Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kurcze nie mogę poradzić sobie z wyborem renderera; czy mental ray, czy V-ray czy brazil... Miał ktoś doczynienia ze wszystkimi tymi rendererami i mógby mi powiedzieć który jest najlepszy do czego?

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ojej najlepszy jest ten ktory:

1. akurat masz kupiony

2. znasz najlepiej

3. aktualnie uzywasz

 

wynik: najlepszy jest vray bo ma najlepszy support w postaci evermotion.org i jemu podobnych ;)

Napisano

zdecydowanie :

 

v-ray : interior

Brazil : Outdoor

Mental : ogolnie sredni do jednego i drugiego ;) ale za to w standardzie ;) i jak ktos umie uzywac to jest b.przydatny ... (ale powolny)

Napisano

no to idź na całość i naucz się rendermana...

Napisano

tak jak napisal Marcin

wnetrze najlepiej wychodzi v-rayem, a reszta brazilem

ja tak robie i jestem zadowolony :)

Napisano

mentalray

+bo nie trzeba dodatkowo wywalac siana :).

+2 są do niego ksiazki itp bardziej komercyjne materialy.

+3 mozliwosc programowania.

-slaby ale tylko w maxie a przynajmniej duzo mu brakuje do tego w XSI i mayce.

Napisano

oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :).

 

renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu.

 

 

a i mineus tez :D

Napisano

tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;)

 

Example spot light shader for doing caustics.

 

light

causticlight ( float intensity = 1;

color lightcolor = 1;

point from = point "shader" (0,0,0);

point to = point "shader" (0,0,1);

float coneangle = radians(30);

float conedeltaangle = radians(5);

float beamdistribution = 2;

string shadowname = "";

float samples = 16;

float blur = 0.01;

float bias = 0.01;

float threshold = 0.5;

float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1;

)

{

uniform vector axis = normalize(to-from);

 

illuminate (from, axis, coneangle) {

float cosangle = (L . axis) / length(L);

float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L);

atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle),

cosangle);

Cl = atten * intensity * lightcolor;

if (shadowname != "") {

float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples,

"blur", blur, "bias", bias);

caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic);

if (noiseamp != 0) {

point PL = transform ("shader", Ps);

caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow);

}

Cl *= caustic;

}

}

}

 

;)

Napisano

1. Jaki renderer

-v-ray

2.czemu?

-szybki, dla poczatkujacego, bez doswiadczenia mozna szybko wykonac testy metoda prob i bledow

Napisano

Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu.

Napisano

hmmm... z tego co widze ta opcja jest defaultowo wyłączona, a w Vrayu wszystkie cienie sie tak zachowują. Musze potestowac, ale to kiedy indziej, bo dzisiaj mam niedomiar czasu.

Napisano

Hmmm.. nikt nie wspomniał o finalRenderze? No to ja wspominam jak dla mnie to 100x lepszy od Mental'a i szybszy od Brazila. Ale w Brazilu chyba można najwięcej, a V-Ray... ja się chyba zraziłem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności