 3. aktualnie uzywasz wynik: najlepszy jest vray bo ma najlepszy support w postaci evermotion.org i jemu podobnych ;)
Marcin Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 zdecydowanie : v-ray : interior Brazil : Outdoor Mental : ogolnie sredni do jednego i drugiego ;) ale za to w standardzie ;) i jak ktos umie uzywac to jest b.przydatny ... (ale powolny)
remi Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 no to idź na całość i naucz się rendermana...
hokr Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 tak jak napisal Marcin wnetrze najlepiej wychodzi v-rayem, a reszta brazilem ja tak robie i jestem zadowolony :)
Bzyku Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 mentalray +bo nie trzeba dodatkowo wywalac siana :). +2 są do niego ksiazki itp bardziej komercyjne materialy. +3 mozliwosc programowania. -slaby ale tylko w maxie a przynajmniej duzo mu brakuje do tego w XSI i mayce.
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 /\ a powiedzial to spec od lakieru vrayowego w scenach outdoor ;)
Bzyku Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :). renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu. a i mineus tez :D
Marcin Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;) Example spot light shader for doing caustics. light causticlight ( float intensity = 1; color lightcolor = 1; point from = point "shader" (0,0,0); point to = point "shader" (0,0,1); float coneangle = radians(30); float conedeltaangle = radians(5); float beamdistribution = 2; string shadowname = ""; float samples = 16; float blur = 0.01; float bias = 0.01; float threshold = 0.5; float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1; ) { uniform vector axis = normalize(to-from); illuminate (from, axis, coneangle) { float cosangle = (L . axis) / length(L); float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L); atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle), cosangle); Cl = atten * intensity * lightcolor; if (shadowname != "") { float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples, "blur", blur, "bias", bias); caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic); if (noiseamp != 0) { point PL = transform ("shader", Ps); caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow); } Cl *= caustic; } } } ;)
greg_jg Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 1.Jaki renderer? - Mental Ray 2.do czego? - do wszystkiego
illy Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 1. Jaki renderer -v-ray 2.czemu? -szybki, dla poczatkujacego, bez doswiadczenia mozna szybko wykonac testy metoda prob i bledow
kozioo Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu.
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 kozioo przeciez we wlasciwosciach swiatla masz opcje smooth surface shadows i area shadows.
kozioo Napisano 28 Wrzesień 2004 Napisano 28 Wrzesień 2004 hmmm... z tego co widze ta opcja jest defaultowo wyłączona, a w Vrayu wszystkie cienie sie tak zachowują. Musze potestowac, ale to kiedy indziej, bo dzisiaj mam niedomiar czasu.
Yansen Napisano 28 Wrzesień 2004 Napisano 28 Wrzesień 2004 Hmmm.. nikt nie wspomniał o finalRenderze? No to ja wspominam jak dla mnie to 100x lepszy od Mental'a i szybszy od Brazila. Ale w Brazilu chyba można najwięcej, a V-Ray... ja się chyba zraziłem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się