Skocz do zawartości

Jaki renderer i do czego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kurcze nie mogę poradzić sobie z wyborem renderera; czy mental ray, czy V-ray czy brazil... Miał ktoś doczynienia ze wszystkimi tymi rendererami i mógby mi powiedzieć który jest najlepszy do czego?

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ojej najlepszy jest ten ktory:

1. akurat masz kupiony

2. znasz najlepiej

3. aktualnie uzywasz

 

wynik: najlepszy jest vray bo ma najlepszy support w postaci evermotion.org i jemu podobnych ;)

Napisano

zdecydowanie :

 

v-ray : interior

Brazil : Outdoor

Mental : ogolnie sredni do jednego i drugiego ;) ale za to w standardzie ;) i jak ktos umie uzywac to jest b.przydatny ... (ale powolny)

Napisano

mentalray

+bo nie trzeba dodatkowo wywalac siana :).

+2 są do niego ksiazki itp bardziej komercyjne materialy.

+3 mozliwosc programowania.

-slaby ale tylko w maxie a przynajmniej duzo mu brakuje do tego w XSI i mayce.

Napisano

oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :).

 

renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu.

 

 

a i mineus tez :D

Napisano

tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;)

 

Example spot light shader for doing caustics.

 

light

causticlight ( float intensity = 1;

color lightcolor = 1;

point from = point "shader" (0,0,0);

point to = point "shader" (0,0,1);

float coneangle = radians(30);

float conedeltaangle = radians(5);

float beamdistribution = 2;

string shadowname = "";

float samples = 16;

float blur = 0.01;

float bias = 0.01;

float threshold = 0.5;

float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1;

)

{

uniform vector axis = normalize(to-from);

 

illuminate (from, axis, coneangle) {

float cosangle = (L . axis) / length(L);

float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L);

atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle),

cosangle);

Cl = atten * intensity * lightcolor;

if (shadowname != "") {

float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples,

"blur", blur, "bias", bias);

caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic);

if (noiseamp != 0) {

point PL = transform ("shader", Ps);

caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow);

}

Cl *= caustic;

}

}

}

 

;)

Napisano

Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu.

Napisano

hmmm... z tego co widze ta opcja jest defaultowo wyłączona, a w Vrayu wszystkie cienie sie tak zachowują. Musze potestowac, ale to kiedy indziej, bo dzisiaj mam niedomiar czasu.

Napisano

Hmmm.. nikt nie wspomniał o finalRenderze? No to ja wspominam jak dla mnie to 100x lepszy od Mental'a i szybszy od Brazila. Ale w Brazilu chyba można najwięcej, a V-Ray... ja się chyba zraziłem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności