Napisano 27 Wrzesień 200420 l Kurcze nie mogę poradzić sobie z wyborem renderera; czy mental ray, czy V-ray czy brazil... Miał ktoś doczynienia ze wszystkimi tymi rendererami i mógby mi powiedzieć który jest najlepszy do czego?
Napisano 27 Wrzesień 200420 l ojej najlepszy jest ten ktory: 1. akurat masz kupiony 2. znasz najlepiej 3. aktualnie uzywasz wynik: najlepszy jest vray bo ma najlepszy support w postaci evermotion.org i jemu podobnych ;)
Napisano 27 Wrzesień 200420 l zdecydowanie : v-ray : interior Brazil : Outdoor Mental : ogolnie sredni do jednego i drugiego ;) ale za to w standardzie ;) i jak ktos umie uzywac to jest b.przydatny ... (ale powolny)
Napisano 27 Wrzesień 200420 l tak jak napisal Marcin wnetrze najlepiej wychodzi v-rayem, a reszta brazilem ja tak robie i jestem zadowolony :)
Napisano 27 Wrzesień 200420 l mentalray +bo nie trzeba dodatkowo wywalac siana :). +2 są do niego ksiazki itp bardziej komercyjne materialy. +3 mozliwosc programowania. -slaby ale tylko w maxie a przynajmniej duzo mu brakuje do tego w XSI i mayce.
Napisano 27 Wrzesień 200420 l oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :). renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu. a i mineus tez :D
Napisano 27 Wrzesień 200420 l tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;) Example spot light shader for doing caustics. light causticlight ( float intensity = 1; color lightcolor = 1; point from = point "shader" (0,0,0); point to = point "shader" (0,0,1); float coneangle = radians(30); float conedeltaangle = radians(5); float beamdistribution = 2; string shadowname = ""; float samples = 16; float blur = 0.01; float bias = 0.01; float threshold = 0.5; float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1; ) { uniform vector axis = normalize(to-from); illuminate (from, axis, coneangle) { float cosangle = (L . axis) / length(L); float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L); atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle), cosangle); Cl = atten * intensity * lightcolor; if (shadowname != "") { float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples, "blur", blur, "bias", bias); caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic); if (noiseamp != 0) { point PL = transform ("shader", Ps); caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow); } Cl *= caustic; } } } ;)
Napisano 27 Wrzesień 200420 l 1. Jaki renderer -v-ray 2.czemu? -szybki, dla poczatkujacego, bez doswiadczenia mozna szybko wykonac testy metoda prob i bledow
Napisano 27 Wrzesień 200420 l Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu.
Napisano 27 Wrzesień 200420 l kozioo przeciez we wlasciwosciach swiatla masz opcje smooth surface shadows i area shadows.
Napisano 28 Wrzesień 200420 l hmmm... z tego co widze ta opcja jest defaultowo wyłączona, a w Vrayu wszystkie cienie sie tak zachowują. Musze potestowac, ale to kiedy indziej, bo dzisiaj mam niedomiar czasu.
Napisano 28 Wrzesień 200420 l Hmmm.. nikt nie wspomniał o finalRenderze? No to ja wspominam jak dla mnie to 100x lepszy od Mental'a i szybszy od Brazila. Ale w Brazilu chyba można najwięcej, a V-Ray... ja się chyba zraziłem...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto